• Maran73

AVA klinik i Riga

Vårt väntrum skrev 2017-06-03 18:16:06 följande:

FET på onsdag. Fick sällskap av mannen men denna gång tar vi båten. Hoppas det blir mer avslappnat än flängande med flyg.

Känner mig så otroligt lilgiltig. Neutral. Inte alls glad.

Hur brukar ni känna er...?

Åker på tisdag. Tinas äggen upp måndag nu eller? Då vi valde blastocystodling??

Hej! Äntligen dags alltså, kul! Läst din blogg, ni har ju gjort en del försök nu och då blir det kanske så att man skruvar ner förväntningarna f att skydda sig lite? *hobbypsykologen spekulerar* Vår första IVF m egna ägg var jag gladast, m stort hopp. IVF 2 m egna var fortfarande spännande, men trodde inte mkt på det så mer neutral då. Sista (lyckade) försöket m ÄD var hoppet tillbaka så då var jag gladare igen. Så för mig svängde känslorna med hoppet, så att säga. Sen är det ju inte konstigt om man blir lite less!! Håller alla tummar att denna gång blir framgångsrik!
  • Maran73
    Mamma DA skrev 2017-06-03 21:09:40 följande:

Tack för info och så klart stort grattis. Ni återförde bara ett? Jag tänker återföra 2, så klart hoppas man på många. Vi tänkte även odla 5-dagars. Men inte PGS, då budgeten redan är stram.

Japp, bara ett. Förstår, detta är INTE billigt...
  • Maran73
    Vårt väntrum skrev 2017-06-05 17:24:04 följande:

Fick mail från Riga.

Alla ägg klarade upptiningen. So far so good.

Behöver många tummar nu tjejer!!!

12 återföringen....

Toppen!!! Håller alla tummar + tårna.
  • Maran73
    Frazze skrev 2017-06-06 00:11:57 följande:

Jasså? Suppar? Det visste jag inte!? Jag tar Apiforce bidrottninggele vanliga tabletter. Är på väg mot äl här nu om där finns nåt ägg så jag kör på allt. Har tagit min letrozol och har vul på torsdag för att kolla in om där är nåt att hurra för. Jag känner av äggstockarna att det molar i dem så nåt har ju hänt av letrozolen, men vad vet vi ju inte. Vågar inte hoppas på nåt! Ett barn tillska jag bara ha om det är eget biologiskt eller eget obiologiskt. Mitt barn vilket som ett till SKA jag bara ha så är det!

Gillar!
  • Maran73
    Vårt väntrum skrev 2017-06-07 08:46:57 följande:

Testar att posta en bild. På väg in i hamnen i Riga nu.

Återstår att se hur många krigare vi återvänder hem med. Kram till er alla

Håller allt jag har stenhårt!
  • Maran73
    Mamma DA skrev 2017-06-11 10:56:02 följande:

Hallå

Hur tänker man med Kaffe? Kommer göra ÄD om ca 2v om allt går enl plan. Ska jag sluta med de nu? Eller kan jag dricka. Läser så mkt olika, vill gärna ha mitt morgon kaffe.

Klart du kan dricka en kopp kaffe! Säger jag. Drack 2-3 koppar (som jag läst är max) och det gick ju bra. Men precis som du säger finns det ju väldigt många olika åsikter. Finns ngn dansk studie där de såg att över tre koppar (då pratar vi de "gamla" kaffekopparna dvs de små) var negativt vid IVF med egna ägg.
  • Maran73
    Missne skrev 2017-06-12 11:59:16 följande:

Sitter just nu på bussen till Stockholm och ska ta båten. FET i morgon. .

Lycka till!
  • Maran73
    Provence1 skrev 2017-06-12 12:07:18 följande:

Hej

Tog ni sprutan själv el fick ni hjälp? Osäker om jag klarar det själv...

Håller med Undrande, det fixar du! Finns bra instruktion i förpackningen. <3
  • Maran73
    niki74 skrev 2017-06-12 23:40:44 följande:

Hej! Tidigare kunde man ta alla tester man behövde genom werlab, men det verkar inte gå nu. Vart har ni vänt er?

Det här är vad behöver;

For frozen embryo tranfer will be needed following blood test :

- HIV, hepatitis B, hepatitis C, Anti Hbc, Syphilis

- TSH, free T 4

- APTT

Helt ärligt så vet jag inte ens vad allt betyder. APTT? Anti Hbc?

Hej!

Hade gått till en privat gyn, eller prövat på vårdcentralen möjligtvis. Blev nyfiken o googlade. APTT är ett koagulationstest och Anti Hbc en annan variant av Hepatit B test (detekterar olika sorters antikroppar mot hep B).
  • Maran73
    bryoniaa skrev 2017-06-14 09:47:04 följande:

Hej! Får man hoppa in här...? Skulle verkligen behöva er hjälp! Jag har tidigare varit i kontakt med Veronika men nu är hon på semester och Katerina har svarat istället och eftersom hon redan lyckades förstå mig helt fel vad gäller nästa mens så känner jag mig tveksam till henne nu...När har ni börjat med stimulering för ET? Katerina säger att jag ska börja 3 veckor innan återföring. Alltså en vecka innan donatorn börjar? Låter som väldigt lång tid? Hur har ni fått göra?  

Hej! Nej, Katerina är inte riiiktigt den vassaste kniven i lådan. Väldigt gullig, hjälpsam (iaf i sin inställning) och engagerad men lite snurrig, mkt felstavningar osv och gör tabbar då och då. Har man lite koll och/eller kan bolla i sådana här trådar så funkar det iaf tycker jag. Iaf, kollade tillbaka och ser att jag också började m Progynon (om du tar det?) 3 veckor innan ET. Och är ju gravid så det tycks ha funkat.
Svar på tråden AVA klinik i Riga