• Frazze

AVA klinik i Riga

dreamz skrev 2016-03-08 13:25:04 följande:

vilken är den bästa?

Jag var på Ivf Riga och fick fantastiskt bemötande där. Tyvärr så blev det ingen bebis på första försöket men nu är jag gravid den naturliga vägen!? De brukar svara snabbt på dina frågor, det går fort att komma in, dr Fodina var jätte gullig och sympatisk. Hon satt och grät när vi berättade om flickan vi förlorade. Ja jag tyckte allt var proffisionellt och snyggt. Kliniken var jätte fin och låg bara runt hörnet från Albert hotel. Men som sagt! Jag har hört lika mycket positivt om den andra kliniken oxå så det är nog bara att dra lott! Lycka till!
  • Frazze
    Micro skrev 2016-03-10 18:06:11 följande:

Frazze: har du bott på Albert hotell? Vad tyckte du? Jag har funderingar på att bo där denna gång. Tidigare bott på enkla billiga hotell. Viill gärna bo lite nätter nu.

Vi tyckte att det var jätte bra! Vi bad om ett tum lite högre upp då vägen går utanför precis så vi hörde aldrig trafiken. Rummen var dina och fräscha, sängen var skön! Frukosten var mycket bra (lite sämre för mig som äter glutenfritt) men för de som äter vanligt så var det toppen enligt min smak och tycke! Tror att ni kommer att trivas där! Lycka till!
  • Frazze
    Micro skrev 2016-06-19 16:19:26 följande:

Blev 2 st, ett perfekt o ett litet som utvecklades sakta. Blev rekommenderad 2 av Violeta trots att hon inte vill att d blir 2 som fäster då jag har ovanligt liten livmoder. Hon trodde inte så mkt på den lilla blason. Inga symptom så blir nojig för d, man är allt bra knäpp. Bara vänta å se:) Kul att tjejen fr kliniken tog kontakt m dig. Hoppas hon hakar på trådarna. Bara roligt m fler som åker t Riga å utomlands.

Lycka till både Micro och wonders!

Jag vet precis hur du känner dig nu Micro! Man överanalyserar minsta lilla känsla och stick i nedre delen av magen och man googlar alla tidiga symptom etc etc när man verkligen borde slappna av. Jag tackar min lyckliga stjärna att jag blev gravid den naturliga vägen nu och att jag inte hade den blekaste om att jag blivit gravid. Jag slapp all den där oron och överanalyseringen! Hoppas allt går jättebra och att du snart är gravid. Kram
  • Frazze
    wonders skrev 2016-06-21 12:07:34 följande:

Tack Frazze ja bara 1vecka kvar till TD.. Man kan bli kollrig för mindre..????

Man borde nästan sövas ner under dessa veckor och få vakna testdagen för att slippa all stress! Jag vet inte vad för konstiga saker som kommer fram i en när man måste gå och vänta på testdag. Man blir ju helknäpp!

Stort lycka till nu! Jag håller tummarna för dig!
  • Frazze
    wonders skrev 2016-06-28 21:41:23 följande:

Jaha det blev inget mer underverk för oss..???? Men tänker som så att hellre glädjas över henne och ge det hon behöver och strunta i fler försök som är rätt så stressiga och man blir knäpp.. Som sambon sa vi har iaf försökt och ja efter 11försök och ett underbart barn får vi nog påstå att vi inte gav upp så lätt.. Håller tummarna att det går vägen för dig imorgon Micro. Stor bamse kram

Vad synd att det inte tog sig! Det är ju så att man bara har en viss chans ändå och jag håller med om att det är stressigt av bara F*N!!!! Skönt att ni kan se det som så att ni kan njuta av er lilla dotter och vara nöjda med henne.

Min man sa till mig att om vi bara får en så hoppas han ändå att det blir en tjej. Då kanske vi får bli mormor och morfar en vacker dag. Men annars så spelar det ingen roll. Kram
  • Frazze
    Vårt väntrum skrev 2016-12-26 16:07:06 följande:

Hej!!

Är tråden aktiv?

/någon som kommer besöka AVA Riga snart

Hej! Jag har inte sett att det skrivits något på väldigt länge i denna tråd, men du kanske skakar liv i den igen! Lycka till!
  • Frazze
    Vårt väntrum skrev 2016-12-27 17:05:08 följande:

Ja det vore kul om den fick liv igen!

Vi väljer nu donator :)

Åh vad spännande Vi har 11 st blastocyster i frysen på ivf riga efter vi var över sep 2015. Jag stoppade in 2 när vi var där blev gravid men fick missfall Blev spontangravid 2.5 månader senare och sitter här med en 4 månaders liten kille Blir jag inte spontangravid igen så har vi en back up i riga. Hoppas att allt går bra för dig
  • Frazze
    Vårt väntrum skrev 2016-12-27 20:02:01 följande:

Men oj vad häftigt!!!

Får jag fråga varför ni åkte dit för äd?

Härligt att ni lyckats!!! Grattis till liten!!

Jag hade gjort mina 3 gratis försök ivf här i sverige. Jag fick ut få ägg och jag fick bara höra att mina ägg var dåliga och att mina äggstockar var pensionerade etc. Jag blev gravid på mitt första försök av ivf men hon dog i magen i v 24 tyvärr. Sen gick det inte alls på de sista två försöken. Jag orkade inte med stressen av ivf mer! Får jag ut några ägg? kommer de att ta sig? får jag något tillbaka? Så var det en här på fl i en annan tråd som berättade om äd i riga, så vi sökte direkt! Sen när jag fått missfallet efter riga så sökte jag hjälp av Hormonelle i Sthlm och åkte dit (som förberedelse inför nästa försök) Han sa att jag skulle bli gravid inom 3 månader. Jag tänkte att jo visst! Vi har ju bara försökt bli gravida i typ 7 år så utan hjälp så funkar det ju inte! 2 veckor senare så tog det sig tydligen för min mens kom inte sen Älskar min lille kille, han är ett sant mirakel!
  • Frazze
    Vårt väntrum skrev 2016-12-27 20:02:01 följande:

Men oj vad häftigt!!!

Får jag fråga varför ni åkte dit för äd?

Härligt att ni lyckats!!! Grattis till liten!!

Varför söker ni er dit då? Hur gammal är du? Jag var 35 när jag fick veta att jag hade ett amh på 0.2 jag var 37 när jag blev spontangravid ????
  • Frazze
    PeeWee44 skrev 2017-02-03 07:06:24 följande:

Helt otroligt GRAVID 1-2 veckor! Idag blev det glädjetårar. Nu är jag och väntar på att ta blodprov.

Lycka till i dag.

Ååååååh grattis PeeWee! Önskar dig all lycka på vägen mot bebis nu! Kram
Svar på tråden AVA klinik i Riga