Inlägg från: Faber |Visa alla inlägg
  • Faber

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Molson Canadian skrev 2010-05-05 21:48:06 följande:
    Det faktum att en större hund har bättre räckvidd är alltså inte en faktor?
  • Faber

Molson ett barn kan ha ansikte och hals mest lättåtkomligt om det är en stor hund. Även ett litet barn tornar upp sig över en Chihuhua som då inte har något annat val än att bita i benet.

• Faber
    Puma87 skrev 2010-05-05 22:13:01 följande:
    WORD!!!! Kan inte hålla med dig mer. Tänk om det är en hundrädd äldre kvinna som blir biten? Inte säkert att hon vågar försöka kasta bort hunden från sitt ben, hon kanske halkar och hunden biter henne i ansiktet, halsen osv.
    Ja hon kan halka och råttan biter henne i ansiktet när hon ligger på marken men hur stor är chansen jämfört med en större hund som av helt egen kraft kan slå omkull henne?
  • Faber
    figurehead skrev 2010-05-05 22:16:43 följande:
    Faber, En hund "söker" inte bett mot halsen, den biter mot det den kommer åt vid det tillfället. Oftast händer eller armar.
    Läs mitt svar till Molson ovan om just det.
  • Faber

Så har jag aldrig sagt men en hund som har huvudet nästan i höjd med barnets huvud har ju det som det mest åtkomliga målet

• Faber
    Puma87 skrev 2010-05-05 22:19:42 följande:
    Chansen att hon blir biten av en stor eller liten hund är 50/50. Chihuahuan, papillonen eller vad det nu är för liten ras kan komma åt ett bra tag i halsen och bita igenom pulsådern, visst risken är liten men saken är den att risken finns, det kan hända även om det inte är så stor chans. Sanningen är att alla hundar kan orsaka stor skada oavsett storlek opch inser man inte det är har man inget hundvett.
    Och storleken på käften, kraft i käkarna samt att den har stor chans att komma åt är alltså inte faktorer. Jag har aslrig läst om någon som fått ansiktet bortslitet av en Chihuahua. Visst finns det säkert gott om folk som blivit bitna av en sådan men det visar att kill ration är låg och det beror på storleken.
  • Faber

Nej katter har aldrig kvävt barn, syftar du på det fall som var i nyheterna för några månader sedan så kunde man inte säga med säkerhet om barnet självdött innan katten lade sig på det.

• Faber
    Puma87 skrev 2010-05-05 22:28:33 följande:
    Men hur många får ansiktet bortslitet i sverige?
    Tjejen i Umeå blev illa tilltygad i ansiktet. Påskiner du att Svenska hundar undviker ansiktet mer än utländska?
  • Faber

Linsen det förstår man inte här, en microhund är lika farlig som en stor jävla Ovcharka eftersom man i sin oändliga visdom bedömer farlighet efter sannolikheten för bett och inte efter storleken på de skador som då uppstår.

• Faber
    wonkiz skrev 2010-05-05 22:32:59 följande:
    Vi har en av varje av dessa hundar som det pratas om här inne. En staff och en chihuahua, vi har exakt samma värdering och exakt samma uppfostran och tankesätt gällande båda hundarna. Jag gör ingen skillnad för jag förväntar mig samma saker av bägge två. Därför skulle jag aldrig ta ett bett från den lilla som en "skitsak" bara för att han är liten så ska han väl inte bitas? Tycker det är fruktansvärt irriterande när folk tror att bara för att han är liten så är han snäll, nu är han ju det men så är inte fallet för alla småhundar.
    Det handlar inte om att det är okej att en liten hund biter men den större åsamkar större skada när den gör det.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!