Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

SoMa72 och En Elva, nu är det BIM-dags för er ju! Hur mår ni?

BIM SEPTEMBER

17 sept - SoMa72 (5:e försöket efter MF i apr -10)
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    25-26 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    24-26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)
    28 sept.-Lillamy3 (4e efter mf i maj. fortfarande utan pergo. Fick EN egen cykel Hoppas på en egen äl til! (ca 14 sept))
    30 sept - MCT79 - (1:a försöket efter Mf aug-10, X jan-10)

BIM OKTOBER
    2 oktober- Pixan (  5 försöket efter mf april även mf feb)
    9 okt - Atti (4:e försöket efter ma juni-10, om vi försöker)
    11 okt - Mimmi80 (5:e försöket efter MF) ÄL 26 sept?
    11 okt - Pilgrimmen (4e försöket efter mf juli-10 och 1a efter mf sep-10)
    11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    Med två små - mf 28/8, hoppas på äl i mitten av september

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Sugarrush BF 30/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011

• Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-09-17 07:57:57 följande:
    Låter som att du är väl förberedd inför en graviditet! När har du BIM nästa gång så man kan hålla tummarna lite extra hårt för dig? Passar även på att blåsa gravbaciller rakt på dig. ;P Jodå för mig går det bra. Tro det eller ej men jag är redan i v 25 (24+0). Känns så sjukt att säga, tiden efter v 12 har gått fort!
    Jösses, vecka 25...jag tyckte det var alldeles nyss du plussat. Jag måste varit med i den här tråden rätt länge alltså. Kul att allt går bra för dig!
  • Pancakes
    Gick inte bra.... Gråter Fick mens igår, så nu har jag lagt mig till oktober....
    Trist... Usch, jag vet hur besviken man blir. Jag blir helt off i flera dagar. Kram till dig!
  • Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-09-17 10:34:15 följande:
    Titta i listan får du se dröset av människor som plussat efter mig. :D Tiden försvinner verkligen. Däremot kom jag ihåg hur långsamt tiden gick när vi försökte bli gravida. Då var det en evig väntan. Väntan först på mens skulle komma tillbaka, sen väntan på ÄL, sedan fortsatte den med väntan på BIM och för att sedan börja om igen....Sen efter plusset så var det en lång vänat till VUL, 12 veckan osv...nu väntar man bara på bebis känns det som och då gå tiden snabbare när man äntligen släpper den värsta oron.

Hoppas alla ni andra snart också är här. Kämpa på snart händer det :D
    Ja, det är verkligen många efter dig! Det ger hopp! Jag tycker det går så segt. Är inne på mitt 5:e försök. BIM nästa vecka. Har inga höga förhoppningar, det verkar liksom inte ta sig. Vi har timat bra flera gånger men det tar sig inte ändå, suck
  • Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-09-17 10:46:29 följande:
    Den månaden jag plussade så åt både jag och min man rosenrot. Slumpen? Jag vet inte men plussade gjorde jag. Kanske hade funkat på dig också? Hoppas det tagit sig denna månaden för er :)
    Ja, jag har ju hört att det funkar för flera. Men då ändras ju cyklerna och sånt väl? Vill inte hålla på att mixtra med grejer alltför mycket. Har kört ÄL-tester några månader men tänker sluta med det från och med nästa månad. Mår bara dåligt av det. Vad är det rosenrot gör egentligen?
  • Pancakes
    SoMa72 skrev 2010-09-17 11:04:36 följande:
    Tack, vad gullig du är!! Igår var jag superknäckt och höll på att gråta på jobbet flera ggr, men nu har jag förlikat mig med tanken och hoppas på nästa månad istället.... Fast man undrar ju hur lång tid det ska ta att bli gravid igen efter ma/mf, nu blir det 6:e försöket... Tänk om mina ägg har blivit för gamla nu eller nåt? Får väl kanske avvakta tills det gått 1 år och sen påbörja nån utredning.

Kram tillbaka!
    Om min mens kommer nästa vecka så är jag också inne på 6:e försöket sen. Du är inte ensam! Ibland tar det tid utan att det finns nån riktig anledning.
  • Pancakes
    MelikaH skrev 2010-09-17 11:18:08 följande:
    Hej alla! Jag undrar om jag får vara med här? Jag är en tjej på 21 år som i tisdags fick reda på att mitt foster hade slutat utvecklas från vecka 7 och den hade inget hjärta som tickade, idag skulle jag ha varit i vecka tio :(
    Jag har fått MA tror jag för jag har ett dött foster som inte stötts ut än, ska till gyn på tisdag igen och få hjälp med det om inte min kropp har stött ut det själv till dess. Jag mår så dåligt just nu och kände att jag gärna vill dela med mig detta med andra som har gått igenom samma sak.

Ni som har plussat hur långt efter blev ni gravida?
    Vill ni berätta lite för mig om hur ni hade det?

Jag hoppas att det är okej för er att jag hoppar in här, verkar som att ni funnits här länge och känner till varandras situationer väl. Jag är tacksam för svar.

Grattis till er som plussat.

Självklart får du vara med här! Den här tråden har hjälpt och stöttat mig mycket när det varit jobbigt. Beklagar det du går igenom just nu. Det suger verkligen och det finns inte mycket man kan säga än att jag vet precis hur du känner dig och det blir faktiskt lättare efter ett tag även om man inte tror det. Det kommer kännas bättre för dig när du varit hos gyn och fått ut allt och kan gå vidare. Många av oss i tråden har haft ny ÄL två veckor efter missfallet och mens fyra veckor efter det, så du är snart på banan igen ska du se!

Kram!
  • Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-09-17 12:40:47 följande:

Flyttar lite på min BIM då jag faktisk verar ha fått en egen äl, men inte i tisdags som jag trodde, utan snarare typ igår/idag. HURRA! Hoppas egen äl är bättre än pergo-äl. ¨Så nu gäller det att sysselsätta sig med något i två veckor så man inte blir knäpp av väntandet på BIM

Grattis, vad roligt! Heja heja :)

Ja, väntan är lång men som du skriver så gäller det att sysselsätta sig. Vissa månader håller jag på att bli tokig men den här månaden har jag jättemycket för mig både socialt och massor på jobbet och träningen etc och vips så är det BIM om en vecka utan att jag räknat minuterna.
  • Pancakes

Tjejer, vad tror ni om detta? Det hugger liksom till "där nere" då och då idag. Lite fram och lite bak så ibland tror jag nästan att det är lite magknip för att jag åt lite fort på lunchen men sen hugger det till lite framtill också och en gång var jag tvungen att stanna till och hålla mig i bordet´. Vad kan detta vara? Har som sagt ätit lunch väldigt snabbt och var iväg och körde ett ganska hårt konditionspass på lunchen.

Är jag paranoid och letar symtom eller vadå?! :)

• Pancakes
    sofy skrev 2010-09-17 14:05:32 följande:
    Vart därnere? I muffen? Haha förlåt om ja e så rakt på! Jag kan känna igen de lite, och om de är i magen runt blygdbenet så kan ja också känna igen de :) Sen har ja också haft en känsla av UVI varje gång ja plussat.

Håller tummarna för dig, och er allihop.. och blåser maaaassa HCG på er!! {#emotions_dlg.flower}
    Haha, japp i muffen och lite upp mot tarmarna. Ja, som lite känsla av UVI liksom. Det gör inte ont när jag kissar men när jag sätter mig på toa och slappnar av i hela nedre regionen så ömmar det liksom. Fast ingen molvärk eller ont vid äggstockarna eller nåt sånt.

Som sagt, en vecka kvar till BIM och nu börjar man spekulera....f-n, jag skulle ju inte!!!

Hur är det med dig då? Det verkar som det går vägen för dig den här gången! Kram
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3