Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Det måste ju vara ett tecken - ett härligt giftermål, smekmånad och bebis som växer i magen Underbart!
Det måste ju vara ett tecken - ett härligt giftermål, smekmånad och bebis som växer i magen Underbart!
Själv har vi i stort sett hoppat över den här månaden. Jag har inte orkat bry mig om att pricka ÄL. Tror att jag har det närsomhelst nu, men vi har bara koncentrerat oss på att gå ner i vikt i stället. Och då är ju allt förgäves om jag blir gravid nu igen. Fast jag blir hellre gravid, egentligen.
Vi ska till nån utredningsläkare den 20:e december, så då får vi se om vi får nån hjälp eller inte. Men hittills har vi inte fått någon hjälp tyvärr. "Bara" ett missfall och ett x/mf - Wilma räknar de inte, även fast jag tycker det känns hårt med tanke på att hon uppenbarligen inte var helt frisk i sin graviditet. I stället skulle t ex ett mycket tidigt mf räknas. Jag kommer iaf berätta att vi i maj också fick svaga plus ifall att det kan ha betydelse, vad nu det må ha varit. Men jag fick det flera dagar i rad iaf innan mensen till slut kom...
Men nu hoppas vi på adekvat hjälp i alla fall!
Hoppas ni har haft en trevlig lucia!!
Kram på er!
Jippie mimmi! Härligt, nu ska det bara gå vägen!!
Trevlig helg på er!
Haha vad pratar ni om här egentligen
Vi var till läkaren i dag, äntligen!! Äntligen är vi inne i processen! Nu har jag nån jag kan maila direkt om jag blir gravid och få trombyl och progesteron! Och så blir det UL i januari där de skulle blåsa upp nån slags ballong i livmodern och också kolla äggledarna. Hann inte lämna blodproverna i dag eftersom jag skulle iväg på julfest, så jag åker tillbaka i morgon och gör det. Jag är så glad att vi äntligen får hjälp och blir tagna på allvar! Läkaren sa ju precis som vi redan konstaterat, att det vi har råkat ut för är olika saker hela tiden och därför finns det ingen röd tråd mellan dem. Otur eller vad beror det på undrar man ju.
Och så var han en jättegullig läkare så man kände att han verkligen brydde sig och tog oss på allvar. Precis vad vi behöver nu.
Vad fina ni är, ja det känns jättebra med en förstående läkare! Vi har haft tur faktiskt. Det är "bara" läkaren som var med oss när vi avbröt graviditeten som har varit åt Asbergers-hållet, så det var ju tråkigt att det var just då som vi fick henne...
I dag är jag på ÄL+6 och med ett test hemma så vill man ju så gärna testa. Förra gången testade jag positivt på ÄL+8 och ganska starkt dessutom. Nåja, jag tyckte mig se nån slags skugga men mycket är önsketänkande också. Kanske kan testa igen efter julhelgen om inte mensen kommit då för nu har jag inga tester kvar.
Ikväll ska jag packa ihop och slå in julklappar och sen åker vi tidigt i morgon bitti till mina föräldrar i norr.
Passar därför på att önska er en God Jul, och hoppas att ni får en superskön julhelg utan sorger och besvär!
Kram kram kram!