Cottiz skrev 2015-11-10 11:47:46 följande:
Hej! Jag har precis genomgått min första IVF som misslyckades. Blödning kom idag på TD! Jag har läst på Riga hemsida och lite runt hör på familjeliv.
Kort historia: Har endometrios så har dålig miljö i livmodern och embryo vill inte fästa så det tar sig inte. Vill inte lägga ner mer pengar på behandlingar här i Sverige som misslyckas. Det känns som de inte lyssnar på mig. Jag fick tillbaka 2 stycken 2-celliga! De var av dålig kvalité, ja fattar inte ens att de satte tillbaka dem. Visste de inte skulle gå hela vägen. Detta gjordes hos CvL i Uppsala. De sa också att min endometrios inte skulle spela någon roll.
Tyvärr så gör den det, den reglera hela processen om det ska fästa eller inte.
Nu har jag massor med frågor och funderingar, men första: Vart har ni om ni ej sparat lånat till er behandling? Hos Riga kliniken eller hos en av deras svenska samarberapartners? (Schultz läkarpraktik, Citygyn i Sthlm) ?
Är det någon här med endometrios som gjort eller ska göra behandlingen hos dem. Är det då en 5 dagars blastocyt ni sätter tillbaka?
Sista fråga: Får ni två om det är efter konsultion med läkaren? (Fick det hos Linnékliniken med tanke på mina dåliga odds)
Mycket text men hoppas någon av er erfarna där ute snälla kan ta er tid och svara så gott ni kan!
Kram.
Ja jag fick två tillbaka, det är du själv dom bestämmer vilket du vill ha!
Vi hade turen att ha pengar för vår äd resa så vi har inte lånat och vi valde att odla blastocyster på våra. Men det är väldigt olika här vad man gör! Jag tror nästan det är 50/50 om man odlar embryos el blastisar.
Jag blev gravid på första försöket, men fick missfall i v 7+3. Nu inväntar jag en undersökning sen så åker vi igen i Januari-februari.