Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Har precis fått besked om två gravida grannar. Nu är det INGEN på gatan förutom vi som inte har barn. Usch, orkar inte ens träffa de här människorna just nu. Vill bara vara ifred och gräva ner mig.

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-13 10:17:55 följande:
    vad skönt att äl är över nu är det den långa väntan kvar bara...

Fan, måste alla bli gravida när man själv försöker?
    Tänkte på en sak, sen när man kommer berätta själv om sin grav- undrar hur många som blir sura på OSS då?
    Ja det är sant, det tänker man inte på. Dock tror jag att man kommer vara mycket mer försiktig med hur man uttrycker sig när man varit med om ett missfall. Jag frågar till exempel aldrig någon "borde inte ni skaffa barn?" och sånt där och undviker att prata om sånt med de flesta. Om man skulle berätta att man är gravid sen för någon osm inte har barn så skulle jag inte kvittra om det så mycket utan bara nämna det och säga typ "vi får se hur det går".
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-09-14 13:15:18 följande:
    Tittar in och blåser lite hcg på er alla! ****BLÅÅÅÅÅÅÅS****
    Hoppas det kommer ett plus-stim snart!
    Heja heja tjejer!
    Tack, suger åt mig :) Det behövs lite PLUS nu i tråden!
  • Pancakes

Neeeeej, vad ledsen jag blir! Muffe och Sugar, jag får tårar i ögonen för er skull nu!!!! Fan fan, varför ska detta hända! Ska du åka in Muffe?

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-15 09:35:10 följande:
    Åker nog in ikväll för att få det bekräftat, ska ringa BM först och kolla vad de säger.
    Åh, vad jag lider med dig! Stackars liten! Vad mycket sorgligheter det varit i tråden på sistone. Ska vi aldrig få bli glada undrar man ju!

Ja, åk in så du får det svart på vitt och kan få smärstillande osv. Stor kram till dig vännen! Är så väldigt ledsen för din skull!
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-15 09:47:08 följande:

Tack.

Jag känner mig rätt så liten och ynklig nu faktiskt. Känns bara enormt trist, man bygger ju upp såna förväntningar, när man ska berätta på jobbet, alla UL och KUB som är inbokade redan osv... Usch.

Känner mig dum som åker in till akuten också, de kommer väl snäsa åt mig även denna gång och undra vad jag gör där!

Usch, hoppas de är snälla mot dig! Säg annars att du åkte in för att det blödde så mycket att du var orolig för blödningen. Så sa jag när jag ringde och de sa åt mig att åka in direkt. De vill ju inte ha på sitt samvete att nån förblöder...
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-15 10:40:23 följande:
    Bm sa att det inte är nån ide att åka in för de kommer bara skicka hem mig om det inte är så att jag blöder massor och det gör jag ju inte.

Är så ledsen, men det behöver jag ju inte skriva här eg.
    Ja, din stackare. Förstår att du är jätteledsen! Det är nästan så man är nöjd med att inte vara gravid just nu bara för att då befinner man sig i nån slags trygghetszon och slipper riskera att vara med om det hemska! Men det kommer lösa sig så småningom för oss båda, jag lovar!

Om du är helt övertygad om att det är ett missfall och inte en vanlig blödning så kan du ju stanna hemma och vila och mysa med sambon tills det värsta är över. Att åka in är ju mest för att få det konstaterat att det är ett missfall.

Stor kram på dig!
  • Pancakes

Mina tankar har varit mycket hos Muffe och Sugar! Usch, att ni ska få vara med om detta igen! Jag blir alldeles ledsen känner jag och det där med att två eller fler missfall är ovanligt verkar inte gälla i den här tråden.. Nu är det dags för lite postiva nyheter för oss.

Muffe, jag har en kompis som haft flera missfall och hon var tvungen att ha tre dokumenterade för att få utredas. Så hon fick åka in för att registreras i systemet på nåt sätt. Vill du inte åka in och göra VUL ändå för att veta säkert? Tänk om det bara skulle vara en blödning och så är du ledsen i onödan?

Sugar, stackars dig som inte kan njuta av NY fullt ut. Är du där ensam? På semester eller jobb? Om du måste vila, passa på att utnyttja stadens "möjligheter" som att beställa hem en massa god mat dygnet runt och hyr massa filmer på rummet och bara ta det lugnt tills du får åka hem igen.

Kram på er!

• Pancakes

På mig blöder det också...fast på ett annat ställe.. Helt plötsligt när jag satt på jobbet nyss började det droppa blod från näsan. Helt utan anledning. Skumt, det har aldrig hänt mig förut. Stress och sömnbrist kanske..

Men tycker mer synd om er som har värre blödningar! Muffe, hoppas det antingen kommer igång ordentligt snart så att du blir av med det, eller att det slutar blöda så att det finns en chans att allt är ok!

• Pancakes
    sugarrush skrev 2010-09-16 19:59:25 följande:
    Hej!
    Tänkte bara berätta att mina blödningar har avtagit, så förhoppningsvis var det falskt alarm. Har dock en jäkla molvärk som kommer och går, men det ska tydligen vara normalt.
    På tisdag ska jag göra VUL och det ska bli jätteskönt, förhoppningsvis får vi se att allt ser bra ut då.

Tack alla underbara tjejer för ert stöd, jag återkommer med fortsättning om några dagar...
    Kram!
    Åh, vad skönt att höra! Hoppas innerligt att det bara var en liten normal blödning! Kan du gå ut och njuta lite av New York nu eller är det vila som gäller tills du kommer hem. Åh, om jag var i New York nu skulle jag shoppa jeans i mängder. Det är ett riktigt jeansparadis!

Sköt om dig vännen och trevlig resa hem!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3