figurehead skrev 2010-05-04 19:36:54 följande:
Det har jag väl inte påstått heller. Jag vet att vi är överrens om att ALLA hundar kan bitas. Men jag är inte överrens med att incidenter med kamphundar hamnar i media pga större skador. Jag är helt övertygad om att de hamnar i många fler media pga att det är just sk kamphundar som är inblandade. Där är vi inte eniga. Nu är det väldigt många som har skrivit i tråden. Men du är en av dem som är för förbud mot kamphundar?
Nej jag är inte för ett förbud, jag tycker om de flesta hundar men inte hundmänniskor. Det finns ett snobberi i dessa kretsar och dessutom så tror jag inte på "det beror alltid på ägaren" argumentet. Helt klart är korrekt uppfostran en stor faktor men jag tror också att det finns raser som är mindre lämpliga och kommer att orsaka fler rubriker ju populärare de blir.
Sådana åsikter får man inte ha, nåde den som vågar antyda att ägaren kanske inte alls brast i kunskap och ansvar, nåde den som vågar antyda att han bara var en vanlig hundägare och inte alls en medlem i ryska maffian eller på annat sätt kriminell.
Alla här är vedervärdigt självgoda, de skulle minsann aldrig hamna i den situationen att deras hund bet någon för var och en är ju världens främsta auktoritet på hundar, det är bara andra som inte har tillräcklig kunskap eller brister i ansvar.
Har själv blivit attackerad av en Schäfer hemma hos en person som tävlar med hundar och som ser sig själv som en seriös hundägare. Fick inte ens en ursäkt.