• Frazze

AVA klinik i Riga

niki74 skrev 2015-11-05 19:54:28 följande:

Jag vill inte terrorisera Veronika över saker som hon inte kan ge säkra besked om. Allt har ju att göra med hur donatorn svarat på behandlingen. Fast de borde ju kunna ge besked om att det antagligen inte blir det "planerade datumet". Hur väl stämde ditt första datum med det slutliga?

Nu har både jag och min sambo redan varit tvungna att ta ut semester hela nästa vecka, för annars skulle det kunnat bli svårt. 

Men att du känner att mensen är på gång är ju bra. Då vet du att allt är på väg att börja fungera och du kan sätta igång igen. Planerar ni för FET i januari?

Vi var planerade för min mans "bidrag" den 4:e Sep och införande den 9:e men istället blev det mannens bidrag den 9:e och införande den 14:e alltså 5 dagars förskjutning.

Ja jag har "småblödit" i 4-5 dagar nu och det ökar inte på! Jag blir KNÄPP!!!!!! ja vi ska försöka få till ett FET i Januari, men det beror ju på om det visar nåt fel på livmodern el slemhinna på undersökningen.
  • Frazze

ÄNTLIGEN!!!! Nu har den där förbaskade mensen kommit! Nu kan jag boka in min undersökning och få svar på om det är nåt fel på livmodern/slemhinnan.

Någon mer än jag som tagit progynon och sen fått sluta pga att man inte blivit gravid el fått MF? Jag mår så skit nu efter jag slutat att det är inte sant. Det där vidriga som jag upplevde i 3-4 år efter jag slutade med p-piller är typ tillbaka i kanske lite mindre skala. Värmevallningar, tappar håret, hyn i ansiktet så oljig att det är vidrigt, men på resren av kroppen dö torr! Känns som att hela halsen svullnat upp fastän att den inte gjort det och ont i halsen. Sen så är jag så förbannat trött att jag knappt pallrer mig ur sängen på morgonen! Någon mer som känner igen sig?

• Frazze
    niki74 skrev 2015-11-08 22:11:44 följande:

Vad skönt att den har kommit igång så att du kan starta upp igen Frazze.

Det låter som jobbiga symptom efter avslutandet av Progynon. Hormoner är jobbiga grejer och det är nog rätt vanligt att må lite dåligt. Särskilt om man är känslig för det. Själv har jag mått förträffligt över Progynonet och Procren då jag sluppit mina svåra pms-besvär. Att mina bröst har blivit enorma och att jag ökat lite i vikt är däremot pest.

Imorgon bitti åker vi Äntligen!

Ja det var ju just det att jag mådde toppen på progynon, men nu när jag slutat så mår jag skit! Men jag har tänkt att köra lite pergotime och så denna månaden så vi får se om det kanske hjälper.
  • Frazze
    Cottiz skrev 2015-11-10 11:47:46 följande:

Hej! Jag har precis genomgått min första IVF som misslyckades. Blödning kom idag på TD! Jag har läst på Riga hemsida och lite runt hör på familjeliv.

Kort historia: Har endometrios så har dålig miljö i livmodern och embryo vill inte fästa så det tar sig inte. Vill inte lägga ner mer pengar på behandlingar här i Sverige som misslyckas. Det känns som de inte lyssnar på mig. Jag fick tillbaka 2 stycken 2-celliga! De var av dålig kvalité, ja fattar inte ens att de satte tillbaka dem. Visste de inte skulle gå hela vägen. Detta gjordes hos CvL i Uppsala. De sa också att min endometrios inte skulle spela någon roll.

Tyvärr så gör den det, den reglera hela processen om det ska fästa eller inte.

Nu har jag massor med frågor och funderingar, men första: Vart har ni om ni ej sparat lånat till er behandling? Hos Riga kliniken eller hos en av deras svenska samarberapartners? (Schultz läkarpraktik, Citygyn i Sthlm) ?

Är det någon här med endometrios som gjort eller ska göra behandlingen hos dem. Är det då en 5 dagars blastocyt ni sätter tillbaka?

Sista fråga: Får ni två om det är efter konsultion med läkaren? (Fick det hos Linnékliniken med tanke på mina dåliga odds)

Mycket text men hoppas någon av er erfarna där ute snälla kan ta er tid och svara så gott ni kan!

Kram.

Ja jag fick två tillbaka, det är du själv dom bestämmer vilket du vill ha!

Vi hade turen att ha pengar för vår äd resa så vi har inte lånat och vi valde att odla blastocyster på våra. Men det är väldigt olika här vad man gör! Jag tror nästan det är 50/50 om man odlar embryos el blastisar.

Jag blev gravid på första försöket, men fick missfall i v 7+3. Nu inväntar jag en undersökning sen så åker vi igen i Januari-februari.
  • Frazze

Nu har jag skrivit till ett ställe i Sthlm och frågat om de kan hjälpa mig med mina hormoner. Mår så förbannat skit efter progynonet och allt! Känns som att sköldkörteln gör kullerbyttor i halsen typ. Men det är ju inget fel på mej inte! Det är väl därför jag tappar hår och sover 12 timmar för att vara utmattad resten av dagen. Koncentrationen ska vi då inte tala om. Nu får vi se om jag kan få svar.

• Frazze

Jag har redan fått svar! Han skrev att han ska kunna hjälpa mig både bli gravid och behålla graviditeten. Men hualigen vad dyrt det är!!!!!! 600:- för 10 min samtal och 2-3000/besök hos honom på kliniken! Bye bye money! Han ska i alla fall ringa mig (kostnadsfritt) hoppas jag i alla fall och prata lite! Håll tummarna nu! Nästa gång är det min tur att få bebis!

• Frazze
    Wonderstruck skrev 2015-11-12 13:09:50 följande:

Tycker att jag blivit så dåligt bemött från Riga. Känns riktigt tråkigt detta försöket, känns som jag blir motarbetad istället för att få hjälp. Koordinatorn svarar med en ny behandlingsplan varje gång jag hör av mig. De flyttar UL hit och dit. När jag berättar vad som sagts under UL ifrågasätter jag tydligen deras kompetens. Önskar att det gick att byta klinik. Kan man flytta sina frysta embryon?

Vilken av klinikerna går du på? Ava el Ivf?
  • Frazze

Ja men visst! Jättenöjd då jag fick en tid imorgon för min undersökning, man får inte blöda bara! Jag fick min mens förra lördagen så jag tänkte att tisdag borde ju vara riktigt lungt, men inte faaaan då(ursäkta språket) var helt klar igår, men nu så har det kommit blod igen!? Kan det vara så att det sitter något kvar efter missfallet? Kan det vara därför som det inte slutar blöda?

• Frazze
    weeme skrev 2015-11-19 11:06:31 följande:

Så gulligt! Jag visste inte om det, men vi råkade gifta oss i går. Såg det efteråt att det var Lettlands nationaldag.

Wiiiiiiiiii! Grattis och lycka till Weeme! Kram
  • Frazze
    weeme skrev 2015-11-19 15:47:27 följande:

Hihi, tack! Vi har ju tänkt göra det länge nu slipper vi som bonus pappersexercisen!

Smart tänkt! Och så slumpen att ni gör det på Lettlands nationaldag oxå! Hahahaha! Vi är ju redan gifta, men barn lyser med sin frånvaro. Får se om det lyckas med mitt ihopkok här hemma nu. Annars så har jag ju Riga.
Svar på tråden AVA klinik i Riga