Inlägg från: Maxipaxi |Visa alla inlägg
  • Maxipaxi

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Roze skrev 2010-05-17 17:08:37 följande:
    Maxi Vad hände med kommentarer till inlägg #906 & #907?
    Försöker du skuldbelägga mig nu...? Har jag nån skyldighet att besvara dig?
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-17 14:00:32 följande:
    Trodde det var en diskussion... Vad är det du vill ha sagt? Att invandrare ÄR sämre i skolan? Knappast. Har redan lagt fram bevis att vissa invandrargrupper ÄR till och med bättre utbildad än svenskar och att invandrarbarn allt oftare utbildar sig till vidare än svenskar. Om det är så som du säger ( Vänligen lägg fram källa ) så är det fel på skolundervisningen och inte på eleverna ( invandrarbarn ). Personligen tycker jag svenska skolor saknar diciplin nåt enooooooormt men det är en annan diskussion... Vad tycker du om nedanstående artikeln? Dom som är insatta VET att mellanöster-barn ÄR bättre på matte än svenskar. Vad har du för kommentar där?! nyheter24.se/nyheter/inrikes/244250-svenska-e...
    Ärligt talat, jag måste säga det; du vill framstå som en duktig invandrartjej med goda språkkunskaper. Men visa det då!

Vad vill du t.ex. säga med denna mening?

"Har redan lagt fram bevis att vissa invandrargrupper ÄR till och med bättre utbildad än svenskar och att invandrarbarn allt oftare utbildar sig till vidare än svenskar."

Du skulle få IG av mig i svenska med p.g.a. brist på kongruens/meningsbyggnad/rena språkfel.
    ----
    Källan bigodaes nyligen i ett annat inlägg (en partikamrat till dig också): antiavsan.blogspot.com/

Huruvida barn från arabländerna är duktiga i matte eller inte, hör inte hit. Det kan de säkert vara och det är väl bra det. Vad jag tog upp var en skola i Rosengård där 50% av eleverna inte går ut nian med godkända betyg.
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-17 14:10:35 följande:
    Rätta mig gärna men jag tror inte Ovanåker ÄR invandrartätt. sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=... " Ovanåkers kommun har den sämsta grundskolan i hela länet. Det visar en undersökning gjord av Lärarnas Riksförbund som bygger på statistik från Skolverket och Statistiska Centralbyrån, från 2008. " spa.118100.se/sveriges+kommuner/105410 Vilken kommun i Sverige har minst invandrare? Ovanåkers kommun i Gävleborgs län har Sveriges lägsta andel invånare födda utomlands på 3,4 procent. Länmässigt har Gotland den lägsta precenten på 4,4 procent. Kommentar?
    Denna statistik säger ingenting.

För det första redovisas inte hur konfigurationen ser ut inom kommunen i fråga. Det räcker ju med att en skola i kommunen är usel, i en sån liten kommun,  för att dra ner snittet.

I större städer, som Sthlm, Gbg, Malmö, finns ju skolor med mycket goda resultat, och så de som är fullständigt under isen.

För det andra presenteras inte utfallet beträffande respektive variabel: lärartäthet, resultat på prov, betyg etc.

Av noll och intet värde, således.
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-17 17:31:58 följande:
    "Har redan lagt fram bevis att vissa invandrargrupper ÄR till och med bättre utbildad än svenskar och att invandrarbarn allt oftare utbildar sig till vidare än svenskar." Förstod du inte vad jag ville få fram så är det nog inte jag som har problem med språket men ta du hjälp av dina "polare" så kanske det går in till slut...
    Du kanske kan ge kurser i invandrarsvenska, för oss som inte hajar. Som vanligt är det svenskens fel, och inte invandrarens. Jag kanske ska åka till Irak och klandra dem för deras dåliga arabiska.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!