• Frazze

AVA klinik i Riga

Cejo77 skrev 2015-10-20 20:54:04 följande:

Är i Riga nu och vi skall göra ett syskonförsök till vår pojk som är 4 år: ). Vi har tidigare gjort en äggdonation i Sverige, men andra barnet får man ju bekosta själv och då valde vi ivf riga. Hittills har allt fungerat jättebra, gott bemötande här på kliniken och snabba svar via email. Nu är vi så spända, har 6 små mini embryon som skall växa till sig nu, och på lördag blir det ET för oss : )

Stort lycka till!
  • Frazze

Är det någon här som haft/har hyperplasi? Min kordinator vill att jag ska göra en hysteroskopi och kolla detta, vet inte vad min gyn säger om detta? De gör inte så mycket sånt längre säger de utan vill hellre göra en hydrosonografi. Men på den ser man bara polyper inte om man har hyperplasmi. Någonting säger mig att med den blödning jag har vid mens och förmågan att få till tjock slemhinna att det inte är helt omöjligt att jag har detta. Varför ska allt jämt motarbetas här i Sverige för? Ska man behöva åka till Riga för att göra en sådan undersökning? Omständigt! Ja vi får väl se vad han har att komma med på måndag!

• Frazze
    Rosen 76 skrev 2015-10-22 15:44:14 följande:

Låter kanske konstigt men jag hade inte blandat in min svenska läkare i detta. Jag hade gjort vad Riga säger och åkt dit på en hysto.

Jo det hade jag gärna gjort om det hade vart smidigare för mig att ta sig dit. Jag ska försöka prata vett och sans med min gyn på måndag. Annars får vi väl ta och åka till Riga då!
  • Frazze
    Missne skrev 2015-10-22 17:46:43 följande:

Måste vara nåt konstigtmed FL nu. Jag är inte privat. Brukar få meddelanden i inboxen från alla möjliga. Och nu när jag försökte inboxa dig så står det att din sida är privat också....

Ja jag har aldrig vart privat förut, men helt plötsligt så var jag oxå det. Gick in och klickade runt lite i inställningarna och vips så kan folk skriva till mig igen!
  • Frazze
    Amberiah skrev 2015-10-23 15:38:41 följande:

Alltså jag måste bara fråga.

Är det någon annan som fått ta Lutinus till v 16? Är i v 13 nu och fick nedtrappningsschemat idag (väntar tvillingar). Men ända till v 16 kändes väldigt länge??

Behöver du mer Lutinus så har jag!
  • Frazze
    Amberiah skrev 2015-10-24 19:31:37 följande:

Tack! :) Men jag ska kolla med Veronika om det verkligen stämmer eller om hon har räknat fel.

Har googlat och har inte hittat en enda som använt till v 16. Men sonen slutade jag i v 11.

Ja men du vet vart det finns om det skulle vara så! Skönt att allt verkar gå bra för dig!
  • Frazze
    RobSab skrev 2015-10-26 13:47:47 följande:

På onsdag bär det av till Riga för återförande. 9 embryon finns där för tillfället, vi odlar till blastocyster.

En fråga bara. Jag har en kraftig molande värk i magen till & från, är det vanligt vid ÄD?

Jag tror inte jag har haft det vid ivf men nu är det så pass ofta att jag ändå ville fråga er som gjort ÄD tidigare :)

Hahaa jag som typ var där sist av alla kommer inte ihåg. Men jag tror inte att jag hade någon molvärk innan. Nu däremot efter mf och allt så värker det överallt i magen. Hoppas att allt är bra och att du snart är gravid! Lycka till!
  • Frazze
    PeeWee44 skrev 2015-11-01 14:35:36 följande:

Sitter i Frihamnen och väntar på att gå på båten. Imorgon gör vi försök nr 4 i Riga men första med imunsupport från dr D. Hoppas Il dropp och mycket kortison gör sitt jobb nu. Sista två embryona ska in nu så vi hoppas på att det är guldembyona som är kvar!

Håller tummar och tår för att allt går bra för er denna gången! Stort lycka till! Kram
  • Frazze
    RobSab skrev 2015-11-05 07:44:40 följande:

Jag är gravid!!!

Efter 9 ivf + 6 återföranden utan + så känns det här helt overkligt!

GRATTIIIIIIIIIS! Helt fantastiska nyheter en sån här tråkig morgon! Nu håller vi tummar och tår för att allt ska gå hur bra som helst hela vägen! Kram
  • Frazze
    niki74 skrev 2015-11-05 16:43:50 följande:

Hur tätt inpå erat besök i Riga fick ni besked om när det skulle ske? Vi har fått ett preliminärt datum som är nu på måndag 8/11 och vi har fortfarande inte hört ngt. Hade hoppats på besked idag torsdag eftermiddag.

Jag fick reda på att donatorn startade sista delen av behandlingen förra onsdagen. Hur lång är den behandlingen? 8-12 dagar?

Jag gick på ivf riga och fick veta kanske 8 dagar innan. Men jag terroriserade Jelena med email om att jag ville veta tiden asap för att jag skulle kunna ta ledigt och för att min man skulle kunna ta ledigt. Skriv email och tjata! Säg att du vill kunna voka biljetter och hotellrum nu! Lycka till!

Nu är det väl bara jag kvar då!? Jag går här och väntar på min mens som har vart på gång i 4 dagar nu. Men den bara retas lite och sätter aldrig igång! Direkt när den är över så ska jag göra mina undersökningar, sen får vi se vad som händer näst!
Svar på tråden AVA klinik i Riga