• Maran73

AVA klinik i Riga

Mamma DA skrev 2017-06-27 15:07:51 följande:

Upp som en sol ner som en pannkaka. I dag på dag 5, fanns de bara 2st som utvecklats normalt kvar. En blastocyst och en som nästan var det. Vi återförde bägge med embryo glue. Känns snopet att de bara blev dessa, men försöker tänka positivt.

Stort GRATTIS iaf till att du äntligen är ruvare, och Gravid tills motsatsen bevisats!!! <3
  • Maran73
    Provence1 skrev 2017-06-29 11:26:23 följande:

Fick min behandlingsplan idag och om allt går bra blir det transfer 21 aug. Hade hoppats på 1 månad tidigare för nu blir det efter semestern men men inget att göra...

Håller tummarna för oss alla som håller på <3

Då får du passa på att göra busiga saker under semestern som du inte kan göra sen, dricka vin t ex. ????
  • Maran73
    Kimmon skrev 2017-07-02 22:51:03 följande:

Ledsen om jag kapar er tråd lite men jag o min sambo har precis börjat titta på ÄD efter många ivf försök. Vi har tyvärr för gamla ägg tydligen. En fråga jag skulle vilja ställa till er som testat AVA eller IVF i Riga för äggdonation, hur mycket har ni behövt att åka till Riga. Vi undrar för att det är problematiskt för oss vara borta mycket.

Stort tack till alla er som delar med er av era erfarenheter på forumet, det är mycket värdefullt!

Hej!

Jag gjorde färskförsök och behövde bara åka en gång, vid insättning. Mannen åkte två, lämna sperma och hålla handen vid insättning.
  • Maran73
    bryoniaa skrev 2017-08-04 10:08:11 följande:

Nä nu börjar jag bli irriterad och orolig! Planerad ÄP på måndag men nu meddelade kliniken att det inte blir förrän onsdag iaf pga att donatorns folliklar växer så dåligt. Jag har tagit progynon nu i snart 3 veckor och redan halvvägs var min slemhinna tjock nog för att kunna göra en återföring. Har ni andra också tagit progynon så här länge (3 tabl/dag) innan ni börjat med progesteron? Undrar verkligen om slemhinnan är mottaglig efter så här lång tid med progynon?

Någon här som gått på Serum - hur stimulerar de efter en nedregleringsspruta vid färsk återföring?

Kollade i kalendern, vi hade ÅF prick tre veckor efter start Progynon (samma dos). Och start Progesteron var 4 dgr innan ÅF. Var också orolig över slemhinnan/implantationsfönstret, fick svar att "dooooon't worry! We have all that under control!" Så bestämde mig f att lita på det. Men klart man blir lite ängslig när man investerat så mkt tid, energi, pengar och känslor! Vad säger kliniken då?
  • Maran73
    bryoniaa skrev 2017-08-08 14:29:07 följande:

Redan, tack för svar! Har det varit FET återföring med progynon eller ET (stimulering samtidigt med donator)?  Tack för svar! Säger samma sak till mig som till dig 'dont worry' och nu kände jag att Veronika blev till slut lite irriterad på mig för att jag frågade flera gånger och bad mig ta det lugnt . Enligt henne är det här inte ens lång stimulering men jag har tagit progynon nu i snart 4 veckor! (utan progesteron). Men måste väl bara lita på dem, vad annat kan jag?? De är precis pengen det handlar om, man betalar mycket för att det ska funka. Hur gick det för er, fick ni plus?

Ha ha, klart man frågar, vore bättre om de var lite mer exakta när de svarar, typ "inte längre än X antal veckor får gå mellan start Progynon/nedregleringssprutan/ngt annat, och återföring". Då skulle de nog få färre ängsliga mejl tippar jag på...

Jo då, plus på första ÄD-försöket, i vecka 20 nu. Halvvägs!!! Unga pigga ägg var tricket.
  • Maran73
    Provence1 skrev 2017-08-08 18:46:41 följande:

Vår donator är 33...känns på gränsen kanske? Hur gamla har era varit?

Hmm njaae 33 skulle inte jag tycka var för gammalt, är väl vid 35 som fertiliteten börjar sjunka? Iaf mer drastiskt. Vår var/är 23, men det fick vi veta först efter att vi valt henne. Hon kändes liksom... rätt, oavsett ålder (eller ja, vi utgick från att AVA Riga hade en rimlig övre åldersgräns f donatorer). Blir säkert jättebra! Har hon egna barn?
  • Maran73
    Provence1 skrev 2017-08-08 19:31:10 följande:

Ja egna barn o jag litar på kliniken o hoppas allt går bra:)

Toppen! Ja det går säkert jättebra!
  • Maran73
    Provence1 skrev 2017-08-10 09:58:01 följande:

Wow såå kul att höra!! :) jag har transfer om 1,5v

Ni som blivit gravida, kände ni det på er? De 2v man ska vänta innan man vet helt säkert kommer bli 2 lååånga veckor:/ bävar lite för dem...

Ja det är definitivt lååånga två veckor! Jag hade en känsla av att det hade tagit sig, men några fysiska symtom hade jag inte (förutom ett hugg/stick i livmodern vid ett tillfälle). Vad spännande att det närmar sig!!
  • Maran73
    bryoniaa skrev 2017-08-13 21:28:15 följande:

Maran73: äh, paddan krånglar. Grattis till plus!! Så längre tids progynon är kanske inte så dåligt iaf

Tack o bock! Snart är du där också!
  • Maran73
    bryoniaa skrev 2017-08-14 20:11:04 följande:

Maran73; tack, nu behöver jag många tummar...är så besviken på AVA just nu att det inte går att beskriva i ord.

Vad tråkigt att det inte blev fler, visst blir det ju så att man väntar sig mååånga fina embryon med en ung donator! Vi hade totalt 11 ägg så inte så många fler ändå. Men, det finns tyvärr inga garantier oavsett ålder på äggen, den där jäkla oturen kan ju alltid sätta käppar i hjulet som du skriver! Och såväl ägg som spermier kan ju SE jättefina ut men ha ngt fel på insidan ändå. Menar inte att det är fel på vare sig ägg el simmare, bara att det kan ha smugit med några "måndagsexemplar" just denna gång. Så väldigt känslig process så egentligen inte konstigt att det blir lite fel ibland! Det finns kliniker som har fler garantier som jag förstår det, som ett minimiantal embryon dag 3/5 annars pengarna tillbaka. Men då är det ju ganska mkt dyrare till att börja med... Iaf, jättesvårt men försök att hålla hoppet uppe någon dag eller två, alla dessa 4 kan ju vara toppenexemplar, och då är det ju ett helt OK resultat i slutändan! <3
Svar på tråden AVA klinik i Riga