Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT: Mensvärk kan ju vara växtvärk...! Har du möjlighet att ta kort på testet och lägga upp?
    Stor kram till dig!

• sugarrush

MUFFE HÄR ÄR JAG! Är på möte men kollade det första jag gjorde nu när vi fick paus!!!!!!
    Åh åh åh jag ryser, jag är så sjukt glad!!!
    Enligt vissa sidor har jag också 1 maj så vi har i princip samma datum... Helt sjukt!
    Visste väl att du oxå skulle plussa om jag gjorde det!
    Vi är verkligen som tvillingar du och jag, först fick vi missfall samma dag när var gravida i samma vecka, sedan har vi haft samma BIM och nu samma BF!!!!
    Love you bruden!

• sugarrush

Jag skulle inte ha åkt. Hitta på att någon släkting fyller 60 eller nåt vetja.. Eller säg att du ska ta flyget ner o träffa dem där eftersom du inte kan ta så många dagar ledigt...

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-27 12:57:48 följande:
    Jag kommer nog inte åka, och komme väl säga att jag inte gillade konceptet och kommer åka på annan resa.. typ.

Men, om de åker så att det är ca 8.-10 veckor kvar till förlossning, skulle ni släppa iväg er kille då?? Tänk om man föder för tidigt?

Han kan ju inte säga nu att han inte kan åka för då fattar de, han är liksom fantast och vill verkligen åka också. Han får isåfall avboka senare när vi har berättat för dem.
    Jag skulle låta min kille åka om han nu verkligen ville, i vecka 30-32. Det är ju ändå rätt lång tid kvar då till förlossningen. Själv har jag en kille som reser massor i jobbet och han kommer vara borta många gånger under graviditeten. Men han har satt en gräns, han vill inte åka efter vecka 34.
    Kolla reseförsäkringen, täcker den avhopp om du skulle få graviditetskomplikationer eller om det skulle verka vara på g med en förlossning?
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-27 13:13:59 följande:
    Ja det är ju ovanligt. Kommer säga att han kan åka men boka avbest.skydd ifall jag mår skit eller ngt inte ser bra ut... då får han stanna hemma

Hur skulle ni säga till resten av gänget som ska boka nu då? Vad har jag för anleding??
    Säg att du inte kan ta ledigt på grund av att du ska avancera på jobbet... eller säg att du isätllet ska på en resa med din tjejkompis Sugarrush, till Thailand
  • sugarrush

Klart du får hänga med MCT! Börja packa!

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-27 13:33:02 följande:

alla får åka med!!!

Sambon är på mig hela tiden om att vi måste gifta oss innan barnet kommer... jag vill inte det, verkar merst jobbigt att vara gravid och planera bröllop.. vad säger ni?

Vi har alltid velat gifta oss innan , men, nu blir det kanske inte så.. eller  borde vi?

Är ni gifta?

Vi funderar på att åka på en för tidig smekmånad i dec, haha... sista resan utan barn

Vi har också pratat om det... sambon kommer nog fria inom ett par månader tror jag så vi ligger väl i startgroparna för att planera. Vi hade först snackat om att ha bröllop nästa sommar, men jag känner att jag hellre vill ha ett bröllop som gravid än med en nyfödd...
    Jag skulle tycka det var mysigt att gifta sig med en stor mage.
    Å andra sidan vill vi ha det på stranden, och det talar ju för sommaren ändå, efter bebisen kommer.
    Hmmm.. vi får väl se när han friar, OM han friar någon gång... trögot
  • sugarrush

Och så ska vi på sista resan i januari, till ett spa i schweiz! Super-romantiskt!
    Sista resan utan barn här också!

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-27 13:47:22 följande:
    Vi är redan förlovade .... så det saknas bara giftermål.. men jag vill gifta mig på sommaren, typ juli.. och det är ju sådär.
    Min tanke var att vi gifter oss sommaren efter, dvs juli 2012, då barnet är ett år... vad tror ni om det?
    Är dock rädd att jag är ful och tjock då...
    Klart du inte är ful och tjock då!
    Du kommer vara supersnygg!
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-27 14:04:10 följande:
    Är det så dumt att tänka som jag eller borde vi ta det innan maj??
    Nej jag tror det blir perfekt, ni kommer ha så mycket att tänka på med bebisen nu att det nog är skönt att skjuta upp det. Troligen gör vi likadant, eftersom man vet ju inte hur man kommer må under graviditeten. Dessutom har man nog fullt upp att tänka på även utan att ha ett bröllop hängande över sig som kan medföra en massa stress.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3