Inlägg från: Faber |Visa alla inlägg
  • Faber

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Linsen skrev 2010-05-05 22:47:05 följande:
    Jag tror mer Faber kämpar sig blå angående försöken till att visa att en större hund kan ge större skador än mindre hund.
    Korrekt, när man gör en riskanalys inom t.ex. industrin eller i försvaret tar man hänsyn till både sannolikheten att något skall inträffa men också konsekvenserna.

Bäst är liten sannolikhet-liten konsekvens, värst är stor sannolikhet-stor konsekvens.

Beroende på förhållandet gör man en avvägning. I ett fall kan liten sannolikhet-stor konsekvens vara acceptabel, dock i stort sett aldrig när det gäller personskador.
  • Faber
    Hebbebebbe skrev 2010-05-06 11:39:36 följande:
    kaukasisk ovtjarka Kamphund? I mina ögon betydligt "farligare" än en Amstaff
    Nej den är helt ofarlig, det beror helt på uppfostran. Min kompis som tänker skaffa en har ju barn också, så det är uppkollat.
  • Faber
    taxsandra skrev 2010-05-06 16:08:34 följande:
    men snäll en hund som överhuvudtagen biter är inte som den ska spelar ingen roll villken ras den är och de gör lika ont och är lika farligt att bli biten av
    Nej
  • Faber
    Heffa skrev 2010-05-06 16:52:24 följande:
    Förbjud katter när vi ändå håller på, de kan klösa ur ögonen på barnen och bajsar i sandlådor! SKA MAN INTE KUNNA HA BARNEN LEKANDES I SANDLÅDAN UTAN ATT DE SKA HITTA KATTBAJS!? Herregud, förbjud ägarna till dessa hundar. Det är INTE hundens fel.
    Vems fel det är, är helt oväsentligt eftersom syftet med en eventuell lag skulle vara att skydda allmänheten och inte utreda skuldfrågan. Med andra ord kan man stifta en lag som är "orättvis" mot hunden om den fyller sin funktion vilket är det som lagstiftaren prioriterar.
  • Faber
    taxsandra skrev 2010-05-06 16:58:35 följande:
    sergöst inte fan behöver lagstiffta allt villket samhälle är det inget jag vill leva i
    Jag sa aldrig att det skulle lagstiftas, jag påpekade för Matildath att det inte är relevant vems fel det är vid en eventuell lagstiftning.
  • Faber
    Trynträ skrev 2010-05-06 19:07:56 följande:
    Fast många här hävdar ju att en golden inte kan vara farlig och bitas. En sån är ju lika stor som en rottweiler.
    En Golden kan bitas ja, men jag tycker det är allvarligare med dom som sätter likhetstecken mellan en Rottweiler och en Chihuahua, det tyder på bristande intelligens eller störd verklighetsuppfattning eftersom minsta barn kan se att det inte är så.
  • Faber

Går det inte göra en sticky om Golden så vi slipper det här förbannade dravlet?

• Faber
    qenzo skrev 2010-05-07 21:55:06 följande:
    Man måste se på det statistiskt, att just din hund är extra krävande eller extra lätthanterad är inget som du kan dra slutsatser utifrån.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!