skärgårdsbo skrev 2010-05-30 20:40:38 följande:
Ni som har tagit bort stygnen efter op, hur ont gör det egentligen? Eller får man någon slags bedövning?
jag trodde det skulle kännas, men kändes inget alls! :)
Mli79 skrev 2010-05-30 18:21:35 följande:
Jag har funderat lite på det här med proteinpulver under flytet efter OP. Någon som har hört med dietist vad de tycker om det? Min tanke var att man ska tillsätta så mkt så man kommer upp i en normaldos. Det verkar vara svårt att komma upp i rätt mängd utan, speciellt om man bara gillar vegetarisk mat Kan protein i lagom dos hindra en viktminskning, eller går man bara ner långsammare eftersom man inte tappar i muskelmassa? Kanske skulle man slippa vissa platåer då?
www.halso.info/forum/thread-6658.html?tid=665...Men jag tror platåerna är en naturlig del?? Kroppen liksom behöver dom.
Jag tycker mig ha läst här innan att någons dietist inte rkeommenderade proteinpulver, minns inte.. men det står inget om extra tillskott i boken iaf vad jag sett.
grodängel skrev 2010-05-29 23:21:09 följande:
Är det så att så fort man är goskänd så kan man ringa tex sophiahemmet..?
nej man ringer vårdslussen eller vad det nu heter på ditt sjukhus och frågar om valfrihet inom vården. olikalandsting har avtal med olika sjukhus, men har dom avtal med sophiahemmet kan jag verkligen rekommendera det :)
ang barn, jag skulle abolut skaffat barn innan opn om jag kunnat, men det kunde jag inte pga vikten (förhoppningsvis, så nu hoppas vi det ska bli lättare på den fronten :).
Jag hade inget problem alls med att vara tjock och gravid när jag var gravid förra gången, men jag sökte hjälp för att kunna bli gravid och den läkarn tyckte att
såna som oss ska inte skaffa barn, det är som rysk roulette! Kul att höra..
speciellt också eftersom många tycker det är jobbigt att vara gravid när man är opad, medans andra inte tycker det alls. Men man kan dumpa lättare tex.