La Conejita skrev 2017-05-04 21:12:17 följande:
Maran73, jag tror det blev 12 till frysen. Det var 11 av mycket bra kvalitet (av vad man kan se) och tre av medelbra kvalitet. Läkaren sa att han trodde att de av medelbra kvalitet skulle sluta växa. Men varför ska de sluta växa om kvaliteten inte är dålig? Det känns jättebra att jag nu har i frysen om det inte tar sig denna gång.
Vad det gäller den lilla blödningen på kvällen efter insättningen så slutade den när jag satt in kvällslutinusen. Och sen har jag inte oroat mig mer för det. Det kan säkert vara så att det blir lite irriterat därinne när de varit där och bökat och det var rätt obehagligt faktiskt, när han satte in den där plastgrejen som öppnar upp.
I övrigt känner jag mig orolig över att inte vara gravid för jag har inte ett endaste symptom, inga ömma bröst alls. Känner mig precis som vanligt, så det har nog inte tagit. Har dock lyckats hålla mig från att tjuvtesta.
Ååååh så många eskimåer, vad bra!!! 12 reserver borde ju aaabsolut räcka om det inte tar sig denna gång!
Antar att de är så rutinerade på att studera embryon så de kan vara hyfsat säkra på vilka som kommer klara sig el inte?
Hoppas du slipper mer blödningar, men det är vanligt som sagt med alla dessa hormoner man tvingar in i de känsliga slemhinnorna TRE ggr dagligen... inte konstigt om man får små "protester"!... Hade själv en riktig rysare igår! Slutade m att jag tillbringade hela kvällen på gynakuten... Fick en mer ordentlig blödning som varade fr morgonen och under hela dagen, avtog lite mot eftermiddagen. Kliniken ville att jag skulle kolla m VUL snarast så jag o mannen åkte efter jobbet. Var inställd på missfall.... MEN fick se ett tickande hjärta istället! <3 Läkaren såg lite torkat blod vid livmodertappen, KAN vara ngn form av liten spricka där men hon var väldigt osäker. Allt såg fint ut, alla prover bra och hinnsäckens mått var exakt 5+6 som den borde vara. Sååå lättad! Så... känsliga el påverkade slemhinnor är nog ofta förklaringen.
Ang symtom så har man ju läst sååå många som säger "nä, känner inte ett dugg, det tog nog inte..!" som sedan varit väldigt gravida.
Själv hade jag inte alls ömma bröst, inte så ömma nu heller men lite har de börjat "bråka". Är de större? Var det jag märkte först, innan de började ömma. Men under ruvningen?... njaaeee inte mkt symtom!