Inlägg från: Annicka |Visa alla inlägg
  • Annicka

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Clavi skrev 2010-07-19 20:42:01 följande:
    Har du fått de råden? Ersta har inga såna förhållningsreglr. jag har redan druckit vin flera ggr utan problem.
    Jag fick dom rekomendationerna från ditisten på sophiahemmet och jag har läst det någonstans också men hon får testa sig fram.

Kram Annicka
  • Annicka
    Fragile Angel skrev 2010-07-19 22:07:46 följande:
    Har haft några riktiga skitdagar (koperat från min status på Facebbook)...  "Jag är så jävla ledsen, sur, besviken och arg *gråter*... Jag har räknat totalt jävla fel. Jag har bara gått ner 27 kilo, ist för 37 kilo. Fan, jävla helvetes skit. *Gråter lite till i ren ilska*..."
    Jag förstår att du är ledsen men 27kg som aldrig mer kommer tillbaka.

Skickar en stor kram!Hjärta
  • Annicka
    Ölandstokan skrev 2010-07-21 15:20:32 följande:
    Idag kom brevet

Jag ska på bedömning den 26/8 och i brevet stod det att en vecka innan,  ska jag gå till Vc för att ta prover samt lämna in ett rör som jag fick med för att ta avföringsprov....det lät ju inte så häftigt

Fick ni oxå lämna in ett avföringsprov? och hur många rör blod är det dom tar??

Är det inte konstigt att dom ska ta prover på mig innan jag äns vet om jg är godkänd för en op? eller är det så dom jobbar tro?

Åhh vad glad man blir när det är ett steg närmare till förhoppnignsvis en op? fast jg vet att det är låång tid till dietisten så om jag har tur så kanske miott slutmål är i mars /april nästa år men än då,  jag e glad
    Grattis till tiden för bedömmningen!
    Nej jag fick inte lämna ett avföringsprov och på mig tog Sophiahemmet tog proverna på bedömmningsdagen och dom tog 2 rör på mig.

Kram Annicka

Ps vart ska du på bedömmningen?
  • Annicka
    sophiasthlm skrev 2010-07-27 09:25:41 följande:
    Jag är så glad för jag har äntligen fått en tid nu för bedömning den 24 september på Ersta Skrattande
    Det tog lite tid då dom hade registrerat min remiss den 9 mars men nu känns det bra då jag äntligen har ett datum att se fram emot....Yippiieee!!!
    Grattis till tiden!
  • Annicka
    Fragile Angel skrev 2010-07-29 21:16:45 följande:
    Jag tycker att DU är fin .

Finns ni på Facebook? Jag är så sällan här på FL, är mer på Fejjan... Anne Moijé heter jaf, adda mig om ni vill...
    Jag hittar dig inte men du kan adda mig Annicka Börjesson
  • Annicka
    V P E skrev 2010-07-29 22:47:30 följande:

Visst kan man få klaga liiite?  

Skulle så stort börja med flyt i går... men FY F*N så illa det smakar!

Det får bli två, tre påsar och så en liten middag varje dag, för jag fixar inte att helt ersätta maten med det där äckelpulvret. Dock var de färdigblandade mycket bättre, men kostar ju sjukt mycket.

Jag började med en pulvermix, Allevo Banan/Hallon. Men jag förstår ju i efterhand varför den smaken innehåller fyra påsar mer än de andra... den shaken åkte hiss, fy sjutton. Sen tog jag Nutrilett Skogsbär. Något bättre, men även det vände sig i magen. Hålla för näsan och skölja ner med vatten. Det där med att man ska dricka mycket vatten under flytet går ju liksom av sig själv, haha... man måste dricka två glas till varje shake. I morse tog jag en Naturdiet CaffeLatte färdigblandad och hade det inte varit för sötningsmedlet så var den rätt okej. Allevo färdigblandad Apelsin/banan var helt okej.

Nu har jag stort hopp till Sophiakuren Chokladmint. Har hämtat ut den på posten idag, provar i morrn...

Nåja, ett kilo to go. Operation om tio dar. Härda ut...

Har du testat Modifast?
  • Annicka
    nericia77 skrev 2010-08-01 11:20:11 följande:
    Hej på er! kan man hänga på?

här har jag haft funderingar på att få en op. har varit iväg o pratat med en doktor men han sa att det e ingen fara med mig (jag väger 98 o är 158 lång). han tyckte bara jag skulle äta mindre o träna o röra på mig mer.

träna har jag försökt men ger bara upp, blir så trött på mig själv. o äta mindre händer inget. skulle vilja få prata med någon som tar en på allvar men vet inte vart man ska vända sig. kna man vända sig direkt till sjukhuset om info o så. vill ju gärna få remiss men e det vc man går till då?
    Vänd dig till en annan läkare på en annan vdc för att få en remiss för så gjorde jag nämligen och jag fick en och jag op mig i januari i år på sophiahemmet i Stockholm.

Lycka till!
    Kram Annicka
  • Annicka
    nericia77 skrev 2010-08-01 11:40:47 följande:
    det dumma är att vi har bara en vdc här i våran byggd så då måste jag ju till en annan stad men det får man väl göra va?

är ni oroliga för det som kan ev gå fel, jag tänker på efter op, man kan ju få biverkningar eller går de flesta op bra?
    För mig har allt gått bra och det flyter på och jag har gått mer än 24kg med flytet innan op.

Okej så ni har bara en vdc men be att få träffa en annan läkare på samma vdc och se vad han/hon säger om gbp.

Lycka till!
  • Annicka
    Davidoff1975 skrev 2010-08-04 16:14:23 följande:
    Addat dig oå facebook
    Jag addat dig på facebookGlad
  • Annicka
    Davidoff1975 skrev 2010-08-04 18:08:04 följande:
    ok
    Har du varit på bedömning än för op?

Själv så op jag mig den 20/1 på Sophiahemmet.

Jag är 157cm över havet!

Lycka till.
    Kram Annicka
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)