Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79 skrev 2010-09-01 09:36:08 följande:
    Hörrni visst måste jag kunna ta Ipren nu... har låtit bli förut men panodil hjälper inte ett skit mot kramperna... :((
    Absoout kan du ta ipren om du vet till hundra procent att du inte är gravid. Jag tog starkare tabletter än så när mitt missfall skedde, det gjorde as-ont.
    Stackare... Kram!
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2010-09-01 16:38:05 följande:
    Vad är det  för nåt och var köper man det?
    En variant heter Apiforce och finns på hälsokost och endel nätbutiker. Finns ett antal här på FL som blivit gravida när de använt det, sök på det vetja! (Fast för mig funkade det inte, för mig blev bara cykeln förskjuten)
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-02 16:08:08 följande:
    MCT- jag beklagar verkligen.
    Får se om jag kommer tillbaka och gör dig sällskap. Just nu har jag mensvärk typ och bruna flytningar, dock minimala men jag blir rädd....!!!
    Du ska INTE ha missfall, hör du det! Då blir jag förkrossad! Våra bebisar ska ju leka ihop och vara låtsastvillingar!
    Åk in vetja, och få bekräftat att allt är bra. För det tror jag verkligen att det är.
  • sugarrush

Men fan Muffe, det låter inget kul. Men jag hoppas fortfarande att allt är okej.
    Ja, stanna hemma och vila, och se vad som händer och hur du mår. Tänker på dig, kram!

• sugarrush
    FruW skrev 2010-09-04 09:03:41 följande:
    God morgon!!

LillaMy grattis till äl!! Hoppas det har bringar extra tur för er nu

En snabb fråga innan jag måste åka, ska till Liseberg i dag.. Ni som har testat med tempmetoden, hur gör ni då.. Alltså, vilken typ av termometer använder ni och var tar ni tempen ? Vi köpte en dyr termometer på apoteket, en digital för att ta i öronen, men jag tycker att det är så stor skillnad.. man ska tempa 3 ggr o ta snittet, men jag får så olika, speciellt skiljer det sig mellan öronen, så svårt att veta vad man ska gå på..
    Mimmi nu tror jag bestämt att du kommer bli gravid snart! Jag var på Liseberg för några veckor sedan och en vecka senare plussade jag. Ett solklart symptom!
  • sugarrush

MCT och Lillamy: ja, åk dit bums! Empirisk
    forskning visar att snurrande karuseller och bergodal-banor gör att äggstackaren blir så yr att den liksom vill hålla i sig i väggen för att inte tappa balansen. Och vips så har det fastnat!

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-04 18:22:38 följande:
    Sugar, helt ärligt så ryser jag när jag ser hur lika våra liv är
    Men Muffe, isåfall ska du INTE ha missfall. Eller så kommer jag också att få det..
    Jag håller tummarna för dig ändå, fortfarande. My twin! Vi HÅLLER IHOP sådeså!!!!!
  • sugarrush
    FruW skrev 2010-09-06 20:58:32 följande:
    Hej flickor!

Skönt att höra att du slutat blöda MCT79, det brukar kännas sååå mkt bättre då! Är impad av din inställning - smitta gärna mig är du söt! Är SÅ under isen idag Gråter Det här med att försöka få barn känns hopplöst! Skulle ju ringa till den där läkaren idag, men fick bara prata med en sur sköterska.. hon kunde som bäst erbjuda mig en telefontid med läkaren om 1,5 vecka - jag har ju BIM på måndag, o testerna ska ju tas i början av mensen, så det är bara att vänta ytterligare en månad då.. Kromosomtesterna tar tydligen flera veckor att få svar på (8 har jag hört) så det lär ju dröja innan vi får veta om det är något som är fel... Blev så besviken, o sköterskan som jag pratade med var allt annat än trevlig! Blä... så anti idag! Efter samtalet med sur-sköterskan bröt jag ihop totalt på jobbet och började gråta, satt på mitt rum en halvtimma innan jag kunde visa mig för folk...
    Fy vilken idiot-sköterska! Ring imorrn igen och se till att få prata med någon annan.
    Fattar inte att vissa jobbar med sådana yrken, de borde sortera papper i ngt mögligt arkiv eller nåt...
    *kram*
  • sugarrush
    Pilgrimmen skrev 2010-09-07 08:34:10 följande:
    Ja för just denna månad har jag inte alls haft några som helst symptom så jag blev grymt chockad när det kom fram ett streck till. Fast det var svagt men men, tar ett lite senare igen och kollar om det kanske kan ha ökat lite lite lite i styrka..Man blir ju så nojjig

Snyggt plus pilgrimmen! Grattis!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3