Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Triskele skrev 2010-07-27 00:38:40 följande:
    Nej, jag accepterar bara inte den meningslösa termen då den enbart används nedvärderande av obehagliga grupper gentemot dessas kritiker.
    Om man tror att kritiker automatiskt hyser dom allmänt accepterade åsikterna så tillskriver man dessa åsikter som inte uttryckts, alltså försöker man projicera åsikter på andra utan belägg.

Vilket gör termen poänglös. 
    Svenska Wikipedia har tyvärr en benägenhet att acceptera vinklade eller felaktiga artiklar utan tillräcklig moderering. Ergo, värdelös som källa i många fall.

Uttrycker man sig som en bondfåne utan förmåga att argumentera för sin sak så blir man bemött därefter.
    Det handlar inte om åsikten per se, det handlar om oförmåga att debattera som en vuxen människa inom dom ramar som man för diskussioner.

Är man obildad och okunnig så kan man faktiskt åtgärda saken istället för att leka med martyrhatten och ömkande. 
    Bra inlägg.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-07-30 10:30:47 följande:
    Jamen gissa...
    Ja det blir ju onekligen lättast så.

Jag gräver gärna upp siffrorna från förra valet där man kartlagde SDs väljare och kom fram till att majoriteten var outbildade män från landsbygden.

Innan någon hoppar på mig, som sist, så är det inte JAG som kommit fram till det, utan statsvetare.

Ser fram emot en liknande kartläggning vid detta val!

SD och SD's väljare är irriterande endimensionella.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Semper Idem skrev 2010-07-30 12:37:39 följande:
    Varför kartlagde man SDs väljare?
    Man kartlagde alla partiers väljare.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Semper Idem skrev 2010-08-04 09:44:58 följande:
    Varför då?
    Ja vem vet? Av nyfikenhet? Siffrorna kommer alltså från mätningar som partierna själva beställer.

"Bilden av väljarna kommer från de hemliga opinionsmätningar, som partierna beställer för internt bruk av Sifo och som TT har tagit del av.

Partiernas mätningar har ett betydligt större underlag än vanliga mätningar, vilket ger utrymme för att spalta upp sympatisörerna efter ålder, kön, bostadsort och facklig tillhörighet. De ger också möjlighet att se hur väljarströmmarna går mellan de olika partierna."

http://www.dn.se/nyheter/politik/kvinnor-valjer-bort-sd-1.559826
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Gerd64 skrev 2011-04-01 18:24:47 följande:
    Det kan jag göra med ett enda ord - HAT , Att utse ett parti och en grupp människor som roten till allt ont utan ett uns av fakta bakom påståendet. det är väldigt otäckt att se hur ett massmedialt drev mobbar och smutskastar en enskild grupp.

Vad tror du exakt skapar "vi och dom" i dagens Sverige? Om du tänker lite djupare så kanske du förstår att inte det är just SD som skapat detta.
    Såklart SD inte skapat det. Men de underhåller det riktigt bra!

Hur utser TS ett parti och en grupp människor som roten till allt ont?
    Och vilka källor saknar du?

Sten i glashus Gerd, sten i glashus...
  • Nice Girl Wrong Place
    Gerd64 skrev 2011-04-01 19:46:36 följande:
    Hela syftet med hans inlägg är just att smutskasta och få det att låta som dom är roten till allt ont än om han inte skriver det rätt ut utan ordbajsar kring det hela.

Jag saknar inga källor, Är lite mindre hysterisk dock och vet den verkliga innebörden av rasism och främlingfientlighet per definition. Något som TS inte riktigt verkar ha greppat utan hänger sig istället till klassisk smutskastningspropaganda - Du vet samma sak som han fördömer då det exempelvis kommer till att dra alla muslimer över samma kam.

Jag kastar inga stenar i glashus,Det ska man väl inte göra?
    Nej, syftet finns i trådstarten.

Om denna tråd (som varit hem för många bra diskussioner faktiskt...) inte passar, så kanske en annan gör det?
    www.familjeliv.se/Forum-26-65/m56789792.html
  • Nice Girl Wrong Place
    Gerd64 skrev 2011-04-01 20:16:11 följande:
    Storpappas uträkningar är ungefär lika relevanta som Magnus betners, Du kan säkert få hans autograf om du frågar snällt. Själv känner jag inte samma sorts idoldyrkan gentemot ovannämnda herre.
    Då kanske du har något att tillägga i tråden då?

Vems autograf?
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!