Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Muffe80 skrev 2010-08-26 10:17:27 följande:
Håller med om att man skulle vara lugnare denna gång om man plussar, på ngt sätt känns det inte lika märkvärdigt denna gång, fler som känner så? Eller så känner jag så för att jag inte plussat än?
Men första gången googlade man ju på allt osv, nu VET man bara...
Kommer ni gå på hälsosamtal även denna gång elle skippar man det om man redan varit på det en annan gång?
Det känns faktiskt helt annorlunda nu. Vi har pratat om det jag och min kille, att nu känns det annorlunda. Vi pratar inte så mycket om det, kanske bara några få gånger om dagen. Förra gången pratade vi om det precis hela tiden! Att hålla det hemligt nu är en baggis, skulle nästan kännas konstigt att prata om det med folk när vi inte pratar om det så mkt själva. Förra gången var det ju ett rent helvete att hålla tyst. det var ju nästintill omöjligt.
Igår kom min bästis kille fram till min kille, dunkade honom i ryggen och och sade "grattis!" (jag har ju berättat om graviditeten för min bästis.) Jag fattade först inte vad han gratulerade min kille till , jag tänkte "men han fyller ju inte år". Sedan kom jag på det "jajustdeja, jag är ju gravid, glömde det...."