• Frazze

AVA klinik i Riga

Vårt väntrum skrev 2017-06-10 22:21:19 följande:

Ibland bara kokar man.... IGEN har jag fått höra "ja men om du slappnar av så går det nog"

ALLTSÅ VAD F....:( !?!?

Folk..

En sån mening kan sänka mig totalt. Fattar dom inte att dom indirekt anklagar Mig för barnlösheten då??

Herre min skapare ???? Folk som kan yngla av sig som kaniner egriper då verkligen inte hur det är att kämpa för att få ett barn! Håller med! Bättre att de kniper ihop sitt jävla näbb och koncentrerar sig på sitt. Det är som när de säger att tänk inte på det! WTF? Det är det enda man tänker på 24/7 ju! Speciellt när man vart på transfer och fått ett ägg tillbaka. Hur ska man INTE kunna tänka på det då? Så slappna av och tänk inte så mycket på det, så ska det nog gå ska du se! GRRRRRRRRRRR!
  • Frazze
    Mamma DA skrev 2017-06-11 10:56:02 följande:

Hallå

Hur tänker man med Kaffe? Kommer göra ÄD om ca 2v om allt går enl plan. Ska jag sluta med de nu? Eller kan jag dricka. Läser så mkt olika, vill gärna ha mitt morgon kaffe.

Jag har druckit kaffe! Drick som vanligt till transfer och sen dra ner på det. Jag blev ju naturligt gravid fasten att jag sölade kaffe och vin och öl i stora mängder. Ja tills jag fick veta att jag var gravid alltså, då slutade jag all alkohol och drack max 4dl kaffe om dagen. Men ibland så blev det lite mer och ibland så drack jag lite svart te på det. Allt gick bra i alla fall! Lycka till på transfern!
  • Frazze

Är det någon mer än jag som mår dåligt av östrogentabletterna eller? Jag får som världens magkatarr. Idag pallade jag inte ens av att ta dem och nu mår magen genast bättre?! Får förlita mig på östrogenplåstren istället.

• Frazze
    Vårt väntrum skrev 2017-06-14 22:31:37 följande:

Hörrni. När ni "ruvar"

Är ni jättecoola och glider runt med en skön vilopuls då och inte lyfter mer än mjölkpaketet?

Man får ju ganska rediga förhållingsregler av kliniken. Medan klinikerna i Sverige säger "lev som vanligt"

Jag är så ledsen och arg. Min å mannens familj vet allt. Men likt förbannat har dom tjatat en vecka på mig om skolavslutningar, min födelsedag å massa annan skit!! Idag har jag varit så jäkla uppjagad å stressad.

Blir ledsen å orolig. Ska jag/familjen göra så äggen inte vill fästa? :(

Hahaha! Förlåt att jag skrattar, men du skriver bara för roligt Stress är nog aldrig bra och tunga lyft är avsolut inte bra. Men annars så ska du nog helst leva som vanligt! Tränar du mycket annars? Då träna du, men lugnare och lev som du brukar. Det finns mååånga saker som kan göra att de inte fäster. Allt ska stämma! Jag hoppas innerligt att det går vägen för dig och jag håller tummarna stenhårt.

När jag blev gravid så sölade jag en halv flaska vin nästan varje dag i 1 månad utom de dagar vi drack öl istället (ibland båda) semester kallas det! Värme och bra tunt blod! Det sa tjong i medaljongen direkt Tänkte inte ens tanken att jag skulle ha blivit gravid naturliga vägen den gången få det inte skett någon gång på de 8 år innan som vi försökt. Det var i alla fall lagom med 1 års alkohol uppehåll efter den resan! Hahahahha rensa levern lite.

Gör ditt bästa för att slappna av! Stäng av mobilen bara!
  • Frazze
    Vårt väntrum skrev 2017-06-16 14:34:40 följande:

Mm men jag vill verkligen inte testa 06 på morgonen å sen gå på jobbet. För jag vet hur jag mår vid minus.

När har du testdag? Nu på fredag? Jag vet själv hur det är! Det är ett av det värsta som finns och man överanalyserar precis varenda liten sak. Min graviditet med sonen var det bästa då jag aldrig fattade att jag blivit gravid alls. Helt lyckligt ovetandes och sen bara ett plus. Men då började 38 veckors oro där istället

Nu när vi försöker igen så tror man ju istället att det ska ta sig med en gång bara för att det gjorde det sist, så nu är man tillbaka och överanalyserar allt igen.

Hoppas det går vägen för dig och att du får ditt efterlängtade barn snart.
  • Frazze
    Vårt väntrum skrev 2017-06-19 11:37:38 följande:

Jag vet inte om det är den eller allt annat. Med tanke på att jag fått det minst fem gr innan. Tror mycket på slemhinnan denna gång och den höga dos progynon från start.

Skitsamma vad som gjorde det.

Vi är gravida för första gången!!!

Åh Grattis till ett plus! Visst är det den bästa känslan? Nu börjar de mest skräckfyllda underbara lyckliga 40 veckorna av ditt liv. Önskar dig en underbar graviditet!
  • Frazze
    Vårt väntrum skrev 2017-06-19 12:47:34 följande:

Tack snälla du!!!!

Huua ja. Jag kan tänka mig det.... verkligen ett nytt kapitel! <3

Ja jag önskar dig bara all lycka och välmående och givetvis en liten frisk knodd i slutändan Härligt att det äntligen blev plus!

Själv väntar jag nog på mens då jag inget känner alls, mer än ont i rygg och höfter. Men som sagt, med sonen så kände jag nog inget heller vad jag minns. Visste att det skulle misslyckas denna månaden då jag hade 2 äggblåsor. Bara kände att förväntningarna blev skyhöga och då måste ju de grusas med det samma! Bara att ta nya tag nästa månad osv.

Men njut nu av ditt plus och att det är sommar! Härligt! Kram
  • Frazze
    Missne skrev 2017-06-24 13:04:45 följande:

Jag har idag testat positivt på urinprov idag????. Är bortrest på en ö så har ingen möjlighet att ta blodprov förrän 3 juli när vi är hemma igen, men har med flera urinprov för att kunna ta fler.... om jag är orolig. Har inte riktigt vågat hoppas denna gången då slemhinnan bara var 7 mm och inte treskiktad vid FET. En annan sak som oroar mig är att jag i torsdags kväll råkade somna innan jag tagit kvällssolen av lutinus ???? vaknade mitt i natten och tog det men det var ca 5 timmar för sent????. Hur illa kan det vara? Kan det ha förstört allt?????

Det finns så många gyn som säger att det inte är säkert att extra progesteron ens hjälper, så jag tror inte du behöver vara orolig alls. Du tog det ju även om det var sent, så fortsätt bara som du ska och grattis till plus! Wiiiiiiiiiiiiiiii
  • Frazze
    Mamma DA skrev 2017-06-27 15:07:51 följande:

Upp som en sol ner som en pannkaka. I dag på dag 5, fanns de bara 2st som utvecklats normalt kvar. En blastocyst och en som nästan var det. Vi återförde bägge med embryo glue. Känns snopet att de bara blev dessa, men försöker tänka positivt.

Ja jag håller med dig! Det är så mycket pengar man lägger ut och så får man så dålig utdelning. Man ska vara garanterad ett visst antal ägg tycker jag annars så ska man inte behöva betala då mycket.

Jag hade ju turen jag på dag 5 hade jag 13 st ägg kvar och 11 är kvar i frysen. Nu vet inte jag hur pass bra de är, men de ska väl vara ok hoppas jag om jag nu ska behöva använda dem.
  • Frazze
    Mamma DA skrev 2017-06-28 14:41:56 följande:

Har precis landat hemma, intog sängläge. Ska va hemma Tors, fredag från jobbet.

De ville att jag skulle ta blodprov 6/7, de är torsdag nästa v, nu lever man på hoppet.

Bifogar en bättre bild på mina två hjärtan

De ser ut som riktiga guldpluttar båda två! De kommer gotta sig in ordentligt i magen och bli tvillingar om inte trillingar t o m Lycka till!
Svar på tråden AVA klinik i Riga