• Frazze

AVA klinik i Riga

[quote=75872381][quote-nick]niki74 skrev 2015-10-13 18:13:25 följande:[/quote-nick]Frazze - så hemskt tråkigt att höra om ditt missfall. Det är så mycket hopp och förtvivlan hela tiden på den här resan.

Jag själv känner mig nästan redan inställd på att det inte kommer att funka första gången för oss. Det gäller väl att hålla modet uppe och bara försöka tänka på målet.

Den här immunundersökningen ni skriver om...,vad innebär den?

Kram på dig![/quote

Ja det är en riktig resa mellan hopp och förtvivlan! Varför ens få plus på stickan när det ändå ska tas ifrån en?

För att vara helt ärligt så vet jag inte vad dessa tester innebär!? De kollar vad man kan ha för problem med att bli gravid. Som en bekant som har för hög insulinutsöndring för att bli gravid t ex. Jag får försöka dra ner på socker och sänka mitt insulin jag med.

Bara för att jag inte lyckades så behöver inte det betyda att du inte lyckas. Du ska se att det går så bra så! Lycka till nu! Kram

• Frazze

Vad står det på era embryoprotokoll om kvalitén på era embryon/ blastocyster? Dr Fodina sa ju att våra var så bra så bra toppen kvalité, men när jag kollar så fattar jag ju inte riktigt vad som står här. Embryo for ET : BC5AB och det andra var BC4BB. Vore inte AA vara bästa då? Och om dessa inte fungerade så lär väl inte kvalitén vara bättre på de andra! Hur blir det då? Det kanske var dem det var fel på ändå, inte mej?

• Frazze
    Amberiah skrev 2015-10-14 15:09:35 följande:

Frazze, jag beklagar. :/ Vad tråkigt. Men det kan ju ha varit något fel med embryot och därför stötte din kropp bort det. Det är ju ändå den största anledningen till missfall.

Till nästa gång kan jag tipsa om att köpa "Babyklister". Det har jag använt vid mina båda ÄD och jag har ju lyckats båda gångerna.

Fructus Femina heter dropparna och är ett homeopatläkemedel. Det används i Danmark. Man börjar typ en vecka innan insättning och tar 10 droppar, tre ggr om dagen. Sen fortsätter man till v 12. Vid hot om missfall tar man 50 droppar på en gång.

Kram till dig

Vart köper man det ifrån? Kan man skicka efter? El har du någon sida jag kan gå in på och beställa sen när det blir aktuellt?

Vad jag inte gillar är att när man mailar och ber dem skicka tex provresultatet där det står att jag har då trombofilia vad det nu än är på Svenska. El som nu när jag bad henne skicka papper på kvalitén på resterande blastisar. Då är det knäpptyst därifrån! Det är precis som att de undviker det till 100% Jag har ju rätt till alla provsvar på papper och även så jag får se kvaliten på mina blastisar som är kvar! Tillslut skriver jag att jag inte kommer över förrän de skickat mig det jag vill ha!
  • Frazze
    Redan47 skrev 2015-10-15 01:07:01 följande:

Jo, men klinikerna har egna system... Ej standardiserat.

Frazze du behöver därför fråga fodina om översättningen vid deras klinik.

Ja om de ändå svarade någon gång! Har bett om papper på testresultstet där det står att jag har trombofilia typ 5ggr nu, men det undviks in i det längsta. Grrrrr!
  • Frazze
    Redan47 skrev 2015-10-15 07:37:35 följande:

Det är en koaguleringsrubbning, trombofili.

www.ismaap.org/index.php%3Fid%3D445&print%3D1&no_cache%3D1

Jo, men min gyn vill se provsvaren för han tror inte på det. Han vill inte att jag tar fragmin nästa gång vi kör insättning. Därför måste jag bevisa att det är så! Men om hon inte skickar pappren på det, så börjar jag oxå tvivla på om det är sant el något som de bara hittat på bara för att jag sa att jag inte ville ta blodförtunnande.
  • Frazze
    Redan47 skrev 2015-10-15 08:27:49 följande:

Det är ju bara att din gyn skickar remiss på en ny provtagning och passa på att ta "alla". Då har du svar inom ca en vecka.

Sedan finns som sagt, problemet att detta, koagulera, uppstår i kroppen efter/vid transfer som en biologisk process art stöta bort embryot.

Och trombyl o Fragmin är mkt vanligt att sätta in "förebyggande", ovadsett du har diagnos på koaguleringsproblem,vid tidigare missfall o problem att fortskrida grav. Kanske din gyn inte är så insatt i IVF. Min svenska gyn i min lilla stad, helt inne på dessa behandlingsmetoder och har i ich för sig erfarenhet från ivf i sitt arbete utomlands.

Jo min gyn är väldigt insatt då han är över i Finland på möten mm om äd och Ivf. De på sahlgrenska känner mycket väl till honom då han jobbat mycket med dem. Men han hävdar fortfarande att om ingen i min familj har koagulerings problem så borde inte jag heller ha det och han tycker inte att det är bra att ta sånt vid äd heller. Man får två så övertygande argument från två olika håll att man vet varken ut el in tillslut. Men dina tvillingar då Redan 47 vad var "kvaliten" på dem? Vad hade du för gradering på dem? Vill bara veta om det är värt att sätta in 2 st 4BB igen el om de bästa redan är förbrukade!
  • Frazze

Hej svej! Dum fråga kanske i denna tråden, men finns det någon som har en ovitrelle spruta dom jag kan få köpa? Tänkte testa med letrozol nästa cykel och då hade en ovitrelle vart bra att ha! Hör av er i så fall!

• Frazze
    Vonatlina skrev 2015-10-18 10:20:41 följande:

Hoppar in i tråden här. Ni som gjort äggdonation i Riga. Vill ni kontakta mig?

Har så mycket frågor jag vill ha svar på. Skulle vara skönt att prata med någon! Kram till er alla!

Hej Svej! Jag har gjort äd på Ivf Riga! Vilken klinik har du valt?
  • Frazze
    niki74 skrev 2015-10-19 21:24:35 följande:

Imorgon ska jag börja knapra Progynon. (jag borde inte ha läst om biverkningarna) Hur har ni lagt upp era tre Progynontabletter per dag? Morgon, lunch, kväll?

Jag skulle ta mina progynon 08.00, 16.00 och 22.00 sa de på ivf riga. Och nej för helv**e läs inte bipacksedeln vad du än gör! Man blir bara ybernojjig för allt!
Svar på tråden AVA klinik i Riga