• Maran73

AVA klinik i Riga

bryoniaa skrev 2017-06-14 11:01:41 följande:

Precis så har jag uppfattat henne  Helt olik Veronika så jag blev tveksam till om vi ska köra vidare eller inte..Men du tog progynon 3 veckor till ET men för mig skulle det bli 3 veckor till donators ÄP...låter som så lång tid, är rädd att jag ska blöda ut slemhinnan innan jag hinner börja med lutinus..?

Ah, ok, men ET är bara några dagar efter ÄP eller? Tog du nedreglerande spruta? Då TROR jag att det inte är riktigt lika känsligt med implantationsfönster osv, men är osäker...
  • Maran73
    La Conejita skrev 2017-06-15 10:46:36 följande:

Personligen tror jag inte det. Visst, de sa till mig att jag inte fick gå och handla på stormarknad eller kolla på nyheter, men jobba fick jag och det är ju klart mer stressframkallande. Jag gick och handlade och jobbade och tampades med någon riktigt elak kund på jobbet en av ruvardagarna och twinsen fäste ändå.

Hade nog blivit ledsen om min familj inte frågat om födelsedagen, så klart att de vill fira en. Passar det inte får man väl förklara det. De tänker sig nog inte att kalaset ska vara en stressor, utan något trevligt.

Tror inte d e missfall, verkar ju vara sååå vanligt m blödningar vid ÄD! För visst var det ÄD du gjort? Hade själv mer el mindre oavbrutet färgade flytningar/småblödningar samt en större blödning (som mens under en dag) fr v 4 t o m v 8 ungefär. Vilken vecka är du i? Kram kram
  • Maran73
    La Conejita skrev 2017-06-15 12:56:56 följande:

Hoppas inte. Jag är riktigt orolig. Det slutade blöda när jag kom hem efter promenaden. Jag är i vecka tio. Och ja, har gjort äggdonation på AVA Riga. Kram!

Bra att det slutat! De mer hårda "restriktionerna" gällde under ruvningen vet jag och efter ok på ultraljud kunde jag leva som vanligt sa läkaren. Hoppas blodet håller sig borta nu! Har du ngt UL inbokat?
  • Maran73
    Vårt väntrum skrev 2017-06-15 19:27:44 följande:

Usch vilken ångest över td jag har :(

Ååååh stackare, det förstår vi allihopa skulle jag tippa på! Det ÄR ångest att vänta på TD, blä.. <3
  • Maran73
    Vårt väntrum skrev 2017-06-19 09:55:25 följande:

Hej!

Ja werlabs idag, svar imorgon! :)

Spännande! Några teorier om resultat?
  • Maran73
    Vårt väntrum skrev 2017-06-19 11:23:20 följande:

Okej jag kan nog inte hålla mig.

Testade med urin igår. Tre test.

GRAVID 2-3

Behöver jag säga att vi är i chock?!

7 år och 9 månader har vi kämpat!

Aldrig ett plus i sikte. Fören igår!

STOOOOOOORT GIGANTISKT JÄTTEGRATTIS! Så underbart! <3
  • Maran73
    Vårt väntrum skrev 2017-06-20 16:27:02 följande:

Stort tack för alla grattis!!

Vi är så glada!!

Men nu måste jag fråga, ang progynon. Hur länge fortsatte ni med samma dos efter +?

Ett bra tag, ökade även på m en tablett pga blödning. Tog sista tabletten (efter nedtrappningsperiod) i början av v 12 (11+0). Progesteron tar jag fortfarande, i drygt 2 veckor till, fram till v 16.
  • Maran73
    Vårt väntrum skrev 2017-06-21 00:33:09 följande:

Tack!!

Aaha jag ska äta progynon så länge också alltså....

Å lutinus ännu längre?

Öjj vad många förpackningar jag läre hämta :p

Ja bläää vad mkt o länge man tar dem... Jaja, med tanke på vad man får för det är det ju en bagatell!

Du, tråden "vi som är gravida efter ÄD 2017" kan behöva lite tillskott, inte mkt action f närvarande. Samma t KajsaK m.fl.!
  • Maran73
    Missne skrev 2017-06-24 13:04:45 följande:

Jag har idag testat positivt på urinprov idag????. Är bortrest på en ö så har ingen möjlighet att ta blodprov förrän 3 juli när vi är hemma igen, men har med flera urinprov för att kunna ta fler.... om jag är orolig. Har inte riktigt vågat hoppas denna gången då slemhinnan bara var 7 mm och inte treskiktad vid FET. En annan sak som oroar mig är att jag i torsdags kväll råkade somna innan jag tagit kvällssolen av lutinus ???? vaknade mitt i natten och tog det men det var ca 5 timmar för sent????. Hur illa kan det vara? Kan det ha förstört allt?????

Whoppiiiiiie, grattis!!! Vad härligt!!!!!!!

SÅ fort går INTE progesteronet ur kroppen! Ingen fara.
  • Maran73
    Mamma DA skrev 2017-06-26 16:21:44 följande:

I dag på dag 4 fanns 2 top embryon och 4 medel ebryon. Känns som få, när de var 12 från början. Men de kanske inte är så? Har precis gått ombord på båten. Håll alla tummar och tår.

Håller hårt hårt!!! Två räcker, eller ett!
Svar på tråden AVA klinik i Riga