Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Godmorgon alla!

MCT79, har tänkt på dig en massa och det är är så sorgligt. det här. Lider så med er! Men inte är det kört alls! Kolla bara på gravid-listan så är det ju flera här som haft två missfall och den tredje graviditeten går jättebra. Ta hand om varandra nu och unna er att ta det lugnt på tu man hand; prata, gråta och hålla om varandra.

Mimmi, grattis till ÄL! Skönt att den kom till slut.

Ego - jag börjar faktiskt komma ur min "mens-depp" som jag fick förra veckan och känner mig mer positiv. Den här mensen var det första "normala" sen missfallet. Jag har blödit så jättemycket varje månad och haft jätteont sen missfallet, hade aldrig så innan. Men den här månaden var mensen mer som den var innan. Det är skönt. Kanske har inte kroppen varit riktigt redo..jag vet inte..

• Pancakes
    Myra skrev 2010-09-02 13:27:59 följande:
    hej tjejer!

Pancake: känner också lite depp, har haft min riktiga mens sen mf. Tyckte jag fick tillräckligt start utslag på äl testet. BIM till slutet av helgen.
    Tiden går så sakta, skit rädd för att testa. Känner lite då och då små spänningar i magen, ingen halsbränna på flera dagar. Inga ömma tuttisar. Tror inte det blir ngt den här gången..:(
    var nog ingen riktig äl, streckan var nog inte tillräckligt starka.
    Vill ju så att det blir något.
    Tiden får utvisa
    Åh, det är en jobbig tid så där ett par dagar innan. Nästan skönt när det är över så man slipper spekulera. Fast å andra sidan är den perioden som jag befinner mig i just nu (en vecka kvar till ÄL) rätt trist också. Det finns liksom inga hopp alls om att nåt är på g. Får hoppas att man lyckas pricka in ÄL nästa vecka helt enkelt.
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-02 15:51:45 följande:
    Hej hörrni.. visst är det knäppt att man inte gör nått vettigt men den tiden.. man väntar och hinner deppa... usch,.. jag m nån som jobbar med det jag gör vet att man borde fånga dagen lite mer än man gör.

Ego, hör blöder jag än... iofs inte oväntat. Ska lämna blodprover i morrn. Lite oväntat ringde läkaren från företagshälsan och frågade hur det var med mig (är sjukskriven sen en två veckor tillbaka pga jobbet, stress.... yrsel och hjärtklappning och sömnsvårigheter bland annat)... när hon fick höra att jag även fått hjärtklappning så vill hon ta lite mer prover på mig... bland annat sköldkörtelprover... tänk om det är därför jag mår som jag gör? Tänk om det var därför jag fick missfallet? Bra att det tas iaf! Så i morgon blir det mycket nålar... tur man inte är rädd för dom iaf... :)
    Mej oj vännen, vad jobbigt det låter med stress och hjärtklappning och yrsel! Skönt att du är hemma och tar hand om dig och bra att du får göra lite prover. Ska du tillbaka till Danderyd också och kolla att allt är ute?
  • Pancakes

Men fy,  vad är det jag läser?? Muffe, hur mår du????
    Usch, vad mycket motgångar det varit här i tråden på sistone!  Nu är det dags för positiva nyheter! Hoppas sååå det går bra för dig Muffe!

MCT79, hur är det med dig idag?

Mimmi, trist med förkylningen! Det är verkligen inte kul att vara intim med näsorna rinnandes och hostanfall mitt i akten..

• Pancakes
    mariatösen skrev 2010-09-02 19:21:14 följande:
    Pancakes - jag tog cytotec förra måndagen, alltså 11 dagar sedan nu. Det kom klumpar fram till i förrgår och jag blöder mcyket än.... Läser om dig som hade alla klumpar samma dag, sedan var det klart. Förlåt att jag påminner dig om missfallet.... Men jag har ringt hUDDINGE  cóch dom säger att det är normalt med sammandragningar upp till två veckor efter...
    Tycker det är så jobbigt bara att gå med binda och blöda igenom så länge.
    Hoppas du plussar nästa månad. Ät järnmedicin och rosenrot nu fram till nästan ÄL!
    Äsch, det är klart att du får påminna mig om missfallet. Det är ju därför vi är här i tråden, för att älta och hjälpa varandra. Jag tycker det låter som en lång tid att blöda klumpar. När jag tog Cytotec och den där jätteklumpen kom så pratade jag med Oktaviakliniken där jag varit innan och de sa att jag skulle ringa om jag fortfarande blödde rikligt eller hade klumpar veckan efter så skulle jag höra av mig. Ring dit om du är osäker! Det ligger på Söder vid Rosenlunds sjukhus.
  • Pancakes

Järnmedicin och rosenrot?! Rosenrot har jag hört talas om men järnmedicin?? Alltså, ska man se till att få i sig mycket järn? Jag har inte velat ta rosenrot för jag vill inte hålla på och mixtra med cykeln och vill helst inte hålla på med nånting som gör att pressen blir större eller att sexandet blir ett "projekt". Men fortsätter månaderna att gå så blir jag väl illa tvungen. Järn däremot kan jag ju försöka få i mig lite extra.

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-03 08:53:42 följande:
    Det är sådär med mig. Har inte blött ngt sen i går och det var inte mer än en mens så inget missfall än, men tror det är på gång.
    Har nu bruna flytningar som kommer på pappret när jag torkar mig , samt mensvärk. Så startade mitt förra missfall.

Ska det inte räcka med max ett missfall per person, kan man tycka?? Hur mycket ska man orka med?

Är så himla nervös.
    Fy sjutton, stackars dig! Kan du inte åka och göra ett VUL i alla fall? Du är väl i vecka 6 eller nåt sånt?
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-03 09:25:35 följande:
    5 + 4 idag...

Vad kan de se då? Inget väl?
    Sofy var väl där så tidigt? Och MCT också, men som sagt de kan nog inte ge särskilt tydliga svar.
    Hur är det nu då? Blöder det?
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-03 15:49:14 följande:
    Hemma från gyn, se såg hinnsäck på 10 mm ca... är i v 5+4 enligt mina beräkningar.
    Sofy, vad såg de nä du var på vul?

Mig såg de inget foster på vilket han sa att han kanske borde gjort, men han var inte säker... hm...

Läs gärna mitt längre inlägg i andra tråden, vi som fått plus efter mf/ma... kan inte kopiera in det här, knasig dator...
    Oj, vad snabbt du fick komma in ändå! Men det låter väl ändå positivt eller att de såg hinnsäcken. Vad konstigt att han inte var säker på om han borde kunnat se fostret eller inte. Antar att du inte blev klokare på det där eller hur känner du dig nu?
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-03 13:04:07 följande:
    Jag fick precis ett samtal från gynakuten.. mitt hcg i tisdags var 6 (wooow att man ändå kan se det på gravtestet då!) och i morse var det 2. Allt under 2 räknas som ickegravid... först var han inne på att ta ytterligare ett HCG för att se att det inte stannar där men när han hörde att jag blödit/blöder ordentligt och inte har ont så tyckte han vi kunde låta bli det.
    Jag känner mig också trygg med det och han uppmanade mig att söka akut igen om jag skulle få ont eller inte slutar blöda inom en vecka.

Såå... då har jag fått det svart på vitt... jag visste redan men.. nu är det klart. Bara ta sig igenom detta och vidare igen.

Kram till er alla!

Du tar det bra ändå vännen! Fan, vad orättvist det är. Blir så ledsen för din skull. Fy sjutton för att vara med om det här igen. Det är nästan som att man inte vill bli gravid igen för jag orkar inte gå igenom det igen. Skulle inte vilja vara där du är nu. Stor kram till dig!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3