Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
hehe lite galet kväll i tråden ser jag ^^
menjag svarar på mitt gamla inlägghär istället då:
skärgårdsbo skrev 2010-04-28 13:45:12 följande:
Hej, det var ett tag sen! Hur går det? Snart operation!! Jag har gjort som du när det gäller kosten inför op. Jag flyter på Modifast vid två måltider och äter en måltid per dag. Under två veckor gick jag ner 3 kg på det så jag tänkte att det verkar ju fungera. Sen var jag på semester 1 vecka med all-inclusive och det var en utmaning kan jag lova!! Men när jag kom hem hade jag inte gått upp alls ( i och för sig inte gått ner heller...) så jag var nöjd. Nu har jag varit hemma i 5 dagar och efter 3 dagar vägde jag mig igen. Då hade jag flytit två måltider och ätit en plus tagit lite frukt och riskakor mellan måltiderna vid något tillfälle när det kurrade extra mycket i magen. Och till min fasa hade jag gått upp 1 kg!!! Börjar få panik, ska opas om 3½ vecka och har 5-7 kg kvar att gå ner!! Tänk om man inte klarar det!! Hur ligger du till med viktminskningen inför op? Lycka till! /Ulricajag äter pulver sporadiskt och jag tycker inte alls det är så farligt, cambridge är helt ok :D men vet inte riktigt vad som händer med vikten.. vägde 111kg på inskrivning, vägde imorse 105kg men är rädd att jag ska väga mer på vågen på sjukhuset. men kan ju inte vara SÅ noga med något kilo egentligen så länge jag jobbat på det?!
Men vi ska klara det!! :)
Och jag tycker du ska följa med på en fikaträff :)