• Frazze

AVA klinik i Riga

Löparnörden skrev 2015-09-25 15:37:43 följande:

Tack för svar Rosen, Frazze och Swede:)

Är också inställd på att åka själv och hem på kvällen, ville bara kolla så jag inte tar mig vatten över huvudet. Men det låter ju inte så och jag är inte pjåkig av mig.

Frazze så förstod jag det också att ERA prov innebar. Men din förklaring var betydligt utförligare än koordinatorns.

Lutar mot att jag gör det också. Vill ju känna att jag gjort allt i min makt.

Håller tummarna för dig för fin hcg ökning på måndag trots att du känner dig skeptisk.

Swede om jag fattat rätt har du blivit gravid:) stort grattis. Minns hur uppgiven du var efter minus förra hösten/vintern. Skam den som ger sig.

Vårt första underverk kom på tredje försöket, jag hoppas så att det blir tredje gången gilt nu också med syskonförsök.

Tack för tumhållningen! Jag har oxå tänkt att kanske ta ERA provet. Men jag vill verkligen inte åka iväg till riga och göra det! Jag tänkte att kanske min gyn visste vad det var och kunde göra det, men han är bara knäpp! Funderar på att ringa sahlgrenska och fråga om de kan göra det om jag betalar. Min Ivf läkare sa att han gärna skulle göra det, men att han skulle få pisk av de andra för att det är skattebetalarnas pengar. Men om jag betalar själv då? Skulle inte det funka tro? I alla fall så får vi se vad som händer här först! Lycka till med syskonförsök nu!
  • Frazze
    Amberiah skrev 2015-09-25 21:35:41 följande:

Frazze, har du Lutinus till övers alltså? Fattas två lådor för mig. Försökte pma dig, men du var privat ;)

Och du, strecken kan variera ju. Försök hålla dig lugn. <3

Oj! Japp jag har 2 lådor om du vill ha. Ska försöka ändra inställningar så att du kan pma mig. Kan skicka imorgon om det är så.
  • Frazze

Liten fråga till er här! Kan man ha ägglossning när man är under denna behandling? Borde ju inte eftersom att jag inte ska ha några ägg. Men eftersom det först var svaga streck, sen starka, sen svagare igen på gravtesterna jag tog. Jag räknade eftet och det är typ spot on när jag skulle ha äl i cykeln och så började ju svampen att komma vilket den gör varje månad vid just äl. Hmmmmm? Jag borde inte haft äl eftersom att där inga ägg fanns, men ändå är det konstigt på något sätt.

• Frazze
    Missne skrev 2015-09-26 13:26:06 följande:

Ägglosning ger inte utslag på gravtest-stickor. Däremot tvärtom..

Tydligen så kan de stickor jag hade visa graviditet el liknande! Så det skulle ju kunna vara något annat! Men om jag inga ägg har så kan jag inte ha haft äl ändå eller? Äh sak samma! Jag skiter i allt nu!
  • Frazze
    Redan47 skrev 2015-09-26 18:28:58 följande:

Avvakta ditt blodprov. Du blir stressad av dessa stickor. Den säkraste Stickan är clearblue.

Jag har köpt en cb digital tills på måndag så då får jag veta.
  • Frazze

Ok! Det första testet som jag fått av weeme som hon fick på sin IVF klinik visade 2 streck med en gång. Cb digital säger gravid i vecka 2-3 alltså borde ju det stämma. Nu är det bara Hcg då som ska stämma! Jag har legat på soffan inatt, kan inte säga direkt att jag sovit. Men nu lär det då fan bli lögn att somna om! Åh varför kan man inte bara få tro på testerna nu utan varför måste man vänta på hcg?

• Frazze
    Redan47 skrev 2015-09-28 08:27:17 följande:

Grattis du är gravid! CB kan du absolut lita på idag, tillsammans med det andra. Nu är det stegring hcg som är intressant! Så iväg och boka ett prov till! Hurra!!!

Jag ska dit vid kl 13.30 idag! Då får jag reda på provet jag tog i Torsdags samtidigt. Bilen med proverna går 14.30 så det kan hända att vi får svaret redan idag på prov 2, men bara för att jag inte ska gå sova inatt igen så kommer det nog imorgon. Känner lite mol i magen idag! Och brösten ömmar pyttelite! Min man lipade direkt när han såg testet! Jag sa att han inte får ta ut något i förskott, men ändå är det svårt att sudda ut leendet idag.
  • Frazze
    Amberiah skrev 2015-09-28 10:40:18 följande:

GRATTIS! Du ÄR gravid. Försök nu att tro på det. ;)

Jo det klart att jag tror på att jag är gravid! Det är bara det att ni här nojjat upp mig över detta förbaskade Hcg prov som måste stegra för att allt ska vara helt ok. Men jag hoppas att allt är bra och att allt står rätt till. Snart dags att dra iväg till gyn och ta prov nr2 Tack och kram på er alla!

Förresten!? Är Hcg högre om det skulle råka vara tvillingar el visar det samma typ? Jag kan inget om det här!
  • Frazze
    Rosen 76 skrev 2015-09-28 12:12:44 följande:

Stort grattis till graviditet!!! Underbart ju!

Tack så mycket! Nu inväntar jag dig!!! Jag vill se ett plus på din sticka om några veckor nu. När hade du Et? Kram
Svar på tråden AVA klinik i Riga