• 3way

Att gå utan Behå, fint eller ful?

Vad tycker du om kvinnor som inte bär behå på sig på stan, jobbet eller på ICA. Stör du dig på de? eler tycker du de är fint? Får alla slänga runt med tuttarna utan behå eller finns de någon gräns?

Själv använder jag behå så sällan som möjligt, känner mig inte bekväm med behå. Känner mig dock lite kluven i vad andra tycker om detta?

Hur/vad tycker du?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att gå utan Behå, fint eller ful?
  • Weyoun

Alltså, detta var svårt! Jag tycker egentligen att det är skitfult när JAG går utan BH, men ändå gör jag det när jag måste. Jag hatar att ha på mig BH, men eftersom jag själv tycker det är fult utan, så tvingar jag på mig den så fort jag ska gå utanför hemmet.

Jag har stora, hängiga och inte vackra bröst (85 F-G) och det hänger och slänger... blää!

• Skogshuggaren

När jag var en ung man på 80-talet så gick nästan alla tjejer på skolan (högstadiet-gymnasiet) utan BH. Det var bara de riktigt storbystade som hade BH. Det var inget som man tänkte så mycket på då (förutom att det var lättare att spana in tjejernas bröst när de var BH-lösa!).

För min del får kvinnor gå utan BH så mycket de vill. OK, hos de fetaste är det väl inte så snyggt, men där finns det å andra sidan annat som inte är så snyggt heller.

• AngoStura

Jag avskyr BH, men tycker ändå att det känns (för mig) socialt oacceptablet att inte ha det. Åtminstone om jag har något tajtare på mig eller något där man kan se att jag annars inte har BH. Just nu har jag linne och en ganska stor skjorta så nu är jag utan BH. Det är skönt det.

Huruvida andra har det bryr jag mig inte om. Förutom att jag i bland kan märka att jag kan tänka: Oj, hon har ingen BH och vilka stora bröst hon har och häpna för mig själv att jag sitter där och kollar in hennes bröst. Och ändå är jag inte det minsta lesbisk vad jag vet.

Så har jag ju A- eller B-kupa också...

• Vasen

Mig stör det inte. Har sällan lagt märke till om folk haft behå eller inte, om det beror på att alla jag ser på stan har behå, inte har behå eller om jag helt enkelt inte märker skillnaden vet jag ju inte. Själv använder jag alltid bh, blir blåmärken runt naveln av de dinglande taxöronen annars.

• SaraMaria

vad är det för kvinnor ni pratar om egentligen?
    Hängbröst ner till knäna som dinglar runt som två sälar.
    Vad är detta för kul som jag missat i mitt liv.

Stackare som måste skyla sig för att ni vackra människor inte ska bli störda när ni går på stan.

• lillajessi
    SaraMaria skrev 2010-04-28 19:05:08 följande:
    vad är det för kvinnor ni pratar om egentligen?Hängbröst ner till knäna som dinglar runt som två sälar.Vad är detta för kul som jag missat i mitt liv. Stackare som måste skyla sig för att ni vackra människor inte ska bli störda när ni går på stan.
    Amen!
  • sasssyy

Bara för det tänker jag gå ut utan bh i morgon.. jag menar.. då är jag inte bara tjock, utan utan bh också.. ha ha ha ha.. kanske ska ha linne också så det syns att jag inte rakat mig under armarna på ett par veckor *ASG*

• Cloud Berry

Det är alltid fult oavsett utseendet på brösten.

Men sjukt bekvämt och ett måste när man är hemma.

• mammaNena

JAG skulle aldrig visa mig i bara t-shirt alt. linne utan BH, men det beror på mina taxöron. men den dagen jag har fixat dom kommer jag absolut gå utan bh då och då!
    sen hur andra gör, det är inte min sak!

Svar på tråden Att gå utan Behå, fint eller ful?