• MD77

Fler som snart ska börja med Pergotime??

sassa07 skrev 2010-08-31 19:42:22 följande:
    Syskonmaking: Skit då! Men imon ska du se att dom kommer

MD77: Första kuren av Pergo kände jag nada men enl blodprov hade jag ju äl. Andra omgången kände jag inte så mycket heller men mina äl-test visade äl.
    Om inget händer denna månaden med "egen" äl så undar jag om jag kommer att få en dubbelkur av pergon???
    När ska du göra VUL???
    Jag ska på VUL på torsdag så då får jag min domGlad 

Om du nu fått ÄL an enkelkur så behöver du väl inte dubbelkur...?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Syskonmaking: Hoppet finns fortfarande kvar, du kan få egen ÄL också, nu måste vi vara positivaGlad Vet att det är riktigt svårt, kämpar själv med det...men vi får peppa varandra så kommer vi att må bättre tror jag och då ökar våra chanser att lyckas! Det är min filosofi i alla fall Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Tack sassa07! Jag kan behöva alla lyckönskningar och hållna tummar jag kan få Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-09-01 20:43:00 följande:
    Ja massa lycka till!!! Är bilen laddad för en lite nätt bilfärd inom dom närmaste dagarna??

Fimpen: Jasså började du så sent? Ja iofs det står ju att om man inte har mens så kan man börja när som helst.. Kanske får testa det om dom inte kommer i morgon..
    Jag blev oxå flyttad massor,19 dagar från SM med sonen.. Så ja du har nog rätt!
    ----------------------------------

Ja ni har rätt! Jag tänker bryta ihop här en stund sen kommer jag igen! Skrikandes Jag gillar er,ni är ett bra "stött-gäng"
    Tack! Jag litar på att alla flygplan på Arlanda är laddade när jag kommer springandesGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Nu har jag varit hos gyn och gjort ett VUL, domen blev:

Fin 3-skiktad slemhinna på 7,4 mm
    2 äggblåsor på ca 9 mm

Hon sa att jag antagligen inte kommer att få ÄL till helgen och det är svårt att veta hur de utvecklas, om det blir båda eller bara ett av dem. Jag ska tillbaka på måndag och se om/hur de växt. Hon tyckte att jag ändå kunde testa med LH-stickor om jag ville, man vet ju aldrig...
    Det känns i alla fall som att det finns hopp för ÄL, det känns bra. Sist växte mina ÄB 3 mm/dygn så om de gör de nu med så kommer en eller båda att vara ca 21 mm på måndag. Så nu är det bara att vänta och se... 

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-09-02 22:12:07 följande:
    Åhh så spännande!! Jag håller tummarna inför måndagen då!! Men om du skulle få utslag på teststickorna, sticker du iväg då direkt eller väntar du på VUL i vilket fall?

-------------------------------------------------- ---------

Idag kom mina tabletter! Så nu har jag börjat med dom.. Vi får se hur det utvecklas..
    Vad skönt att dina tabletter kom, då är du på banan igen! Glad

Jag kommer att börja ÄL-testa på söndag (dag14), blir det utslag så åker jag såklart direkt!Glad Min gissning, om ÄB utvecklar sig som förra gången, är att jag får ÄL på måndag kväll eller tisdag morgon....
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Nu är det mycket spännande på gång för oss alla här ser det ut som, kul!
    Vi får alla hoppas på och hålla tummarna för att detta är våran månad, våran tur att äntligen lyckas!

Hejja oss! Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Fimpen: Tycker att det ser ut som ett plus! Eller ser jag dåligt kanske Glad Det behöver väl inte vara så mycekt starkare än så... Lita inte på mig nu baraGlad men jag hade tolkat det som ett plus.

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Är det någon av er som "känner" när äggblåsan växer innan ÄL. Igår och idag har jag haft känningar och det liksom "bränner" till ibland på vänster sida. Kan det vara äggblåsan som växer? Hoppas det!

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-09-06 14:29:56 följande:
    MD77: Hur ahr det gått hos gyn? kanske är det så att du redan sitter på planet?? *hoppas* Testade du något i helgen?

------------------------------
    Idag tog jag sista "pergo" tabletten. Nu får vi se om det blir någon ÄL av det...
    Smurfette77 skrev 2010-09-06 15:37:50 följande:
    Ja hoppas det blir jättefina ägg nu! Jag ska ta sista tabletten i morgon men aj vilken huvudvärk jag har Förvånad Jag hoppas verkligen att det blir fina ägg om jag ska stå ut med det här länge till!
    Det gick inte så bra alls... Jag som trodde att det skulle vara lika bra som förra gången eftersom att jag "käner" att det händer saker där nere, men, men det är väl bara inbillning då. Jag frågade gyn och hon sa att man inte kan känna när ÄB växer, så det är väl något annat jag känner då...
    På VUL idag visade det sig att det största ägget bara var 12 mm! Slemhinnan var fin, 9 mm, och gyn sa att den var "ägglossningsredo". Hon trodde att ÄL kanske kommer till helgen men just nu känner jag mig inte så optimistisk...jag ska försöka få upp hoppet igen...

Jag hoppas att ni lyckas bättre! Tummarna hålls som vanligtGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??