Inlägg från: Faber |Visa alla inlägg
  • Faber

Förbjud dessa jävla kamphundar!

faster skrev 2010-05-21 11:56:03 följande:
    ALLA hundar i FEL händer kan vara farliga.Inte bara dessa sk kamphundar!
    Och vi var tillbaka....
  • Faber
    faster skrev 2010-05-21 12:40:35 följande:
    ja...så är det ju så då e d inte så konstigt.
    Men det begriper du väl att alla hundar inte kan vara farliga om definitionen på farlig är svår kroppskada eller värre.
  • Faber

Fattar ni inte att Golden är livsfarliga, jag går ut med en och det syns på honom att han bara väntar på ett tillfälle då det inte finns några vittnen. Jag gråter mig till sömns varje natt.

• Faber

Hälften av de avlidna var ju rejält gamla också, då infinner sig frågan om hur deras hälsa var. Skulle de kanske ha fått blodförgiftning av en rostig spik när de lagade verandan?

• Faber
    violet skrev 2010-05-23 13:44:08 följande:
    det är fortfarande så att golden står för de flesta betten. så förbjud dom istället. eller alla små ettriga terriers som springer runt o biter folk i byxbenen. fy fan!
    De finns ingen statistik, att Golden biter mest är en myt.
  • Faber
    My opinion skrev 2010-05-23 14:22:22 följande:
    JAg förstår hur du resonerar men även stora hundar kan råka rispa till en med tänderna om man leker med dem. Och tro det eller inte men jag har hört att man som kvinna inte är totalt åldersförsvagad vid 45  
    Dom var ju inte 45 allihop.
  • Faber
    My opinion skrev 2010-05-24 22:04:10 följande:
    Men de härstammar inte från vår stora varg utan alla hundar härstammar från en liten sydasiatisk varg. www.fof.se/tidning/2002/2/hunden-kommer-fran-... Det är väl kanske inte så troligt att de tog in ett rovdjur som angrep människor i bostaden.
    Varför inte, med rätt ägare så...
  • Faber
    VVVeni skrev 2010-05-25 13:03:10 följande:
    Som vanligt så startas det sånna här typer av trådar av folk som inte har en aning om vad de snackar om, utan sväljer medias  mfl floskler med hull och hår. Ja det är tragiskt att barn vuxna blir bitna  tycker även jag.   Sån här hetsjakt har man ju sett förut.. bla på 30 och 40 talet... bara det att nu är det på en hundras. Sorligt.
    Men det kan du ju inte lasta dom för, för det gör ju alla, det finns säkert sådana som inget kan om hundar men är pålästa om geologi och andra ämnen som t.ex. tycker du är en idiot som går på medias hysteriska skrik om växthuseffekten och hur jorden snart ska gå under fast det bara är tjafs.

Skyll på media som inte rapporterar sakligt.
  • Faber

Idag blev jag biten av en Golden, han sa att han bättrade på statistiken...

• Faber
    Nenne666 skrev 2010-05-26 18:14:11 följande:
    Det där låter ju snurrigt. Tycker det e sunt att en hund går till försvar om en främling tränger sig in i deras revir och hotar deras flock. Jaha, vad ska man säga? *suckar*
    Isåfall är de flesta hundar snurriga. 9 av 10 hundar jag träffat på uppvisar inte något vaktbettende när man kommer och hälsar på.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!