• 3way

Att gå utan Behå, fint eller ful?

Vad tycker du om kvinnor som inte bär behå på sig på stan, jobbet eller på ICA. Stör du dig på de? eler tycker du de är fint? Får alla slänga runt med tuttarna utan behå eller finns de någon gräns?

Själv använder jag behå så sällan som möjligt, känner mig inte bekväm med behå. Känner mig dock lite kluven i vad andra tycker om detta?

Hur/vad tycker du?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att gå utan Behå, fint eller ful?
  • Michisen

Förtydligar: Det är inte bara ryggbehåringen som envisas att gå utan T-shirt, utan hela mannen.

Jäkla felsyftningar.

• Tola
    3way skrev 2010-04-27 14:35:27 följande:
    Blir du inte lite generad då om du pratar med en man och de styvnar i den kalla vinden? Har själv fast B.kupa men är lite osäker om jag verkligen kan gå runt sådär på stan utan att skämmas lite. Känner mig lite obekväm med att alla tjejer i min ålder tycker att man måste ha behå. Jag har inget behov av att hela tiden framhäva mina bröst med push up. Känner mig bara stel och obekväm i behå, på jobbet använder jag sport behåar, de går an.
    Nej, alltså ska jag ut bland folk där jag vet att mina bröstvårtor kan synas, Iofs är mina bröstvårtor alltid som styva även när dom är ostyva..Men då brukarjag ha BH, men då är det ovadderad och okupad som gäller
  • Michisen
    3way skrev 2010-04-27 14:37:12 följande:
    de sägs att man har/får/behåller fastare bröst utan behå, undra om detta kan vara sant?
    En motfråga: Har du sett några lite äldre kvinnor i National Geographic med fasta bröst?
    Alltså kvinnor från såna samhällen där det är helt naturligt att aldrig ha BH.
  • 3way
    Michisen skrev 2010-04-27 14:38:43 följande:
    En motfråga: Har du sett några lite äldre kvinnor i National Geographic med fasta bröst? Alltså kvinnor från såna samhällen där det är helt naturligt att aldrig ha BH.
    Öh, nej. Men jag tror ändå att de kan vara skillnad mellan olika stammarna europeér (stavning?), asiater, afrikaner om hur kroppen "bibehåller" sig.  Tycker  europeer i sig har en viss stadga kvar i sina bröst när vi kommer upp i åren. 

tror du man får fastare bröst med behådå tro?
  • FruSen

Jag röstade inte eftersom jag inte tyckte att nått av alternativen var passande.
    Har man stor byst bör man ha BH, inte bara pga den estetiska aspekten utan även för att faktiskt underlätta för ryggen. Men att påstå att det bör vara lag på det är lite väl magstarkt.
    Och visst ser det ju trevligare ut med en byst i BH (om BH'n är i rätt storlek och inte gör att man fått 4 bröst osv) än att ha taxöronen hängandes ner till naveln under en t-shirt...
    Men har man en liten och fast byst så ser det ju inte lika illa ut.
    Jag själv är bara utan BH när jag duschar och sover. Annars vill jag ha dem på plats och inte låta dom fladdra omkring som ett par halvfyllda vattenballonger under tröjan...

• Michisen
    3way skrev 2010-04-27 14:42:40 följande:
    Öh, nej. Men jag tror ändå att de kan vara skillnad mellan olika stammarna europeér (stavning?), asiater, afrikaner om hur kroppen "bibehåller" sig.  Tycker  europeer i sig har en viss stadga kvar i sina bröst när vi kommer upp i åren.  tror du man får fastare bröst med behådå tro?
    Tror det beror helt och hållet på viktminskning/ökning, hormoner, barnafödande (och hormoner i samband med det), bröststorlek, arv...
    Och så vidare.

Tror inte man får fastare bröst av något utom operationer om jag ska vara ärlig. Huden åldras, kroppen ändrar form och fettvävnaden är inte lika fyllig när man blir äldre.
    Det är ju liksom så vi människor funkar.
  • Lilla Morran

Ja du...

Äsch, folk får väl gå som de vill, sen kan man väl alltid ha åsikter om vad man tycker är snyggt och inte... men det stör mig inte om folk vill trava runt utan BH, på yngre tjejer med små bröst tycker jag att det kan vara riktigt fint... men det är ju min personliga åsikt, och den spelar ju mindre roll i sammanhanget..

• Kaxelina

Ja det stör mig om någon med större bröst är utan BH. Det ser verkligen inte bra ut. Har man en liten så gör det inte så mycket.

Jag har c-d och jag skulle aldrig tänka mig att gå utan. Endast hemma efter duschen om det är på kvällen.

Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • Grizelda

Lag vet jag inte, men jag såg alldeles för mycket under det glada 70-talet för att vilja se fler bröst som skvalpar omkring. Vackert är det inte. Men jag vet också att modet säkert kommer att ändra sig igen. Själv tror jag knappt att jag ägde någon bh förrän i 20-årsåldern, och det hade knappt några andra tjejer heller, oavsett storlek och form på bysten. Nu verkar det obligatoriskt från 10-12 år, och det är ju lite överdrivet på andra hållet.

Svar på tråden Att gå utan Behå, fint eller ful?