• 3way

Att gå utan Behå, fint eller ful?

Vad tycker du om kvinnor som inte bär behå på sig på stan, jobbet eller på ICA. Stör du dig på de? eler tycker du de är fint? Får alla slänga runt med tuttarna utan behå eller finns de någon gräns?

Själv använder jag behå så sällan som möjligt, känner mig inte bekväm med behå. Känner mig dock lite kluven i vad andra tycker om detta?

Hur/vad tycker du?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att gå utan Behå, fint eller ful?
  • Stårschan

Det går ju inte att svara på omröstningen, eftersom det helt och håller beror på vad det är för typ av bröst.

I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • linjes

Har man hängtuttar som hänger nere vid knäna tycker jag inte det ser så bra ut,men skiter i det eftersom det är deras problem inte mitt och tydligen så är det inga problem för dom så=)

Själv använder jag bara sportbh numera så skönt och jag hatar att ha på mig riktiga bhar nuförtiden

Lite bekväm har man blivit med åren,förut som man ju fan med push up bh

• Rhoda Horswunce

Det beror på bröstens utseende. Och klädernas. Skulle jag t.ex. vara bh-lös under en vanlig vit t-shirt så skulle det vara riktigt fult, men om jag har en sådan där topp/klänning där urringningen går ända ned till magen så ser det ok ut utan.

• Pimpinellan

Unga tjejer eller de med små bröst och tjockt tyg över= okey. Alla andra= inte okey. Vill inte se rejält feta damers häng-och slängbröst daska fram och tillbaks över ostdisken! Bröstvårtor som syns är heller ingen höjdare.

• Rhoda Horswunce
    3way skrev 2010-04-27 14:42:40 följande:
    Öh, nej. Men jag tror ändå att de kan vara skillnad mellan olika stammarna europeér (stavning?), asiater, afrikaner om hur kroppen "bibehåller" sig.  Tycker  europeer i sig har en viss stadga kvar i sina bröst när vi kommer upp i åren.  tror du man får fastare bröst med behådå tro?
    En av anledningarna till att brösten blir hängiga är att gravitationen drar dem nedåt. Så har man bh (en bra, som håller brösten på plats) blir de lite mindre hängiga. Men det häng som redan finns där försvinner förstås inte för att man har bh.
  • Teskedsmamman

Röstar inte för inget alternativ passade...

Jag stör mig inte men jag tycker synd om dem som inte har större självinsikt att förstå att de inte ser bra ut när de har bröst som hänger ner till magen (oftast väldigt överviktiga faktiskt, här hos oss iaf) och brösten rör sig som två sälar under tröjan...

Det är inte vackert, visst, helt upp till dem!

Jag går aldrig ut utan bh, jag vantrivs när brösten far runt överallt. Trots att jag är gravid med fjärde barnet, har ammat alla ungarna och har D-kupa så har jag ändå bröst som har behållet stort sett formen sedan 20-årsåldern, då jag började med bh....

3 killar & pojke v25 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
  • Matillin
    3way skrev 2010-04-27 14:37:12 följande:
    de sägs att man har/får/behåller fastare bröst utan behå, undra om detta kan vara sant?
    Vart har du hört det?
    Det är tvärt om så att brösten hänger ännu mer om man går utan bh då dragningskraten får jobba mer
    Har du sett hur kvinnornas bröst ser ut i byar där alla går utan bh, dom står inte rakt ut direkt..*hihi*
  • ebben

röstade ju på mittenalternativet-men såg sen att det var felskrivet??

jaja,tycker  att det OFTAST är FULT då tjejer går utan BH!! bara på de med små faste bröst är ju  fint att vara utan-FÅ har så snygga bröst att det är snyggt liksom.
    Väldigt få.dessutom är det INTE snyggt när vårtorna syns........

så -ha BH då man visar sig bland folk,är MIN allmänna uppfattning.

• linas fina

Jag bryr mig inte hur folk gör. Själv går jag ofta utan för att jag är lat. Men är jag i farten och rör mig är det skönare med BH så de inte slänger kring.

• Ragnar

Har aldrig funderat över om folk har bh eller ej så för min del kvittar det. Själv har jag sällan bh hemma och kan ta en tur till affären eller liknande utan. Fast jag har inte så stora bröst, inte ens nu när jag ammar, och sällan tajta tröjor så det är nog ingen som ser om jag har bh eller ej.

Svar på tråden Att gå utan Behå, fint eller ful?