• Zodic

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Tinzi skrev 2010-05-19 22:07:37 följande:
    hahha finns dom kurserna? borde iaf finnas...hahah vi kan gå ihop sen då :) hahah.
    dom finns!!
    det hade varit skitkul! :D
    www.gbg.friskissvettis.se/halsa/komigangkurser

såg att dom ska öppna ett friskis i frölunda nu också ;D
  • Zodic

jag är glad att jag inte har agraffer, dom verkar ju krångla o kännas av så mkt :S

• Zodic
    Mli79 skrev 2010-05-21 10:45:26 följande:
    Jag bävar faktiskt lite för dem, funderar på om man skulle be om vanlig tråd istället. Jag hade stora problem av agrafferna, vet inte om det var för att de hade satt dem fel eller varför. Så fort de var borttagna försvann all smärta.
    Ja jag har vanliga stygn, känns ingenting, märker inte ens att dom är där :)
  • Zodic
    snöstjärna: gud vilken skillnad det var på ansiktsbilderna!! :) måste kännas bra!
  • Zodic
    Mli79 skrev 2010-05-23 23:42:23 följande:
    Jag är lite smått orolig för att jag inte kommer att kunna vara med på den möhippan jag arrangerar nu. De enda datumen som funkade för den blivande bruden var 10 resp 17 dagar efter min OP. För att ens komma till henne och hennes möhippa måste jag resa nästan 90 mil enkel resa, och sen en heldag med festligheter och sen hem igen dagen efter.. Hade ni orkat det drygt två veckor efter en OP? Jag vill ju vara med eftersom det är min bästa vän och vi har hängt ihop sedan barndomen, och jag är dessutom tärna. Men samtidigt så är jag rädd om min hälsa och vill inte riskera att må dåligt när jag har barn, gård och skola (och man.. att ta hand om när jag kommer hem.
    Det är 13 dagar sedan min op nu, och jag mår oförskämt bra tycker jag :P Har absolut inte ont, känner inteav något alls faktiskt. Allt känns somvanligt, ända skillnaden är att jag äter mindre och oftre :) MEN det är olika, man kan ju inte garantera något.. själv skulle jag egentligen åkt till japan denna veckan men ställde in det pga opn, hade jag vetat att jag skulle må såhär bra hade jag lika gärna kunnat åka :)
    kaylaSTHLM skrev 2010-05-23 22:34:42 följande:
    hahhahah snacka om trött.. så du menar att du inte kan läsa mina tankar... Det jag mena var .. Hur länge var / är ni SJUKSKRIVNA efter era GBP op ?
    egentligen 4 veckor men börjar jobba imorgon, 2 veckor efter. Som egenföretagare är sjukskrivning enlyxjag intehar råd med,och inget behov av heller, känner mig fullt frisk/normal osv :)
  • Zodic
    Tinzi skrev 2010-05-23 20:26:30 följande:
    Hej hej. 4 dar kvar till bedömning för mig, hade kunnat få tid för länge sedan (1 år sen) men väntat då jag blev gravid och nu ammar. Så blev en extra lång väntan, fast valet var ju ändå självklart (inte kul å va gravid 2 ggr m. kraftig övervikt dock) Nu hoppas jag bara att Sofiahemmet godkänner för OP och att jag får tid i början på Sep som önskat (ska på semester i aug å vill ej va ny OP då å innan kan jag inte heller då jag vill amma dottern tills hon är 6 mån iaf) En fråga till er OP, efter hur lång tid kände ni er "normala" alltså uppe på fötte rå krya igen efter Op? Frågar med tanke på att jag har 2 barn som tar mycket kraft, antar man inte får lyfta dem på några veckor iaf!?! Och efter hur lång tid provade ni dricka Alcohol? Och hur gick det? Är rekomendationerna 12 mån lr har jag drömt det?
    jag är absolut normal nu, 13 dagar efter, denna veckan har jagbara varit lite trött, men inte jättemycket. Jag bär på min dotter på 15 kg, känns omöjligt att låta bli när hon har spjälsäng o skötbord osv men jag har inte känt något alls med det. Det enda jag har känt närdet gäller att bäravar när jag hade handlat lite för mycket i affären, men det var nog i tisdags.
    Ölandstokan skrev 2010-05-23 04:52:21 följande:
    Hej alla Sitter på jobbet nu och fikar på en banan och det går ju ganska fort att äta upp den, nu till frågan, Efter att man är opererad och ska äta en banan ska man då äta den oxå i ca 20-30 min som med de andra måltiderna?? och gäller även det tex modifast om man skulle ha med sig en sådan ifall, ska den oxå njutas i 30 min??
    Alltså att en banan ska ta 30 minuter är omöjligt för mig, tittar på klockan hela tiden för att vanlig mat ska ta iaf 20 minuter, men en banan kan jag äta på typ 5 minuter om jag inte tänker på det.
    BebisVagga skrev 2010-05-21 21:39:33 följande:
    jag kan inte vara mer ön nöjd....
    galen skillnad! :D Grattis!  Att 15 kg kan synas så mycket!
    skärgårdsbo skrev 2010-05-21 15:53:21 följande:
    Hur sys man ihop på Sophiahemmet då? Med vanlig tråd? Måste du gå till vc för att ta bort den eller försvinner den av sig själv?
    Nej agraffer som standard, men jag har lite nickelallergi-tendens så fick tråd :)
    man måste till vc o ta bort oavsett!
  • Zodic

Och Tinzi! Något år har jag aldrig hört talas om när det gäller alkoholen, det tror jag rätt många här många brutit isf ;) Man ska bara ta det väldigt försiktigt, finns ju de som däckar av en öl :) sen kanske man inte gillar kolsyran heller.

• Zodic

Glaadis: Grattis! Skönt att allt gått så bra :)

skärgårdsbo skrev 2010-05-25 18:21:48 följande:
    Tusen tack! Ja det är är superlyxigt! Jag ska strax påbörja den obligatoriska skrubbningen med Descutantvålen och sen krypa ihop i hotellets morgonrock och spendera resten av kvällen i sängen med tv och tidningar. Lyx!! Vem kunde ana att sista kvällen innan det nya livet skulle bli så här bra!
    Gud va härligt! Själv fick jag sova på en soffa :P Jag håller tummarna för dig imorgon! :)
  • Zodic
    MissMissie skrev 2010-05-25 23:19:18 följande:
    Ja ont i magen kan jag få om jag äter för fort, men ont i ryggen har jag inte haft. Du har inte problem med njurarna då? Då brukar man få ont i ryggen. Tycker det känns som att det går trögt för maten att gå ner. Särskilt då jag äter knäckebröd eller banan. Magen vill liksom inte ta emot det. Jag är också vääääldigt tacksam. :)
    Jag känner precis tvärt om när det gäller banan o knäckebröd, om jag inte tänker mig för är den där bananen uppäten på några minuter bara, aja baja :P
  • Zodic
    huachi86 skrev 2010-05-26 12:09:24 följande:
    Idag har jag varit opererad i 1 dag. käns helt fantstiskt!!! Jag hann inte ens bli nervös innan dem tog mig till operationsrummet. så det kändes väldigt skönt. Jag var redan uppe o gick igår kväll och idag åker jag hemmåt. Stannar 1 dag mindre än väntat. Jag mår jätte bra. Har bara lite håll. Har lyckats få i mig 1 dl varm soppa. Kändes gott efter all vatten man fått i sig hehe. Lycka till alla som ska på bedöming i veckan och till dem som opereras. Jag och "Skärgårdsbo" ligger i samma rum. Roligt att träffa någon från forumet! Ha en underbar dag allihopa
    Va härligt att höra! Och kul att ni delar rum, hoppas hon mår bra också :)
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)