• skåne01

Ngn annan som försökt i 1 år!

Någon annan som oxå försökt i ett års tid och det ännu inget som har hänt!
    Känns nu som att man kissat på stickor hur många gånger som helst runt ägglossning men ännu inget plus på den andra stickan...

• Svar på tråden Ngn annan som försökt i 1 år!
  • Vimlan

Hej!

Ja fy bubblan, inte riktigt ett år än men det känns redan som 100 år.. 
    Orkar snart inte kissa på fler pinnar. Har gjort uppehåll ibland för att alla tjatar om att man inte ska hålla på och kontrollera för att det är stressande men det gör ingen skillnad.. Att det ska ta sån tid.. *suck* 
    Har du börjat fundera på att kräva en undersökning/utredning?
  • skåne01

Hej
    Ja visst är man trött på dessa pinnar som ändå inte verkar funka riktigt som de ska...

Vi har ringt och fick då veta att de har uppehåll under sommaren och vi kan inte få komma till innan dess heller, men de lovade oss att vi skulle få komma in i september när de öppnar igen för att då starta en utredning. men det känns ju ändå som om att det är för länge tills dess, man får väl iochförsig försöka hålla hoppet uppe och inte "tänka för mkt"

Har ni påbörjat ngn utr?

• 3way

jag har ringt idag ang. Utredning och vi ska komma in inom 3 månader. försöket i 1 år och 5månader nu.  Har också massa stickor. Har idag en konstig blödning : /    Brukar alltid ha fruktansvärd mensvärk och en syndaflod som kommer men idag har de bara kommit några droppar knappt. Kanske är en nidblödning. Hatar att gå och vänta in mens efter mens men ändå inget plus.

• skåne01

Sj väntar jag bara på mensen nu som vanligt, har småblödningar men den ska ju komma nu i dagarna. Som vanligt varje månad... Vet inte om man ska skratta eller gråta. Sen vill man ju inte heller alltid vara "negativa lisa" {#lang_emotions_foot_in_mouth} 

• 3way

Känns som  de är mig de är fel på. Killen vill också verkligen och vad kan han göra mer en att "sätta på mig"  varannan dag som ett annat jävla knullmatathon.  Alla blir gravida utom jag. Många av mina vänner har fått barn nu och de påverkar mycket. 
    Vad kan de vara för fel på mig, tror de är PCO eller prolactin.

Har ni försökt leta fel på er?

• skåne01

Nej vi tänkte nu att nu får det vara tills vi kommer dit i sept. I sommar nu "skiter" vi faktiskt i att kissa på stickor och allt vad det nu är. Men tänker ligga hela tiden ändå, men man ska ju försöka att inte tänka på det...
    Jag vet den där känslan, känner så väl igen den. Hur sugen e man då, "älskling sätt på mig nu..." ha ha blir ju inte så roligt efter ett tag.
     Har en vän som började försöka ett tag efter oss, Hon har precis fått sitt andra barn nu, har andra nära vänner oxå med barn, när jag ser min sambo med dessa vet jag att han kommer att bli den bästa pappan och han vill ju oxå så gärna.

• Vimlan

Låter som om ni också är på väg att fastna i "göra barn träsket".. sex blir en plikt, inte särskilt romantiskt he he :) Tror det bästa är att skita i hela alltet, sist jag gjorde det blev jag gravid men fick tyvärr missfall ganska tidigt. Det värsta boven i dramat är antagligen stressen av att tänka på det hela tiden och dessa stickor gör det ju knappast mindre stressigt! Men att "ge upp", "strunta i det" eller vad man vill kalla det är lättare sagt än gjort.. man vill ju så gärna. Nej du, jag tycker vi "skiter i det" tillsammans och har en skön sommar med massor av mys! ;) Jag håller tummarna för att ni inte ens behöver någon utredning i september! 

Kram
  • skåne01

Tack Vimla! Det hoppas verkligen vi med...{#lang_emotions_smile}
    Kram

• Nalli3

jag och min sambo har försökt i ca 2 års tid.  Det finns inget värre än att varje gång mensen går lite över tiden och man hoppas och kissar på en sticka för att kolla så får man ett stort {#lang_emotions_minus}.
    Slutade använda stickor för ett bra tag sedan utan försöker att inte tänka så mycket på det eftersom det sägs att kroppen då kan stöta bort det fall det blir något.
    Det är lätt att man till slut inte tänker på sex som något roligt och mysigt utan endast för att få barn och då funkar det inte. Är så glad att man kan få hjälp idag.

När vi var på info möte så berättade dem även att idag är det allt vanligare att folk inte kan få barn själva utan behöver hjälp så det fick mig att må lite bättre...

• 3way

Har just fått reda på att en till vännina blivit gravid och är troligt vis i vecka 10. De har bara pratat om att ha barn också blev hon de med en gång. Här går man och är inne på sitt 18 försök. Jag känner mig faktiskt inte ens glad för hennes skull. Vill också!

Mina ÄL stickor har gett ordentligt med utslag under helgen och idag inget så man får hoppas på de bästa trots att jag bara var på dag 11 och 12 i cykeln i helgen.

Har fått papper idag om utredning som ska fyllas i, ska dit i Juni om de inte har tagit sig innan dess.

har haft infektion i kroppen och ätit Ipren ! vilket inte ska vara så bra om man förösker bli gravid (?)  Vad är de som inte är bra med Ipren? Har jag sumpat chansen nu iallfall?

Lycka till ni  andra.

Svar på tråden Ngn annan som försökt i 1 år!