lotten01 skrev 2010-06-04 12:54:36 följande:
Tack och visst. Men när jag fick paketet idag var det som om luften rann ur mig. JAG ORKAR INTE! jag tycker det är så jäkla orättvist!! Tusan också, andra kan ju få till det hur lätt som helst! Jag vill ju så gärna... Varför ska jag behöva hålla på med dessa eviga stavar o stickor o sex utan lust o hostmedicin (jamen herregud!!) o div piller osv Jag vill ju bara ha en bebis. Det är för tusan det vi är gjorda för att producera! Jag är totalt misslyckad som kvinna, fru och mamma.
Sådär, nu har jag kräkt av mig, ska ta mig i kragen, muntra upp mig, kissa på en äl-sticka och se jävligt glad ut. Här ska det göras bebisar

Jag vet! Är bitter på folk, som blir gravida hur lätt som helst.
Ta en paus från testandet om du känner att du behöver det. Jag sket i att göra gravtest nu i veckan för jag kännde att jag inte orkade. Men, imorse hade jag lust att kolla hcg:n.
Du är INTE misslyckad som kvinna m m. Bort med de tankarna direkt!! Fertilitetsproblem (ni kanske inte ens har problem. ni har ju inte kollat) har ingenting med kvinnlighet att göra! Du har dessutom fått ett barn, så du har säkert mycket goda chanser till att få ett till.
Jag vet inte hur mycket du testar och så, men jag försöker att hålla det på en någorlunda vettig nivå. Vissa håller till och med på och pissar på äl-stickor efter att de har fått utslag. För mig känns det too much för det står faktiskt klart och tydligt i bruksanvisningen att man inte skall göra fler test efter att man fått utslag. Man kan ju ändå inte få reda på exakt när själva ÄL infaller och ägget lever 1 dygn efteråt, så vad skall man med den information till?! Nej, jag tycker att det är bättre att fokusera på att ha sex istället..

Det är ju inte testet som gör en gravid.
Rätt inställning! Go for it!!