Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Joppis skrev 2010-04-29 13:26:33 följande:
    Jag undrar ärligt varför du bor i Sverige?
    Ganska centralt i Stockholm. Hur så? Vad har det med saken att göra?
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-04-29 14:03:51 följande:
    Du får nog läsa frågan EN gång till.
    Trodde det stod vart...Aja, varför frågar du det för?

Jag har bott här i över 20år och trivs här även om det finns saker som kunde va bättre men jag förstår inte din fråga.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-29 14:05:23 följande:
    Ja jag säger det samma faktiskt.Ren ram dynga.Att de inte emigrerar liksom. Det skulle jag göra om Nationaldemokraterna kom till makten, in a heartbeat.
    Jag är nästan på väg och gör det absolut om SD ND kommer till makten. Absolut så Joppan du kan va lugn.
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-04-29 14:07:26 följande:
    Jag anade att du inte skulle förstå....
    Men tala om för mig då vad du menar och sluta lek som en barnunge...
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-04-29 16:02:11 följande:
    Moderaterna har uppmärksammat problemet med intregrationen vilket Sossarna aldrig gjorde. Ex. anhöriginvandringen med mera. Jag vill ge dom 4 år till när det gäller invandrarpolitiken. Fixar dom det inte så kanske det blir SD om 4 år. Vem vet.
    Ja, moderaterna har uppmärksammat problemet med integration och dom försöker så gott dom kan men din mentalitet är "främlingfientlig" ( Vilket du själv har sagt flera gånger ) så vart går det ihop med moderaternas parti-program?
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-04-30 10:57:42 följande:
    Mitt liv handlar om mer än invandrare och integrationsproblem.
    Vad hade det med frågan jag ställde att göra?
    Så du menar att andra delar av moderaternas parti-program lockar dig mer än SD. Vilka är det då?
    Så som du har visat upp dig så handlar ditt liv mest om invandrare och dess brottslighet. Du har inte tagit upp annat än detta.
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-04-30 11:08:43 följande:
    Men snälla du. Skit i varför jag röstar på moderaterna! Det har du inte alls med att göra!Vad röstar du på själv? Och varför?
    Men varför diskuterar du i politik forumet när du inte tåler kritik?

Har redan sagt flera gånger att jag röstar på moderaterna. Missade du det? Gillar Fredrik tusen gånger mer än Mona Sahlin och hennes integrations-politik för att inte tala om Folkpartiets skol-politik. Där har dom kommit otrolig långt. Så jag röstar blått.
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-04-30 11:16:02 följande:
    Jag tål kritik... Men var glad för att jag inte röstar på SD ist. För det är väl det några av er här är oroliga för att folk gör/kommer göra.
    Ska jag ta det som ett hot? Be my guest...rösta på SD. Skulle inte bry mig mindre.
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-05-06 14:06:31 följande:
    Tyvärr en återkommande historia. Dom som verkligen är i stort behov av hjälp, får den sällan.
    Imponerad Joppan. Det går framåt.

Nej, det är sant. Dom som verkligen behöver hjälp får det sällan. Det är det man ska se över och komma fram till vad man kan göra åt saken. Att få bort alla invandrare är ju knappast en lösning.
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-06 22:25:41 följande:
    Nu har jag aldrig sett det där programmet men jag kan ju säga att jag har träffat på diverse dryga engländare, som inte nedlåter sig att tala svenska. Jag har träffat på dem i andra länder också, och likadant gör de där. Det är nog en rest från den koloniala tiden. Själv låtsas jag inte förstå ett skvatt när en engelsman tilltalar mig på gatan, och frågar om vägen, om han inte först frågar: do you speak english?".Fast visst är det enklare för en som iaf FÖRSTÅR språket och vet att BEHÄRSKA seder och bruk i det offentliga livet - trots att vederbörande lever som utlänning hemma -, att intregrera sig i det nya landet. Jag tror knappast att nån kräver att invandrare ska överge sitt modersmål eller sina traditioner. Det handlar om att visa respekt för det nya landet, och oftast innebär det ju också en personlig glädje att upptäcka och förstå den nya kulturen."Kulturellt avstånd" är ett vanligt begrepp i sammanhanget. En irakier har det svårare med att anamma den svenska kulturen än engelsmannen, eftersom den svenska och den engelska kulturen ligger närmare varandra än den irakiska och den svenska. Håller du inte med?
    En Irakier behöver absolut inte ha svårare att anpassa sig till den svenska samhället än en engelskman. Jag har träffat på fler engelskspråkiga "invandrare" som har bott här i flera år men som fortfarande inte kan ett ord svenska men dessa är ju mycket mer accepterade än en "mörkhårig" som bryter på mellanöster-språk. Skumt...
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!