Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Får du inte mensen imorrn tycker du kan ta ett test på fredag. Eller så kan du testa imorrn. *känn ingen press*

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-25 14:55:19 följande:
    Eh jag ger upp hoppet.... ljuuuuuuusbrunt på pappret nu igen, knappt synbart dock men värk hela dagen idag och det har jag inte haft förut så mensen kommer nog ikväll. SÅ, nu ska jag inte hoppas mer utan försöka leva vidare!!!
    Fy vad surt.
    Jäkla mens-skit!
  • sugarrush

Jag hade mycket molvärk dagarna innan BIM. Samtidigt fick jag mina bruna flytningar (som förmodligen var nidblödning). Just nu har jag inte mycket molvärk alls.
    Så Muffe, hoppet är INTE ute!

• sugarrush

Förstår dig.. ... jag har någon enstaka gång varit med om att mensen varit sen, jag fick upp hoppet, sedan när jag äntligen testade och fick MINUS kom mensen en kvart efteråt. Som om jag gått omkring och spänt mig och när jag testat minus så slappnade kroppen av. (Då hade jag redan trott stenhårt på att jag var gravid, så jag blev så himla ledsen... )
    Men det ÄR faktiskt inte alls omöjligt att det är något. Det kan vara bebis eller ickebebis.. inget är avgjort... Inte förrän mensen kommer.
    Jag håller tummarna så himla hårt för dig gumman, vill verkligen att du ska plussa!

• sugarrush

Muffe80 skrev 2010-08-25 15:51:50 följande:
    Grejen är väl den att jag kanske inte hade äl eller att äl var en dag senare än jag trodde denna månad och då ska ju mensen komma idag, så jag ska inte säga ngt alls än... egentligen!

Hade inte lika ont denna gång vid äl som sist, så det kanske inte var ngt. Kan mensen vara sen för att man inte hade äl tror ni?

Tror inte ÄL-känningarna spelar så stor roll. Jag kände inte av min ÄL alls den här månaden och var osäker på om jag haft ngn. Och förra gången jag blev gravid kände jag SUPERmycket, hade så ont att jag knappt kunde gå.

• sugarrush

Men hallå muffe, nu får ju ALLA upp hoppet för dig! Kom igen, testa!!! För min skull!
    Du kan ju göra ett test på lördag morgon men inte kolla resultatet förrän han kommer hem!

• sugarrush

MCT79: jag tycker också det ser starkare ut! Fast det kan var lite svårt att se hur strecken blir starkare när man testar med olika fabrikat olika dagar, alla test är olika känsliga och ger olika styrka på strecken (man kan bli oroad i onödan om man testar med ett annat fabrikat och plötsligt får ett svagare streck en dag)
    Men ditt streck är ju supertydligt och det är jättegravid ju! Ingen tvekan om saken! GRATTIS!

Muffe: Du VET hur mycket jag hoppas för din skull gumman! Och nu är din mens sen, det känns ju väldigt lovande! Hur är det med mensvärken, har den avtagit? Illamåendet låter ju bra, och brösten likaså.
    Jag kollad FL det första jag gjorde imorse för att kolla om du testat, innan jag ens gick in i duschen... FASEN KAN DU INTE TESTA MÄNNISKA!!!!!!????????!!!!???
    Angående skidresan skulle jag bett honom att tidigarelägga den nästa år, till januari eller februari. Visst det är kallare där nere då än det är i mars/april, men det kan det ju vara värt. Jag skulle nog hängt med själv också, inte för att åka skidor utan för att bara få en slapparvecka, och sitta på mysiga fik och läsa och dricka varm choklad, och shoppa lite, medan han åker skidor...

• sugarrush

Muffe: Jag är en van snowboardåkare och trillar väldigt sällan (om jag inte hittar på något galet som att hoppa eller åka i skogen elller så) så förmodligen hade jag kunnat åka som gravid, men jag vill inte ta risken. För hur KUL är det att bara köra lugnt i pisten? Man vill ju utmana sig, testa gränserna o.s.v.

Förra året blev jag påkörd i Alperna av en fransk nybörjarskidåkare som kom i typ 50 km/h störtlopp bakom mig  och det blev en enorm krasch, så även om man litar på sin egen förmåga så finns ju andra som man inte har full koll på i backen.

Låter spännande med sina symptom! Hoppas mensvärken håller sig borta nu då. *hoppas*

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-26 08:40:14 följande:

Sugar och ni andra, har ni berättat för föräldrar och närmsta familjen om er graviditet?

Nix. Inte familjen. Har berättat för bästa kompisen bara.
    Ska berätta när vi kommit till vecka 9, tror inte jag kommer träffa dem innan dess..

En rolig grej: min syster är beräknad 6 veckor innan oss!  Och sambons bror ska ha barn typ 10 veckor innan oss. Ska bli så himla kul att få kusiner i samma ålder! 

• sugarrush

Vet ni, en bra grej med oss... vi har ju redan testat på minst en gång med att vara gravida och har lärt oss lite av det. Jag exempelvis var EXTREMT förstoppad förra gången, jag kunde bara göra nr 2 en gång i veckan, typ. Lovade mig själv efter missfallet att nästa gång ska det bli andra bullar!

När jag nu plussade igen tog jag tag i det direkt och blandade ihop en supermusli med linfrön och torkad frukt och bovete och nötter och grejer. Nu äter jag den varje morgon och min mage funkar!!!! (till skillnad mot förra gången) Helt underbart!

Sen så vet vi ju om från dag 1 vad man ska äta och inte... det är så enkelt nu när man slipper googla efter information hela tiden, för man har ändå hyfsad koll redan.

Nu ska det plussas i tråden! Heja heja!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3