• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Dag och natt skrev 2011-06-26 19:06:30 följande:
    Fiiiint test MCT Solig Med alla de där hormonerna borde det verkligen räcka och bli över för oss alla i tråden! Suck vilken partypooper!! Ja det är ju hopplöst när cykeln inte ens är normal, man vet ju inte alls när ÄL är då. Min har blivit bättre, från 36-33-26-27-30 dagar tror jag att den har varit i år. Men som den här månaden så verkar jag ha haft ÄL på dag 19, förra månaden på dag 14. Jaha! Och varför kunde den inte fortsätta vara så fin med dagarna den här gången då? Man undrar ju. 

Oj nu ska vi sätta igång med middan här, see you sweeties!! 
    Tack!! *blåser på er alla!!!*  Det borde vara din tur snart också!!
    Jahajaaa....
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-06-26 21:16:01 följande:
    Tack MCT!! Jag har faktiskt ganska mycket molvärk.... Man börjar ju hoppas. 
    Oh vad spännande! Det hade jag med... fick superömma bröstvårtor och molvärk bara 4-5 dagar efter äl.. tänkte att det bara var inbillning men icke...!

När är det du har bim nu igen?
    Jahajaaa....
  • MCT79
    LisaVäntar skrev 2011-06-27 11:34:16 följande:
    Precis.. så respektlöst! ;) Hur länge väntade du innan du sökte hjälp? Det har gått 4 månader ungefär nu när den har betett sig så konstigt.. Gick du till gyn eller till kvinnokliniken? Kommer bli så nere om jag ringer o inte får hjälp..
    Jag ringde till en liten privat klinik när vi försökt 11 månader och fått två mf... det var aldrig nått snack.. sen visade det sig i efterhand att han inte gjorde nån djupare utredning men ändå.
    Jag har gjort en (två) mer omfattande utredningar under våren på två andra ställen.. den första visade itne på något fel och den andra har jag egentligen inte fått svar på ännu... men jag fick trombyl utskrivet.

Mitt tips är att se om du hittar nån mindre privat mottagning.. var bor du?
    Jahajaaa....
  • MCT79
    LisaVäntar skrev 2011-06-27 15:45:30 följande:
    Det finns en gyn på capio här (kristianstad) och det är honom jag har gått till innan.. Tror ni man får hjälp när det gått så kort tid? Han satte igång en utredning när vi försökt ett år (sökte för smärtor) och då blev jag gravid under de första stegen där.. Men då var mensen regelbunden och smärtan inte så illa som den är nu.
    Om han satte igång en utredning och du sedan blev gravid så har jag väldigt svårt att tro att han inte återupptar den! Ring tycker jag! Om man inte ringer får man iaf definitivt ett nej...
    Jahajaaa....
  • MCT79
    FruW skrev 2011-06-27 17:28:44 följande:
    MCT läste i den andra tråden, lycka till i morgon!!!!! Håller tummarna stenhårt för dig!

Hade en fråga om ngt helt annat, kanske är fler som kan svara på den.. Vi planerar ju bröllopsresan bl à till N.Y. Vi har aldrig varit där o det verkar va en djungel när man ska boka biljetter.. Hur försiktig ska man va när det gäller avbokningsskydd o så? Vad är värt att lägga pengarna på? Hoppas det är ok med en sån OT-fråga!
    Ohh jag åker om 2211 minuter.... cirka! HAHAHAH!! Vi betalade hela resan med VISA kortet och genom det har man ju avbeställningsskydd, sällan värt att lägga på ännu mera!
    Jahajaaa....
  • MCT79
    FruW skrev 2011-06-27 17:45:49 följande:
    Tack!! Vad är ett "bra" pris för resan, har du koll?
    Vi betalar 19 000 för oss två, flyg+hotell 6 dagar, kommer bo på New Yorker Hotel som ligger längs med 34 :e gatan 8 avenyn..
    Det är billigare än när vi åkte sist och bättre läge...=)
    Jahajaaa....
  • MCT79
    Saftmedbulle skrev 2011-06-27 17:46:51 följande:
    Fick du trombyl utskriven av gynekologen?
    Japp... av två olika... så jag tror jag har recept på 100 tabletter fyra uttag från två olika läkare... (!)  Tyvärr får man ju inte hämta ut mer än vad som går åt till mig eftersom det är en tydlig ordination
    Jahajaaa....
  • MCT79
    Saftmedbulle skrev 2011-06-27 18:06:02 följande:
    Går du hos två olika gynekologer? Förlåt en frågvis novis...
    Näe..
    I samband med mitt MA i mars så blev jag inlagd och skrapad på Danderyd, jag frågade om utredning där men fick nej.
    Bokade då tid på ett annat ställe där jag fick utredningen gjord, sedan kom det en kallelse från Danderyd ändå så då körde jag där också!
    Han gjorde sin utredning och skrev ut det han trodde på och Trombyl råkade vara samma som den andra läkaren trodde på...

Så nej.. just nu går jag bara på Danderyd men jag är utredd på två ställen. =)
    Jahajaaa....
  • MCT79

Godmorgon!

Skönt det könns lite bättre idag Mimmi!!

Hörrni jag lyfter fram listan sådär 450 sidor.. ;)  Gud vad vi skriver!!

BIM JUNI
    18 juni - Pandoras box78 (1 x, 1 mf, 2 ma, försökt sen nov 2009)
    19 juni - flickanfin (1a försöket efter MA vecka 13-14 i mars)
    25 juni -JowiAn (1 försöket efter: MF nov 10 och MF april 11.)
    25 juni- Rosen1 (5e försöket. 2 mf sep 10 och mars 11)
    30 juni- LisaVäntar (3:e försöket efter att förlorat Viggo mars 2011)

BIM JULI
    3 juli - Havsklippan (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)
    5 juli - Mimmi80 (14:e försöket efter 3MF) 
    8 juli - Decembra (10:e försöket efter MA v.17 -10, MF jan & juni -11)
    8 juli - SoMa72 (3:e försöket efter mf nr 4)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84
    MissT (2MA, det senaste dec-10)
    MCT79 (efter 1 MA, 2 mf och ett X)

Jahajaaa....
  • MCT79

Igen!
    Jag lyfte fram fel lista!

BIM JUNI

18 juni - Pandoras box78 (1 x, 1 mf, 2 ma, försökt sen nov 2009)
    19 juni - flickanfin (1a försöket efter MA vecka 13-14 i mars)

25 juni- Rosen1 (5e försöket. 2 mf sep 10 och mars 11)

BIM JULI
    3 juli - Havsklippan (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)
    5 juli - Mimmi80 (14:e försöket efter 3MF)
    8 juli - Decembra (10:e försöket efter MA v.17 -10, MF jan & juni -11)
    8 juli - SoMa72 (3:e försöket efter mf nr 4)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL

LisaVäntar (4:e försöket efter att förlorat Viggo mars 2011)

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

leaeva efter 4mf och x
    meh84
    MissT (2MA, det senaste dec-10)
    MCT79 (efter 1 MA, 2 mf och ett X)

JowiAn (1 försöket efter: MF nov 10 och MF april 11.)

Jahajaaa....
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3