• 3way

Att gå utan Behå, fint eller ful?

Vad tycker du om kvinnor som inte bär behå på sig på stan, jobbet eller på ICA. Stör du dig på de? eler tycker du de är fint? Får alla slänga runt med tuttarna utan behå eller finns de någon gräns?

Själv använder jag behå så sällan som möjligt, känner mig inte bekväm med behå. Känner mig dock lite kluven i vad andra tycker om detta?

Hur/vad tycker du?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att gå utan Behå, fint eller ful?
  • Archandra

Jag har F-kupa och trivs mycket bättre utan BH. Det är mycket skönare än att stänga in brösten i ett obekvämt tortyrinstrument (och ja, jag har rätt storlek och utprovade BH). Däremot är jag för blyg för att vara utan BH offentligt, eftersom jag upplever ett tryck från samhället att man ska ha BH på sig.

Det skulle ju vara frukansvärt om kvinnors bröst hängde lite. Nej , alla kvinnor ska se ut som modeller med brösten uppushade under halsen (retorisk överdrift). Än värre är det om det skulle råka synas att man som kvinna är utrustad med bröstvårtor. Personligen tycker jag att det är sjukt att det finns BH på barnavdelningarna. Varför liksom...?

• pasia

Oj vilka taskiga svarsalternativ.

Personligen tycker jag att man bara kan vara utan BH om man har små bröst ( A-kupa) och är ung. Dessutom måste det vara under rätt plagg.

Undantaget är axelbandslösa klänningar med stöd för tuttarna, då får man gärna vara lite äldre och ha en stor byst.

Överviktiga medelålders kvinnor med pattar i E-kupa som hänger till midjan som går utan bh associerar jag aldrig med något bra, himlans ofräscht.

• LinnV

Jag tycker alltid det är fult även om man har väldigt snygga bröst. Jag vill inte se en annan tjejs bröstvårtor..

• trädis

hur andra gör är upp till dem.

personligen har jag alltid Bh då jag tycker det är fult utan.
    det beror ju dock på vad man har för tröja på sig.

världens lyckligaste mamma
  • Mylla

Jag stör mig aldrig på hur folk ser ut, däremot kan det roa mig eller få mig att tycka synd om dem i värsta fall.

bh-löst är snyggt med rätt figur och rätt kläder. Måste avgöras från fall till fall.

• Schnauser

Kan inte svara. För mig beror det på bröstens storlek och form... 

Små fasta bröst med små brötsvårtor tycker jag kan komma undan med BH-löst. Det kan tom vara snyggare för dem utan BH i kläderna.
    Ser jag en överviktig kvinna med stora hängiga bröst som skvalpar omkring under tröjan, hajar jag till, men det är ändå upp till henne vad hon har på sig. Hade jag dock varit chef på ett företag där man träffar kunder i kontorsmiljö (eller på ställe där man ska vara professionell och representativ), hade jag sagt till henne att ta på sig BH.
    Jag har vunnit 10 miljoner! (Testar
  • rosenknopp09

bryr mig inte ett jota vad tjejer gör elelr inte gör..
    själv bär jag bh när jag är ute/jobbar osv.. men så fort jag kommer hem slänger jag av den... befrielse!

• SailorGirl

Jag tycker det är fult att peka och det tytcker jag oavsett om det görs med fingrar, eller bröstvårtor. Är man utrustad med "pekare" får man därmed gärna för min del ha bh.

Jag är själv väldans irriterad över att mina väluppfostrade bröst blivit som förbytta och börjat peka sedan jag blev gravid Jag håller dem i schack med varrerade bh:ar.

• Colisa

Det beror på hur brösten ser ut och vad för typ av kläder de har på sig. Men jag störs inte av att folk har bh, så jag svarade mittenalternativet.

• Nenne666

Det beror på, hemma och ner till affären å sånt tycker jag det e gött å va utan...men går jag utanför mina vyer här i skogarna, så åker bhn på....

Tänker inte så mkt på om nån annan har bh eller inte, men e det extremt hängigt utan bh så kanske jag hade tyckt att det kanske vore på sin plats med nåt som höjer upp dom lite...

Svar på tråden Att gå utan Behå, fint eller ful?