Inlägg från: Annicka |Visa alla inlägg
  • Annicka

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Davidoff1975 skrev 2010-08-04 18:13:13 följande:
    ser inte din vänförfrågan till mig på facebook
    okej var märkligt?
  • Annicka
    Davidoff1975 skrev 2010-08-04 18:37:48 följande:
    Nu har jag godkänt dig på FB.

Jag va på info-möte i januari och har träffat dietist på hemorten 1 gång, ska träffa dietist på orten där info-mötet var nu den 19 augusti. Hur har det gått för dig efter op?

Kram
    Det har gått bra efter op och jag har gått ner sammanlagt 24kg.

Lycka till den 19
  • Annicka
    Davidoff1975 skrev 2010-08-04 18:52:14 följande:

Tack det kan behövas.

24kg låter bra tycker jag

Tack!
  • Annicka
    Full av förhoppning skrev 2010-08-05 00:26:56 följande:
    Idag -30 kg

Wow bra jobbat tjejen!

Kram Annicka
  • Annicka
    sabinaa skrev 2010-08-05 16:55:22 följande:
    Idag fyller jag år och vad jag önskar mig mest av allt är ett presentkort på 115 000 kr på en privatklinik för fetknoppar.

Jag håller tummarna, jag fick ju en tusenlapp av gubben imorse. Jag kommer nog få 3 presenter till av dom som kommer om någon timme, så kanske!!

=0)

Ha en superkväll alla!
    Grattis på födelsedagen!

Kram Annicka

Ps detsamma till dig!
  • Annicka
    Karra skrev 2010-08-07 14:11:26 följande:

Jag innan operation

Jag idag -25kg

Wow det syns!
  • Annicka
    V P E skrev 2010-08-09 15:37:32 följande:
    Nu åker jag snart mot Stockholm. Operation i morgon ca 11.30...
    Lycka till!
  • Annicka
    sabina1983 skrev 2010-08-10 14:41:00 följande:
    Gu va roligt allt känns nu =) 2 månader sen ja opa mejj ca 2½ månad sen ja började me flyt.gått ner 23kg sammanlagt..å 76cm runt alla delar ha ja minskat...tycker de ha gått väldigt snabbt men de e väl så de ska vara? =)

FÖRE

IDAG! =)

Ha de gott alla..
    Wow det syns!
  • Annicka
    V P E skrev 2010-08-11 20:42:18 följande:
    Live update från Sophiahemmet!

Opererad igår, kl. 13. Fick vänta från 9 till 13, men med lite krumelurpiller i kroppen så gick det fint
    Fick medicin IV mot oro nere i förrummet innan op, för då var jag rejält nervös...
    Men de var så snälla så, jag somnade gott och vaknade... och mådde riktigt, riktigt illa. Kräktes och såg i kors i flera timmar... fick alla möjliga medel mot illamående, men de hjälpte inte.
    Till sist blev det ändå bättre och jag fick åka tillbaka till avdelningen.

Idag har jag lyckats få i mig de 1500ml vätska och soppa som jag måste äta.
    Har rejält ont i magen och i ryggen (på grund av allt liggande) men det får man ju trevliga mediciner mot...

Åker hem i morgon, och jag är såå tacksam över att jag har tagit mig igenom operationen med livet i behåll

All personal här är fantastiskt bra, så jag kan rekommendera Sophiahemmet för den som inte valt var de ska opereras än...
    Skönt att höra att allt har gått bra med op!

Kram Annicka
  • Annicka
    Adalel skrev 2010-08-12 21:18:47 följande:
    Idag har jag fått min betalningsremiss och ringde Sophiahemmet för ett första möte. Jag fick tid redan 23/9 så nu börjar det närma sig:)
    Hon jag pratade med sa att det är individuellt hur mkt man ska gå ner innan op, jag trodde alla var tvungna att flyta i 2 veckor.

Ni som opat er på Sophiahemmet hur mkt behövde ni gå ner innan och hur mkt BMI hade ni? 
    Jag behövde gå ner 4kg innan op och jag gick ner 8kg innan op och BMI låg på 42,8 till mina 157cm och nu har jag ett BMI på 33,3.

Lycka till den 23/9 på Sophiahemmet
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)