• MD77

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Fimpen72 skrev 2010-09-06 19:56:51 följande:

MD77 - hoppas de växer på och det blir ÄL till helgen. Ska ni dit för fler VUL?
    Undrar om din gyn ätit Pergo själv eftersom hon vet att det inte känns. Jag känner åtminstone stor påverkar på äggstockarna.

Nej, jag ska inte dit för fler VUL, hon ville mest ha titta och se om det blev två ägg som mognade eller bara ett. Så nu blir det inga fler VUL, nu får jag klara mig själv Glad

Jag frågade inte om hon ätit men jag känner ju faktiskt vad jag känner men frågan är om det är ÄB jag känner eller om det är något annat, jag vill ju gärna tro att jag känner att de växer. SKönt att höra att jag inte är ensam, då hoppas jag och tror att det är ÄB jag kännerGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-09-06 20:48:40 följande:
    Nej vad tråkigt att dom inte hade växt mer.. Men än finns väl chansen att dom växer till sig eller?
    Jag kan förstå din gyn att man inte kan känna själva ÄB som växer men att man kan känna äggstockar och allt arbeta det tror jag absolut! Det är ju MASSA tjejer som har känningar före och under ägglossning..

Jag känner oxå av livmodern nu så jag tror oxå att den jobbar för ett ägg.. Eller jag hoppas iaf!
    Ja, gyn trodde att de kommer att växa till sig. Hon sa att Pergo ger den egna ÄL en skjuts och eftersom att min senaste cykel var på 35 dagar så kan det stämma och det innebär att jag förhoppningsvis får ÄL, enligt FL:s ÄL-kalenser, måndag 13/9 (dag22).

Hoppas att de jobbar på ordetligt så att du får fin, fina ägg Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-09-06 21:00:09 följande:
    MD77: Hoppas att det  visar pos på ÄL test nu till helgen När dom "bara" visar 12 mm är det troligt att man ens får ÄLdå, nu menar jag inte dig personligen (för jag håller tummarna) utan alla generellt???
    Har man ÄB så har man ÄL, eller???

Syskonmaking: Hoppas att det arbetas för fullt där nere...

Själv har jag inte testat med ÄL test, men i helgen och idag har jag haft äggvita flytningar, hoppas att det kan vara ett tecken!
    Kommer mensen denna månad så har jag(vi) sagt att vi kör en omgång Pergo till.... Vi vill ju!!! Det är svårt att bara säga att man absolut inte vill...
    Vad jag läst så har jag förstått att man antagligen inte får ÄL om man har så små ÄB men om man nu har en längre cykel (jag hade 35 sist) så tar det väl längre tid för ÄB att mogna och då antar jag, hoppas, att man får ÄL senare än i en cykel på 28 dagar.
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-07 18:12:32 följande:
    Började med Klomifen igår(första kuren), tagit två tableter nu och jag har kännt konstig värk i nedre delan av buken under dagen, inget jag känner igen sen tidigare. Även huvudvärk och värmekänsla.

Vad jag har läst så kan klomifen ge en mer generell förstoring av äggstockarna, kanske kan man känna av det? däremot kanske osanolikt att man skulle känna av en ÄB på 12 mm, cystor på 4-5 cm kan många dock känna av.

Sassa07: ÄB betyder inte säkert efterföljande ÄL, tyvärr. ÄB växer under menscykeln, så från början vid tiden för mens är de endast några få mm, sen växer de mellan mens och ÄL, precis före ÄL kan den största vara ca 20- 30mm.

MD77: så tråkigt att de inte var större, men ÄL kan ju komma lite senare bara, till helgen kan ju passa bra.Flört

Fimpen: köper test från amazon.uk.com. Även med frakt blir det billigare, i varje fall om man köper 100st. Köpt nu för tredje ggr, tänker ju varje gång att, nä nu ska jag väl inte behöva så många till. De har även CB digital i 20 pack, finns det i Sverige? 7 st är ju bara ett skämt. Själv testar jag båda fm och em så det går åt en del, blir oftast pos på em testet.

Ska på vul på måndag, cd12, hoppas, hoppas det ser bra ut då!
    Ja, i helgen skulle passa utmärkt, så slipper jag smita från jobbet Glad
    Hoppas att det går bättre på ditt VUL!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-09-09 10:58:27 följande:
    Okej, ja jag läste runt lite och någon hade skrivit att man vanligtvis får Äl på dag 13-17 så då stämmer det ju med dag 16.

MD77: Har du varit nere än????
    Nej, tyvärr...men förhoppningsvis i helgen eller senast måndag. Jag har inte gett upp än!Glad

Hoppas du får din ÄL snart...håller tummarna hårt!Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-09 19:38:53 följande:
    på mitt vul visade det ju endast 10mm efter den andra undersökningen och de avbröt kuren för att de inte växte till sig och sa att det inte är någon idé att jag tar äl-test.

Men det gjorde jag ändå och en vecka senare fick jag utslag på äl-testet!? ägget eller äggen måste växt till sig med 2mm per dag eller nåt. Så det kan ske!!

idag  är jag ju gravid och inväntar ultraljud för att se hur många ägg som växte till sig tillslut.
    Skönt att höra. Då finns ju hopp för mina tröga ägg ändå trots allt! Hoppas jag har samma tur som dog med samma underbara resultatGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Sassa07: Det har inte gått bra med ÄL:en, den verkar inte vilja komma... Nu är jag på dag 21, får se när jag ger upp, jag håller ut ett tag till. Har läst om de som fått ÄL på dag 25-26, kanske jag är en av dem Glad

syskonmaking och Fjällräven: Heja era ÄL!

Sancia: Ja, hoppas verkligen att ägget borrar in sig ordentligt! Håller tummarna för dig!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-09-14 07:28:33 följande:
    MD77 skrev i ett inlägg att Spetember skulle vara våran månad Så nu håller vi tummarna!
    Kollar du ÄL även om du är "fri"??? jag har oxå vart "fri"denna månaden så vi får väl se i nästa vecka om det kan ske under
    När har du BIM isf??
    -------
    Fimpen72: Jag har nog inte riktigt hängt med på allt här men Primolut startar väl mensen?? Så om du har haft ÄL och mensen inte dyker upp direkt efter ca 14 dagar, börjar du med Primolut då efter några dagar för att sen få fart på ÄL så snart som möligt igen??? Eller är jag helt ute å cyklar
    -----
    MariaK7: Jag fick göra VUL dag 12-14 sen andra gången fick jag göra dag 17 för jag hade ev sen ÄL!
     LYCKA TILL!
    Klart att det är vår månad! Hoppas jag i alla fall Glad Jag kollade förra månaden när jag inte åt Pergo (om det nu var det du menade) men inget utsla, jag slutade ÄL-testa dag 20 så jag kanske fick efter det...
    Nu har jag fått ÄL-flytningar och känningar på rätt ställe igen så har jag tur så är det ÄL på gång eller så luras kroppen baraGlad Om jag räknar från min senaste 35 dagars cykel så borde jag ha BIM 27/9.
    Har du BIM nästa vecka eller är det ÄL?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Fjällräven: Vad kul! Då funkar du som du ska GladHoppas det sås ett frö den här gången!Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-14 21:01:02 följande:
    Hjälp!!!
    Var på vul idag och hade 3 äb på 14-15 mm. Fick sexförbud!

Men ska jag verkligen följa det, vad är risken att alla tre äggen skulle bli befruktade och fastna i livmodern?
    Hade dessutom tunn,3 ,5 mm, slemhinna, så där vil nog inga ägg fastna.

Vet inte hur jag ska göra, chansen för graviditet är ju större med tre ägg än med ett, men trilingar går ju inte det heller.

Vad ska jag göra?
    Vad svårt...men som sagt så vet man inte hur många som faktiskt mognar och släpper. Det kan vara så att det "bara" blir en eller två som mognar och då är det ju fritt fram. Ett svårt beslut men jag hade nog chansat ändå, men risken för trillingar finns ju som sagt och det är varken bra för dig eller barnen. Kan du inte få komma på ett VUL till för att se hur det utvecklar sig?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Syskonmaking: Ja, det låter smart. Jag väntade till dag 30 sist och då fick jag mens redan efter 5 tabletter så det var det bara att sluta och börja äta Pergo. Få hoppas att din mens kommer av sig själv och ÄL också!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??