• Frazze

AVA klinik i Riga

Hej igen alla! Någon som har en karta progynon som jag kan få köpa?

• Frazze
    Missne skrev 2017-07-24 22:13:51 följande:

Jag kanske kan ha någon karta över. Är dock bortrest nu så kan ej skicka på en vecka om du har bråttom.

Vore guld om du kunde skicka så fort du kom hem. Jag har några så jag klarar mig i några dagar. Har du swish? Skickar Pm till dig med adress.
  • Frazze
    Provence1 skrev 2017-08-10 09:58:01 följande:

Wow såå kul att höra!! :) jag har transfer om 1,5v

Ni som blivit gravida, kände ni det på er? De 2v man ska vänta innan man vet helt säkert kommer bli 2 lååånga veckor:/ bävar lite för dem...

Lovar att de var för mig de värsta två veckorna någonsin typ. Man hinner överanalysera allt flera tusen gånger.

Men du ska se att allt kommer att gå jättebra! Lycka till!
  • Frazze
    bryoniaa skrev 2017-08-18 12:19:54 följande:

UndrandeSökare: åh, beklagar verkligen missfallet, rätt sent du fick det. Jo tyvärr så är Dr D lite 'enkelspårig'. Medans Serum igen ser bara 'bakterier' hihi. Men jag ska inte klaga utan är glad över att dessa kliniker finns för den här kompetensen finns tyvärr inte i Norden. Får jag fråga vilken koagulationssjukdom har du? Och Fragmin+trombyl har inte hjälpt? Menar du att du fick MA? Och hjärtljud innan dess? Och kombon Fragmin, trombyl, prednisolon hjälpte inte? Åh förlåt, många frågor!  Jag vet inte hur mycket Dr D kan om koagulationsproblem men varför inte ta hans immunsupport som tillägg?  

Samma här, valet föll på Riga för att det är mycket närmare men nu ångrar jag vårt beslut..

Jag tycker att kliniken ska garantera i alla fall 5 st fina friska blastocyster el embryon för att man ska få betala fullpris.

Jag gick på ivf riga min donator fick ut 23 st ägg dag 2 hade 4 fallit bort och dag 5 så fanns 13 st kvar. Tyvärr inga AA kvalitet utan AB och BA och BB kvalitet typ. Men jag får hoppas att något av de 11 vi har kvar tar sig i alla fall.
  • Frazze

Har en liten fråga. Kostar det lika mycket att föra in 2 blastisar som 1 blastis vid FET? Har väl insett nu att det kommer inte att gå den naturliga vägen igen, så det är lika bra att börja kolla på allt inför en transfer i Riga.

• Frazze
    La Conejita skrev 2017-09-04 05:37:10 följande:

Ja, det kostar lika mycket, Frazze.

Åh vad bra! Bara en liten fundering jag hade Tack för svar!
  • Frazze
    Provence1 skrev 2017-09-05 15:53:54 följande:

HCG 74 jag är gravid!!!?! Helt ofattbart

Återkommer kram till er alla så länge

Ååååh härligt! Grattis!!!!!
  • Frazze
    Provence1 skrev 2017-09-06 07:26:32 följande:

Tack alla!!! <3 Men än slappnar man ju inte av...gör man kanske aldrig...fy så orolig jag är...nytt blodprov idag, försöker njuta oxå

Hade värk i sidan av magen inatt så då nojjar man ju för det även om det säkert är helt normalt el bara en muskelsträckning, ja ni förstår

Kan lova att man blir ännu värre sen när de kommit ut oxå. Då ligger man och lyssnar så att de andas hela tiden. Sen så är man nojjig för att de inte äter ordentligt etc etc. Bara att börja förbereda sig på magsår typ Men allt kommer att gå så bra ska du se. Lycka till med nya blodprovet
  • Frazze
    bryoniaa skrev 2017-09-07 11:11:38 följande:

Hej på er alla! Lite uppdatering - jag fick plus men det höll inte . Som ni vet har vi inget i frysen efter att det gick som det gick så nu får vi fundera på nästa steg.  AVARiga vill vi inte tillbaka till...

Provence; grattis till plus!

Beklagar verkligen Byroniaa! Så förbannat surt att ha lagt ut typ 100' och inte få nåt för det. Skulle aldrig sluta skicka klagomail! Hoppas verkligen att du lyckas på nästa ställe du väljer. Styrkekram
  • Frazze
    niki74 skrev 2017-09-14 13:16:48 följande:

Hallå! De två 8 celliga embryon som tinades överlevde, men på dag fyra kunde man se att det ena embryot utvecklades bättre ( 16 celliga då) och vi tog efter diskussion med doktorn belutet att bara sätta in ett - det bättre av de två.

Det andra skulle odlas vidare till dag fem för att se om det utvecklades till en blastocyst och då frysas in. Igår fick vi beskedet att utvecklingen hade avstannat så det kasserades.

Nu är det bara att hålla tummar och tår för att den i magen fortsätter utvecklas. Ruvningstiden är långsam men det hjälper att ha en aktiv 1 åring att ta hand om.

Hur går det för dig?

Åh grattis detta låter ju helt fantastiskt! Hoppas nu att allt går bra och att det blir ett fint + På stickan om någon vecka. Kan inte säga att jag avundas väntetiden, men jag vill oxå bli gravid nu.

Hoppas på jobb nu så att vi kan börja spara till Riga resa och FET. Har börjat ge upp mina egna ägg om jag ens har någr kvar. Verkar inte troligt att där är något kvar. Har inte känt av äggstockarna på 3 cykler nu och inte känt någon äl. Denna månaden kör jag äl test. Vi får se! Annars så kör vi vår back up i Riga!
Svar på tråden AVA klinik i Riga