AVA klinik i Riga
Hej, är det någon här som har gjort Era test? Kan du i så fall berätta lite om det. Vi har blivit erbjudna att göra det på IVF Riga.
Hej, är det någon här som har gjort Era test? Kan du i så fall berätta lite om det. Vi har blivit erbjudna att göra det på IVF Riga.
Hej, en fråga till alla er som kan det här med äggdonation. Jag har ätit p-piller för att få igång mensen efter mitt senaste missfall. Tanken var att mensen skulle komma runt den 21:a men den har fortfarande inte kommit. Jag skulle börja äta Progynon idag, ska jag göra det även fast mensen inte dykt upp? Spelar det någon roll? Har mailat kliniken men inte fått något svar. Hoppas någon av er kan ge något tips!
Tack Frazze, det löste sig som sagt. Inte kul när det inte går enligt plan men inte så mycket att göra åt. :)
Vad var det som gjorde att det blev snitt? Funkade inte igångsättningen som den skulle? Själv har jag tid för igångsättning 1 januari men är som sagt tveksam till om det kommer att funka. Känns inte som min mage har sjunkit ner än och att bebis inte är redo att komma ut än.
Hej alla i tråden.
Har en fråga, hur många dagar tog ni östrogen innan transfer
Hej!
Jag visste inte att jag va i klimakteriet förrän det va för sent, kände inget.
Är i menopaus men önskar ett barn till med min sambo. Läst att det finns kvinnor på uppåt 60 år som fått hjälp med äggdonation och egna mannens sperma.
Läste på nätet att kliniken i Riga hjälper kvinnor upp till 50 eller 55 år att få barn.
Hur många ggr måste man åka dit?
Hur tar man sig till kliniken?Flyg- Bil-Båt ??Bor man där eller på hotell när man är där?Hur länge stannar man där?
Hur förbereder man sig?
Ni som varit med om detta o har fått barn....
Va det krångligt?
Mycket dyrt?
Gick det att föda normalt?
Kunde ni amma?Eller det fungerar inte vid äd?
Får man välja från vem man får ägg eller du får bara ett?Alltså kan man välja tex...blå ögon-ljust hår mm?
Måste man ta mediciner under graviditeten?
Annat man bör tänka på??
lilsis, Frazze, lillan15: Sitter nu här med min lille prins <3. Han föddes på kvällen den 6 januari efter fem dygns misslyckade försök att sätta igång förlossningen. När alla igångsättningsmetoder var uttömda och jag inte ens fått några värkar beslutades det om kejsarsnitt. Det gick dock bra och vi mår bra både prinsen och jag. _Jag hade dock sett fram emot en vaginal förlossning så det blev lite av ett antiklimax när det skulle bli kejsarsnitt.
[quote=76282098][quote-nick]Anemon skrev 2016-01-29 13:37:57 följande:[/quote-nick]Hejsan alla!
Ny i tråden här och är i kontakt med iVF Riga för äggdonation i vår. Vi har nu flera misslyckade ÄD försök i Finland bakom oss efter många års lämpande med egna ägg och hoppas nu på nya idéer i Riga. Så hoppingivande att läsa här i tråden om att det gått bra för så många.
Vi funderar på att göra ERA test för att testa slemhinnans mottaglighet. Har någon erfarenhet av det testet här?
Sedan undrar jag om någon fått EU recept på mediciner från iVF Riga? De verkar vilja skicka alla mediciner och det känns sådär när det är temperaturkänsliga läkemedel. Vill helst slippa nojja över att medicinen påverkats av transport men det kanske skickas välemballerat och skyddat för temperaturförändringar? Ja, alltid oroar jag mig över
Kliniken i Riga skickade recept på mediciner till mig och min gyn här i Sverige skrev om dem till Svenska recept. Men jag har skickat efter Utrogest och fragmin ifrån Riga och det var inga problem alls. Lycka till med bebisverkstaden nu!
Panik!! Jag undrar om det ev går att få hjälp här i denna tråd fast det var länge sedan jag följde den.
Är det någon som kan tänkas ha lite Utrogest liggande som inte används? Jag väntar leverans från Riga som inte kommit ännu och mina Utrogest tar slut på tisdag. Är rädd att det blir försenat ännu längre tid.
Är äntligen gravid efter många försök med äd
Skicka gärna PM om du ev har lite Utrogest att avvara.
Kunde inte pma dig Veris14 din sida var privat!