• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • Memaja

Hinos, lycka till i Riga.

Tea, jag håller varje tumme o tår för ett plus på fredag!

Irma, när jag kollade upp flyg från Stockholm till Riga låg biljetterna runt ca 2,000kr tor om man flyger med SAS/Air Baltic. Men även Ryan Air flyger till Riga ifrån Skavsta och om man bokar tidigt kan man få riktigt billiga biljetter runt ca 300kr tor. Men problemet är ju att dagen för insättning kan ju ändras någon dag och då är det svårt att boka biljett långt innan.

/Maja

• EMND

hej tjejer

Min slemhinna var 6,5 mm idag (dag 16) så jag får öka intag av tableter och plåster yterligare. Jag är dock uppgiven att det inte blir något av denna stimulering. Slemhinnan har gått upp bara 0,8 mm för 6 dagar. Har ni någon erfarenhet att det kan gå upp lite till och att det kan gå bra. Jag känner knappt något hopp längre.
    Hur längre brukar ni stimuleras?
    Sedan är jag oroligt att suprecure har anti-östrogen efekt.

• Hinos

Då vi kom till Ava kliniken idag så hade doktorn inget bra besked. Ingen av våra tre eskimåer överlevde. Den ena var väl redan död, en slutade dela på sig och den sista delade sig bra men då var det något fel på den. Det skulle kunna gå bra men hon ville inte chans och inte vi heller.
    Där satt vi med hakan i knäet, detta senario fanns inte i vår fantasi. Jag var tvärsäker på att vi skulle sätta in två.
    Då erbjöd hon oss donerade embryo. Vi hade någon timma på oss att bestämma. Efter kort betänketid bestämde vi oss för att köra... det kändes så onödigt att åka hem utan embryo.

Så nu ska vi dit imorgon på morgonen, flyger ju hem sen och förhoppningsvis finns det två embryo till oss. Nadia ringde ikväll och meddelade att de hade klarat upptiningen...

• leia83
    Hinos skrev 2010-11-24 19:19:02 följande:
    Då vi kom till Ava kliniken idag så hade doktorn inget bra besked. Ingen av våra tre eskimåer överlevde. Den ena var väl redan död, en slutade dela på sig och den sista delade sig bra men då var det något fel på den. Det skulle kunna gå bra men hon ville inte chans och inte vi heller.
    Där satt vi med hakan i knäet, detta senario fanns inte i vår fantasi. Jag var tvärsäker på att vi skulle sätta in två.
    Då erbjöd hon oss donerade embryo. Vi hade någon timma på oss att bestämma. Efter kort betänketid bestämde vi oss för att köra... det kändes så onödigt att åka hem utan embryo.

Så nu ska vi dit imorgon på morgonen, flyger ju hem sen och förhoppningsvis finns det två embryo till oss. Nadia ringde ikväll och meddelade att de hade klarat upptiningen...
    Ush vad tråkigt vännen. 
    Lycka till med era donerade eskimåer. 
  • milou67

DND: min slemhinna brukar vara väldigt bra det vet jag. efter 8 dagar ca 9 mm och vd ET/FET ca 13. Tror att det skall vara minst 9 kanske vid ET. SÅ jag tror ej du behöver vara orolig. Det hinns nog lbi bättre men skulle du inte öka lite på progynonent?Jag undrar om du kanske är sjuksköterska? jag pratade med min gyn idag o hon sa att jag hade normala värden på THs(1,6) och T4 (11) . Hade önskat att hon sagt som du sa att jag bör ta lite levaxin..vill ju prova allt för att ändra något i mitt system. lycka till nu.
    Tea: håller tummarna!
    hinor: men det var ju tur i oturen att dom kan hjälpa er på detta sätt. Man undrar ju om det är så att spermierna har större inverkan än man tror.. lycka till imorn och att ni får 2 ägg är ju toppen för det får man inte överallt vid ED
    Hinner inte kommentera alla era inlägg nu men jag önskar alla lycka till har skrivit i "vi som skall göra vårt första äd 2010" och berättat vad mina läkare har sagt om ni vill veta så kan ni läsa där.. kram till er alla!

så länge jag andas så hoppas jag...
  • EMND

Milou, nej jag är inte sjuksköterska men kan en del om sjukdomar etc Flört. Jag vet inte vilka gränser har labbet där dina prover analyserades men jag är inte förvånad att de inet tänker behandla dig för det är verkligen ingen större avvikelse. Ja vi vill känna att vi gör något tar gärna mediciner då vi får hoppet tillbaka. Har din läkare kollat på dina tyroidea-antikroppar?
    VAd gäller min slemhinna så är jag orolig att den blir förgammal. Nu har det gått 17 dagar och vi har en 6-dagars att sätta i. Jga tar nu 6 mg progynon och 2x100 µg plåster. Akupunktur i morgon och i kväll har vi lärt oss Maya massage.  NY VUL på fredag så håll tummarna vänner.

• The75

Hej

Hinos vilken otur,men det blev ju bra i slut ändan ändå som tur är :O) hoppas nu att dessa är guld embryon :O)
    ruva lungt :O)

Å va jag är nervös inför morgon dagen! hoppas hoppas hoppas att det blir +  jag tror inte jag kommer kunna sova i natt!

• Bette
    The75 skrev 2010-11-25 17:09:15 följande:
    Hej

Hinos vilken otur,men det blev ju bra i slut ändan ändå som tur är :O) hoppas nu att dessa är guld embryon :O)
    ruva lungt :O)

Å va jag är nervös inför morgon dagen! hoppas hoppas hoppas att det blir +  jag tror inte jag kommer kunna sova i natt!
    Hoppas att du plussar imorgon.

Kram kram
  • The75

Puuuuuuuuuuuuuuuh va jag var nervös men nu känns det bra igen :O)

Imorse fick vi ett posetivt resultat (04:30) sen imorse (05:45) tog jag även ett Clearblue digitalt test vilket gjorde mej förvirrad det stod nämligen Gravid +3 och när jag läser vad det betyder så står att befruktningen ägde rum för mer än 5 veckor sedan vilket inte stämmer så nu funderar vi på om båda har fäst och jag är gravid med tvillingar det skulle ju kunna förklara de höga Hcg nivån,någon som vet!

Vi är gravida :O)

• The75

Inväntar start:

På gång:
    Hösttjej ET 29 nov
    Memeja ET 6 dec
    Ungkvinna FET troligen 23 dec

Ruvare:
    Hinos syskonförsök FET 24 nov

Gravid:
    Akkie77 DET 4/10 Testa +14/10 
    Tea75 FET 10/11 + 26/11