• Frazze

AVA klinik i Riga

Får se om det kommer upp här! Vet inte hur man laddar upp bilder. Vad tror ni?
  • Frazze
    Severina skrev 2015-09-24 14:12:35 följande:

Hej,

Grattis till alla som plussat !!!

Är det någon här som har erfarenhet av att ha svårt att bygga upp slemhinnan?

Har tidigare inte haft bekymmer med det men det senast halvåret har mensen kommit mer och mer sällan och dosen 3 x 2 mg Progynon räcker ej till (det blir 7 mm slemhinna). Har testat Estradot plåster hög dos + progynon som hjälpte lite på slemhinnan men fick för många stora foliklar som störde. Någon som har tips på medicin och dos för att bygga upp en slemhinna där embryon kan fastna hör gärna av er!

Tack på förhand!

Kram !

Men har du pratat med dem på kliniken? Har inte de något förslag?

Har du provat med procren och progynon el bara progynon?

Jag kunde delat med mig lite av min slemhinna. När jag hade ET så var den 17mm! Inte dåligt det skulle jag vilja säga.

Vet tyvärr inte vad du kan göra, men jag ska hålla tummarna för dig att du lyckas!
  • Frazze
    Wonderstruck skrev 2015-09-24 14:07:30 följande:

Det är gravid. Grattis Frazze.

Ja nu får vi se vad Hcg visar då bara. Tog idag och får svar på måndag. Så jag antar att jag tar nästa på måndag el tisdag i nästa vecka. Vågar inte tro något förrän jag fått svar därifrån.
  • Frazze

Jösses! Och jag som fick ihop 17mm på min slemhinna! Är jag onormal eller?

Jag väntar med att hurra tills jag fått svar på mina Hcg prover. Sen jäklar om det är plus så kommer ni nog att höra mig vart ni än bor i detta avlånga land.

Rosen 76 Jag ska hålla tummar och tår för att det går bra för dig denna gången! Du är så värd detta det är jag med så jag vill ha gravidsällskap av dig nu! Kram

• Frazze
    Kcb skrev 2015-09-24 17:05:40 följande:

Ni som har fått mediciner skickade till er från Riga, har ni fått dem hem under dagen eller på kvällen? Eller lämnas de till postutlämning? Tänker om jag ska ge dem adressen till sambons jobb eller hem. Det är lite meckigt att ta sig hem och vänta på paket mellan 10 och 17 eller vad det brukar vara...

Behöver mer utrogest. Skulle ju kunna få recept på lutinus eller crinone, men vill inte ha ett kladdigare alternativ de sista verckorna...

Jag kommer att få leverans av fragmin här om någon dag. Jag valde att paketet skulle lämnas på Netto istället för att levereras direkt hit. Om jag nu inte skulle vara hemma. Jag fick ett sms där det stod tryck 1 om du vill att det levereras till Netto och 2 om det ska levereras till din hemadress.

Annars har jag lådvis med Lutinus som du kan få gratis av mig om det skulle krisa. Kan skicka direkt!

Hör av dig i så fall!
  • Frazze
    Kcb skrev 2015-09-24 18:36:50 följande:

Tack! Jag hör av mig om det skulle krisa! Jag tar hellre Utrogest än Lutinus, men jag är inte SÅ kinkig... Tycker att det är synd att ha mediciner i överflöd om det inte är nödvändigt...

Jag föredrar oxå utrogest, men om det krisar så finns det ordentligt med Lutinus här!
  • Frazze
    Kcb skrev 2015-09-24 18:50:33 följande:

Vi valde att odla vidare till blasto, men det är enbart för att vi har lyckats bli gravida med det tidigare, men jag har inte lyckats så bra på 2-dagars som man har använt på IVF-kliniken i sverige. Detta plus att vi bara ville sätta tillbaka ett. Med 3-dagars rekommenderar de 2.

Det finns studier som inte kan påvisa någon statistiskt signifikant skillnad mellan 3-dagars och blastos, så jag tror att det är det de lutar sig mot.

Men odlar man vidare till blasto ska man vara medvetna om att enligt statistiken så är det bara ca 25% som är tillräckligt bra för att frysa, så antalet embryon att frysa kan minska ganska drastiskt!

När det gäller andra tillval så är det nog bäst att läsa på själv och bilda en egen uppfattning. Det verkar finnas forskningsstudier som visar på både effekt och inte effekt när det gällr de flesta tillvalen, så jag tror att man får läsa på och bilda en egen uppfattning. Men det verkar ju inte vara något som försämrar chanserna, så det beror på vad man vill lägga pengarna på. Det viktigaste är att man själv tror på det! Sen är ju resten statistik..

Vi fick 13 blastocyster som är superfina. 2 i magen och 11 gick att frysa. Vi hade 19 befruktade ägg från början. Vi hade sådan tur med vår donator!
  • Frazze
    Löparnörden skrev 2015-09-25 10:51:43 följande:

Håller på med planeringen av vårat tredje Har gjort 2 syskonförsök i Riga och nu inför planeringen av det tredje försöket så fick rekommenderade de att jag skulle göra en hysteroskopi. Det är jag helt inne på att göra men jag undrar ni som gjort det och blivit sövda, hur mådde ni efteråt? Kändes det okej att åka själv eller är det bättre att ta sin man med sig? Var ni i form att flyga hem samma dag eller är det bättre att satsa på hotellnatt efteråt?

Sedan rekommenderade Riga att samma dag göra ett ERA test. Har aldrig hört talas om det trots att jag varit i äd-svängen ett antal år. Fortsod inte riktigt av koordinatorns förklaring vad det skulle kunna visa. Någon som gjort det och vet närmare? Är det ett test man bör göra? Vad exakt visar det? 700 euro kändes lite saftigt för något jag inte riktigt vet vad det är.

Om det är det testest som jag tror så är

ERA testet väldigt nytt och kommer från Spanien. Man tar en biopsi på slemhinnan i livmodern och kollar helt enkelt när slemhinnan är mest accepterande av att ta emot ett ägg. En del slemhinnor är redo tidigare än andra så sätter man in embryot för sent så kanske det inte funkar utan man måste sätta in det tidigare i cykeln. Det var så jag fattade det som när jag pratade med Ivf läkaren på sahlgrenska. Hoppas du fattar hur jag menar! Lycka till!
  • Frazze

Suck! Gjorde ett gravtest idag med, men idag blev det bara ett vääääldigt ljust streck på stickan. Jag tror säkert att det har varit något som gett mig lite graviditetshormoner, men att det inte är något som utvecklas. Återstår att se på måndag vad mitt hcg säger nu då och vad nästa test säger. Men nu är jag i alla fall inställd på att det inte är något. Känner bara att jag är så glad att jag inte avslöjade för min man igår att jag fick 2 streck! Han är redan knäckt som det är stackarn! Bara att satsa på Januari då om inte kordinatorn tycker något annat.

• Frazze
    Redan47 skrev 2015-09-25 15:31:49 följande:

Ta nu inte ut negativa besked i förskott. Strecken hur de ser ut .... Det är inte någon tillförlitlig källa. Hcg! Ja. Men vilken lång väntetid du har på provet.... Samma dag el Max dagen efter.

Ja men jag var där igår och då hade de redan skickat proverna tror jag, då han sa att jag fick vänta tills på måndag. Skit samma! Jag gjorde två tester och visst blir där ett väääääldigt svagt streck men inte att det blivit starkare efter 10 min utan de stannar svaga. Inte som de andra jag tagit som har blivit starkare efter ett tag. Igår så tog det 2 min så var det riktigt starkt! Vad kan liksom ha hänt tills idag? Känns ju konstigt på en dag sådär. Men vad vet jag.
Svar på tråden AVA klinik i Riga