Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Muffe80 skrev 2010-08-26 10:17:27 följande:
    Håller med om att man skulle vara lugnare denna gång om man plussar, på ngt sätt känns det inte lika märkvärdigt denna gång, fler som känner så? Eller så känner jag så för att jag inte plussat än?
    Men första gången googlade man ju på allt osv, nu VET man bara...

Kommer ni gå på hälsosamtal även denna gång elle skippar man det om man redan varit på det en annan gång?
    Det känns faktiskt helt annorlunda nu. Vi har pratat om det jag och min kille, att nu känns det annorlunda. Vi pratar inte så mycket om det, kanske bara några få gånger om dagen. Förra gången pratade vi om det precis hela tiden! Att hålla det hemligt nu är en baggis, skulle nästan kännas konstigt att prata om det med folk när vi inte pratar om det så mkt själva. Förra gången var det ju ett rent helvete att hålla tyst. det var ju nästintill omöjligt.

Igår kom min bästis kille fram till min kille, dunkade honom i ryggen och och sade "grattis!" (jag har ju berättat om graviditeten för min bästis.) Jag fattade först inte vad han gratulerade min kille till , jag tänkte "men han fyller ju inte år". Sedan kom jag på det "jajustdeja, jag är ju gravid, glömde det...."  
  • sugarrush

Muffe, vi skippade hälsosamtalet eftersom vi var på ett sådant i juni. De säger ju mest "drick inte alkohol och rök inte, och ät nyttigt!" Jaha, liksom...?
    Har bokat ett privat VUL 8+2 som vi betalar själva. Vi skippar nog KUB utan bokar bara ett extra UL kring v.12 privat. Det kostar bara 300 kr per gång.

Vi kommer berätta för familjen i v.9, efter första VUL. Jag kommer bli offentlig på jobbet när jag är på dag 11+5 (slutet av vecka 12). För då ska vi iväg med jobbet och äta middag och då kommer jag ju inte dricka alkohol, så då an jag lika gärna berätta. Men det är ju bara två dagar innan v.13, så det känns rätt safe. 

• sugarrush

Tror inte BM fattar det där med hur orolig man kan vara efter ett missfall. Om du kollar gravidtråden som finns i anslutning till denna, med tjejer som fått missfall, så har det flesta gjort flera ultraljud för att de varit oroliga. Några som har varit extra hårt drabbade går på extrakoller och gör ultraljud minst en gång i månaden typ varannan vecka.
    Så strunt i vad din BM säger, hon har säkert inte haft ngt MF själv. Hade det varit farligt för bebisen att göra mer än ett UL hade det gått ut varningar för länge sedan.

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-26 13:11:18 följande:

Ingen mens än. sitter också på jobbetm en kollar FL ofta och springer på toa haha... Rejäla flytningar har jag så jag tror mensen ska komma när som helst...

Lite värk idag också.. börjar tro att ngt är fel efter missfallet.. kan det vara så? Typ att äggstockarna förtvinar och att jag aldrig mer får barn....

Det är inte ngt fel med dig! Oroa dig inte!
    Antingen är du 1. gravid eller så är 2. mensen sen (kanske pga apiforcen).
    Men vi hoppas ju på ettan såklat ;-D
  • sugarrush

Testa så fort han kommer innanför dörren! Är du efter BIM kan du ju testa när som helst på dagen ju!!!!

• sugarrush

Jag hatar det digitala. Jag är nog den enda som ogillar det.
    I min förra graviditet visade det fel antal veckor och jag blev så sjukt orolig att jag åkte till akuten och trodde jag fått missfall (detta var ett tag innan jag fick mf, då mådde fortfarande fostret fint). Läkarna på sjukhuset sade att CB hade kritiserats jättemkt för det testet för att det så ofta visade fel... De rekommenderade det själva inte.
    VARFÖR ha ett test som VISAR veckor över huvud taget när det ofta visar FEL???

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-26 15:30:07 följande:
    Jättemycket "mens"värk nu Plus dålig i magen, kan det vara det hela paketet kräftor som jag slängde i mig på 30 minuter i går kväll?
    Åh jag vill också ha kräftor! *sugen*
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-26 15:38:12 följande:
    Vet ni vad jag tänker, att smärtan kanske beror på att ngt började växa och att det nu håller på att bli missfall?
    Nej då! Ifall något började växa så är det värsta växandet som pågår nu, och därför gör det ont!
    Det tror jag!
  • sugarrush

Känner mig inte heller gravid.. kanske är det en enda komplott alltihopa mot oss bebistörstande damer ...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3