AVA klinik i Riga
Så sant, det är flera som inte har haft den möjligheten.
Det jag menade var så klart att vi som har hängt här så här långt sysslar med äggdonation. :)
Så sant, det är flera som inte har haft den möjligheten.
Det jag menade var så klart att vi som har hängt här så här långt sysslar med äggdonation. :)
Ja tråden ligger ju under rubriken Äggdonation Kanske finns det nån även under ivf om nu Ava även börjat med det?
Hej Alla!
Nu har det snart gått två veckor sedan mitt minus och jag börjar sakta att se framåt igen!
Nu behöver jag all expertis som finns härinne. Där jag går för att få min medicin utskriven nämnde nämligen ueraplasma för mig sist jag var där och att det kunde ha en bidragande orsak till varför äggdonationerna misslyckas för mig.
Jag har läst en del men undrar lite om någon annan härinne har kollat det, ätit penicillin (kan man äta vilken penicillin som helst) eller har någon beställt från nätet?
Jag har lite svårt med min egen gyn i det här sammanhanget av diverse anledningar (en är att jag just nu inte bor i det länet där jag är skriven, har ett långt sommarjobb på annan ort)
Jag ska maila Riga och höra vad de anser om detta för inget sådant har nämnts för mig förut. Och nu tror jag att det är min kropp som är boven i dramat och något måste jag göra!
Redan när har du testdag?
Hm vem var de mer som har testdag samtidigt?
Måste bara säga jag är i v.16 nu och mår fantastiskt bra:)
Så här bra har jag nog aldrig mått i kroppen faktiskt..
Inga blödningar eller illamående kan äta allt och gärna citroner o salt:)
En liten liten liten bula börjar visa sig men den känns jätte mycket:)
Efter 16års kämpande för graviditet har jag äntligen lyckats:)
synd bara att jag är så gammal att de inte blir fler bebisar sen..fyller 37 i december..
Vi funderar på vad vi skall göra med våra frysisar donera bort dom eller slänga dom?? Hur tänker ni andra i den frågan??
Håller också tummarna för er - Swede och Redan!!!
Inga symtom säger ingenting Swede. Hade inte tillstymmelse till symtom med dottern men flera ggr vid minus så hoppas på samma för dig!! Kram
Kul Wonders.
Jag gjorde kub förra veckan (valde att göra privat, erbjuds ej här). Fick resultatet 575, enl bm var d bra men jag hade hoppats å superbra resultat:) Vi har iaf bestämt oss för att inte göra fostervattenprov. Rädd för mf å vill inte oroa mig i 2 v för det. Hur gör ni?
En annan fråga, här i Norrbotten likställer de ÄD med ivf o de har inga extra koller/test för ivf å därmed inte heller för ÄD. Jag har mått bra hittills men är d något jag bör kräva att få kollat? Känner mig lite nonchalant mottagen på BVC? Hon kunde inte ens räkna ut hur långt gången jag var, jag fick rätta henne. Vad tycker ni? Känns länge till nästa koll, 6 v till RUL.
Lycka till Zaq och hälsa Riga! :)
Vi var på en halv inskrivning hos BM i morse, hon räknar BF från isättningsdagen, vilket gör att Rigas och hennes sätt att räkna diffar med två veckor. Blev beräknad på 40v, och inte 38 som övriga. Vi har ingen möjlighet att göra KUB i mitt landsting, däremot Nupp. Vilket skulle ni rekommendera att jag gör? Har ingen koll på donatorns ålder..
Jag jag i ett landsting som sprarar på allt vad gäller fertilitet, graviditet mm heter. De har slutat med extra kontroller för de som gör ivf och dit räknas visst ÄD oxå. Vi får inte heller varken NUPP eller KUB (jag gjorde KUB privat, fick åka 60 mil tur o retur+betalade). MIn MB verkar inte heller så kunnig om IVF/ÄD. Hon räknade inte med att embryot var odlat i 5 dagar,när hon räknade BF. De räknar 2 v före äp oavsett. När jag hade gjort både vul och KUB, hos andra kliniker och de bekräftat att jag räknat rätt och fostrets storlek stämde med det så sa jag det till henne och då ändrade hon. Jag känner mig däremot lite utlänad eftersom de känns som att de inte vet om risker och hon kände inte till medicinerna som jag tagit. Hon sa att: Kliniken som gjort ÄD och din privata gyn har väl koll på dig. Jag sa att nej de har ingen koll på mig mer. Ska göra RUL hos specmvc det gör alla. Då ska jag försöka tjata till mig notch.
Fru84
lupus o cardiolipin är prover för blödar sjuka och om du är missfallsbenägen
t3 o t4 minns jag inte tyvärr...
Håller tummarna för er som är på gång och ruvar. Låter ju väldigt bra med slemhinna på 9 mm zaq!
För er som känner oro för ev snitt kan jag berätta att vårt, som var planerat, var en väldigt positiv upplevelse! Var lite jobbigt första veckan men sedan gick det snabbt framåt med läkningen. Vi bad att få stanna längre tid på BB vilket jag kan rekommendera. Var där måndag - fredag. Annars går dagarna väääldigt snabbt som föräldraledig, vår dotter har hunnit bli 4 månader och ska döpas i helgen. Tänker knappt på att vi använt äggdonator längre, hon är så självklar och en egen liten underbar person. Önskar så att alla i tråden snart får uppleva samma lycka! Kram på er.