• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

FruW skrev 2011-06-22 21:58:59 följande:
    Japp i dag är det nono, i morgon är det dags igen! ;)

Rider du med MCT? (häst då alltså.. ;) )
    Hahahah! Både och!  Flört
    Jag red massor i tonåren, på häst alltså. Slutade pga pengarna när jag flyttade hemifrån och var precis på gång att återuppta det i januari när jag plötsligt plussade igen.. hann köpa både hjälm och brallor... sen kom jag av mig lite...
    Jahajaaa....
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-06-22 22:00:50 följande:
    Haha ok då var det inte han jag tänkte på, för mig att han jag hade hette Anders - har faktiskt glömt bort efternamnet nu för det var så längesen jag tänkte på honom. Det var så roligt för min kusin är barnmorska och har varit det på Mama Mia och andra ställen i stan. När jag träffade henne för en fika för några månader sen pratade jag om vilka läkare jag haft och då hade hon jobbat eller pluggat med den här Anders. "Jaha har han blivit gynekolog nu!, kul!" hihi. 

Har haft en äldre läkare där också innan vi började med barnverkstan men han har jag helt glömt bort vad han heter. Han var också bra. Men vad skönt att de är flera bra läkare på Danderyd som tar hand om oss. Underbart att han ringde så där! Det känns genuint och äkta på nåt sätt. 
    Ja det gjorde det... det var inte ett samtal jag ville ta inför alla som fanns på plats.. så jag stod på Valhallavägen i rusningstrafik! Hahahah! Bra ljud i mobilen så det funkade! =)
    Jahajaaa....
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-06-22 22:14:57 följande:
    Haha nä det är inte så enkelt att prata rakt upp och ned med en massa människor runtomkring en. Hur kommer du att göra med att berätta på jobbet den här graviditeten, kommer du att göra det snart eller vill du vänta?
    Det var ju en kollega som gissade att jag var gravid förra onsdagen på bim-5... jag lovade att testa. I och med att vi har en del patienter/arbetsuppgifter som jajg bör undvika (pga cytostatika och kemikalier) så har jag berättat för några få... Nu har jag gått på semester så jag "slipper" berätta för fler..
    Jahajaaa....
  • MCT79
    FruW skrev 2011-06-22 22:27:14 följande:
    MCT var det inte du som skulle ha en häst på foder men så fick du plus, inte den här gången utan tidigare...? Eller så var det ngn annan.. Tycker det är underbart med hästarna, man måste släppa stress o irritation när man umgås med dom, är bra för mig!! Kände att jag hade massa stress o frustration i kroppen när jag åkte till stallet idag, skönt att bli av med!

Gah jag hoppas så att pergon gör susen för mig nu, har redan börjat längta så smått efter bim! Snacka om att kraschlanda om mensen kommer i stället.. Måste försöka få ner mina förväntningar, men är så härligt att våga drömma lite igen, var länge sen!

Ha det gott mina vänner, nu ska jag sova min skönhetssömn! :)
    Jo precis det var jag! Håller med dig.. det finns inget som gör mig så lugn som att umgås med hästar... Ångrar såklart lite att jag inte hoppade på med foderhäst ändå.. men det var många beslut att ta...

Våga dröm! Annars orkar man inte med besvikelser! Man måste våga tro, hoppas och drömma annars går man under. Annars skulle vi ju inte fortsätta att utsätta oss för det här...
    Jahajaaa....
  • MCT79

Hörrni idag är jag orolig.. mina test har inte blivit nå starkare på tre dagar...det är lika idag på bim+3 som det var på bim+1...strecken är ju lika starka båda två så det är ju starkt men..... har dessutom en rejäl molvärk och lite bruna flytningar med crinonen i morse....  Skäms

Om 4 timmar ska jag sätta mig i en bil ner mot Halmstad... jag vill verkligen inte få ett mf där nere... :(((

Jahajaaa....
  • MCT79

Tack ska ni ha...jag är fånig jag vet...
    Jämförde bara med förra gången och då fick jag det mycket starkare..ska försöka slappna av...

Jahajaaa....
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-06-23 09:45:14 följande:
    MCT jag stod oxå stilla med testerna när de var lika starka som kontrollstrecket. Men sen på Bim + 5-6 drog det i från igen och teststrecket blev nästan svart :) så var bara lugn. Det bruna skitet är från crinonen och antar att du måste svampbehandla för bli av med det. Det kommer gå super bra gumman :)
    Mmm...det kom inget mer brunt på några dar och den brinnande känslan försvann... har smort med lite lactal balans och det verkar funka. Men det kanske är bra att köpa canesten ändå.. =)
    Jahajaaa....
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-06-23 11:07:29 följande:
    MCT jag har behandlat mig med vagitorerna 7 gånger haha så bara handla in Apoteket hehe
    Jag får göra det...=) Vi ska snart dra oss söderut, får bli ett apoteksbesök först!
    telgebo skrev 2011-06-23 11:26:12 följande:
    och för övrigt håller jag med dom andra om maxutslag osv MCT.
    Fast jag HAR fått betydligt mer än "max" i förra grav, så jag vet att det går. Men absolt.. jag får starka streck! Ska sluta nojja....iaf försöka.... grubblar mkt över VAR det sitter nu också.. så fort det hugger nånstans blir jag rädd...

Sådär har jag fått förut.. så det går...=)
    Jahajaaa....
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-06-23 09:45:14 följande:
    MCT jag stod oxå stilla med testerna när de var lika starka som kontrollstrecket. Men sen på Bim + 5-6 drog det i från igen och teststrecket blev nästan svart :) så var bara lugn. Det bruna skitet är från crinonen och antar att du måste svampbehandla för bli av med det. Det kommer gå super bra gumman :)
    Har du nån bild på det från -5  -6 ? :D
    Jahajaaa....
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3