Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Joppis skrev 2010-04-29 08:44:39 följande:
    Dom kanske har ett liv och inte har tid att häcka framför FL hela dagarna?
    Om man studerar eller har ett relativt fritt arbete är det inte alls omöjligt att slänga in några inlägg på FL under dagens gång Joppis. Liv har vi nog alla, tror du inte det? Många av oss får också ut något av intressanta diskussioner och debatter, det kan bli riktigt lärorikt och intressant men jag vet att detta inte gäller för alla.

Men nej - det är knappast orsaken, många gör det klart och tydligt att de vill lämna diskussionen.

Och nu irriterar det mig att jag ens svarar dig, snacka om 2 bortkastade minuter.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    BeccaStina skrev 2010-04-29 12:42:09 följande:
    Faan va töntig tråd!! glöm inte dra upp alla fel som de andra partierna någonsin gjort!!!! Man kan inte bara klanka ner på ett parti OCH GLÖMMA DE ANDRA, SNOKA RUNT OCH DU MÄRKER ATT DE INTE ÄR BÄTTRE!!!!
    Ännu en person som inte läst tråden.

Vilka andra partier menar du och vad är deras problem?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    BeccaStina skrev 2010-04-29 12:49:26 följande:
    Nej jag har inte läst tråden enbart TS, tråden e ju på 46 sidor, skulle aldrig orka läsa igenom allt det!
    Tycker du inte att SDs politik är främlingsfientlig?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-04-29 13:26:33 följande:
    Jag undrar ärligt varför du bor i Sverige?
    Varför får man inte kritisera landet man bor i?
    Det är väl en rättighet om något.
    Intressant och gemensamt för alla främlingsfientliga verkar vara att de förespråkar mer av en slags diktatur, där man inte får vara missnöjd...UNLESS man är främlingsfientlig såklart!!!
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-04-29 14:03:25 följande:
    Självklart får man kritisera sitt land. Det gör ju även jag. Men vissa går över till en ganska barnlig nivå, och "vräker" ur sig en hel del "dynga". Och då blev frågan om man verkligen hamnat rätt.
    Ja jag säger det samma faktiskt.
    Ren ram dynga.
    Att de inte emigrerar liksom. Det skulle jag göra om Nationaldemokraterna kom till makten, in a heartbeat.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-04-29 15:16:45 följande:
    Ja, på ett sätt förstår jag polisen faktiskt. Som hela tiden får glåpord och spottloskor på sig, och oftast från samma "kategori" människor.
    Shit vad tragiskt att du inte kan tänka längre, se samband och perspektiv.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-05-06 12:37:25 följande:
    Jag lärde mig att nytt ord häromdagen... "integrationsovillighet". Ju mera jag tänker på det, ju mer tror jag att det är ganska stort.
    Det största problemet är knappast att invandrare inte "vill" integreras in i samhället, utan systemet och hur det ser ut (om vi nu talar i generella termer).
    Att vänta ibland upp till 5 år på ett beslut om beviljad asyl och sedan få vänta på att börja studera svenska, för att sedan hamna i en klass där analfabeter pluggar jämsides med akademiker och sedan bli diskriminerad på arbetsmarknaden (om man ens når dit), är kanske inte de bästa förutsättningarna för integration?

Klyftorna som finns är inte alls helt och hållet invandrarnas fel.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-05-06 13:27:46 följande:
    Jag har inte sagt att det helt och hållet är invandrarnas fel. Men det börjar gå upp för mig att det kanske är ett större problem än jag anat innan.
    Hur menar du då?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-05-06 13:38:48 följande:
    Det pratades om det runt ett fikabord för några dagar sen. På vägen hem så så jag en reklamskylt utanför en affär som ägs av invandrare. Det var priser på diverse prylar men inte ett ord var på svenska. Ska man skylla på "utanförskap" då?
    Sådana butiker är ju inte alls ovanliga. Inte heller något nytt. Finns massor av sådana i området där jag bor.
    Har även sett många annonser i tidingar som är på arabiska t ex.

Jag tror sådana här butiker vet att de som handlar där till 99% är invandrare, och man vill skapa en "hemmakänsla" tilltala sina kunder helt enkelt.
    Likadana exempel finns det i butiker som ägs av svenskar i USA och England t ex, där man säljer filmjölk, knäckebröd och andra förnödenheter som svenskar saknar.
    Inför midsommarfiranden eller kyrkliga event, annonseras det ofta på svenska osv.

Det märks kanske mer här, eftersom vi har en större del invandrare från t ex mellanöstern, än vad England har svenskar.

Men istället för att sitta runt fikabordet och börja snacka skit om det och gräma sig, så kan man ju gå in i butiken och köpa ett tuggummi och säga att det skulle vara nice om annonserna kunde vara på svenska, så att man kan läsa dem?

Språket är extremt viktigt för en lyckad integration.
    Beautifully Human
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!