Maxipaxi skrev 2010-05-16 18:30:56 följande:
Du är ursäktad.Det där med internatskolan var bara ett exempel men jag tror att det visst skulle kunna funka. Jag menar, det kan inte vara alldeles lätt att som t.ex. liten svart pojke skeppas till ett helt annat land, t.ex. Sverige, och få föräldrar + släkt som inte är hans egna och med en annan hudfärg. För en del går det säkert bra bevisligen är det ju många som får problem.Med t.ex. internatskolor kan man ju dessutom hjälpa så oerhört många fler.
Först av allt man skeppas inte till andra länder från Afrika. Det är inte får du talar om och jag tror vi har kommit längre i världen från tiden man buntade ihop svarta och skickade med båtar till Europa/USA. Aja, till saken...
Nej, jag tycker inte det. Varför måste SD ta upp alla negativa punkter? Varför inte se detpositiva att det säkert finns många adoptivbarn som faktisk har lyckats i livet och känner sig oerhört tacksamma för att ha blivit adopterade.
Jag tycker att dom som inte har lyckats och som mår psykiskt dålig skulle nog må lika dålig om dom hade bott på en sån internatskola du pratar om. Tror inte det har med adoptionen att göra dom flesta av fallen och om vi nu ändå säger att så må va fallet så är det väl bättre att dessa få va i ett land där dom får hjälp psykiskt än att ruttna i ett gatuhörn i ett U-land?!