• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • The75

Hej DND på tal om slemhinnor så var mina 9 mm dag 10 med Progyron 3x2mg och på FET dagen 9 dagar senare var min slemhinnor 12,76 mm

Ungkvinna81 såg att du var på G igen så kul oddsen måste vara mycket högre nu när du fått rätt medicin och kroppen börjar stabilisera sig,hoppas på en bra start på det nya året för dej :O)

Ruvar på 2 st Avatarer sedan 10 nov
  • EMND

Tack Tea. Jag hoppas att min fortsätter växa. Det borde den väl kunna göra det på 5 dagar. Jag vet inte om det går att gemföra men under IVF så växte den ca 2,5 mm på 4 dagar. Men får jag fråga hur kom det sig att du hade ET 9 dagar efter att din slemhinna blev 9 mm? Min kinik har bokat mig till den 24/ 11 och det är bara 16 dagar från början av behandlingen. Det känns förtidigt för jag får en blasto insatt. Hm?!

• Irma1

När jag gjorde mina behandlingar så tog jag 4st  progynon per dag o även Estradotplåster 100mg varannan dag för att min slemhinna ska kunna växa till sig till 6-7 mm på dag 8-9 men sen så har jag ju gjort insättningarna på dag 14-15.. Har nu fått hjälp av en vän o skriva ett mail till Ava i Riga o ställt lite frågor.. Är inte helt 100 på engelskan.. Men jag hoppas att det kommer att gå bra om vi bestämmer oss för att gå igenom detta igen.. Känner att jag blev ju gravid en gång på Sahlgrenska o vill därför inte ge upp men vill ju inte bli så ledsen som jag blev nu sist när dom ringde o sa att våra 3 ägg dog som vi hade i frysen. Dom ringde 1 1/2 timma innan vi skulle vara där.. Blev helt knäckt för då visste jag ju att vi inte fick någon mer hjälp därifrån.. Även om man vet att d et kan hända så är man inte beredd på det.. Det är väldigt dumt att dom delar äggen på 2 par eftersom dom lägger varannat ägg i våran skål så kan ju dom andra ha fått alla bra ägg

Är det ingen här inne som kommer från Göteborg??

Hoppas ni alla har haft en mysig helg..

• The75

Hej

DND  Jag vet inte hur det kom sig att jag hade FET när jag hade de,dom hade väl räknat ut att mina slemhinnor skulle ha växt till sig tills dess och sen hade dom väl tid på kliniken då.

IRMA1 tyvärr bor jag i stockholm :O(  om du har några frågor får du gärna skriva till min inbox  få se om jag kan svara :O)

Ruvar på 2 st Avatarer sen 10 nov
  • ungkvinna81

Hej Tea75:)

Tack, tack och lycka till du med:)
    Jag har fått svårigheter efter mitt sista musslyckade försök mensen var försernad i över 16 dagar och blödningen var extrem lite.

Nu har även min läkare bestämt sig att jag inte behöver ta en Zoladex spruta denna försök, något som oroar mig lite. Därför på mån ska jag skriva ett brev och fråga varför. Kul att min FET kommer troligen att vara 1 dag innan jul men jag kommer missa julen med familjen:( så vi kommer att hoppas på det bästa:)

Lycka till allihoppa:)

• Irma1

Tack Tea75.. Det kommer säkert några frågor..  

• Bette
    ungkvinna81 skrev 2010-11-14 11:46:16 följande:

Jag har fått svårigheter efter mitt sista musslyckade försök mensen var försernad i över 16 dagar och blödningen var extrem lite.

Nu har även min läkare bestämt sig att jag inte behöver ta en Zoladex spruta denna försök, något som oroar mig lite. Därför på mån ska jag skriva ett brev och fråga varför. Kul att min FET kommer troligen att vara 1 dag innan jul men jag kommer missa julen med familjen:( så vi kommer att hoppas på det bästa:)

Varför kommer du missa Julen? Du kan ju åka till Riga över dagen och sedan vara med familjen på Julafton. Hoppas att nästa försök blir ett plus som håller hela vägen för er.

Kramar

Bette
  • villsågärna38
    ungkvinna81 skrev 2010-11-14 11:46:16 följande:

Ja, håller med Bette! Om det inte går att åka över dagen och det är så att ni missar julen, är det verkligen värt det då? Jag hade hellre skjutit på behandlingen isf till i januari. Julen med familjen vill man ju inte missa. Kram
  • leia83

Hej alla fina starka tjejjer. Jag har inte orkat vara inne på ett tag så jag har inte hängt med i utvecklingen och hur det har gått för er. Jag hoppas att det har blivit många plus här. 

I februari kör vi ett nytt försök.  Den här gången ska det bli bebis för oss med 

• EMND

Hej tjejer, snälla ni som har tagit östradiol plåster. Var på kroppen fick ni klistra den? Behöver svaret i kväll. Min läkare sa på armen men i förpakningen står det under naveln.

Svar på tråden AVA klinik i Riga