BigDaddy skrev 2010-05-17 16:49:22 följande:
Den här tråden handlar egentligen om Sverigedemokraterna, främlingsfientlighetens ansikte. Vad folk röstar på är deras ensak och du har nu valt att berätta att du röstar på Sverigedemokraterna. Jag beklagar verkligen om du känner dig ansatt av de övriga deltagarna i tråden. Jag kan förstå att det har lett till att du ogärna vill delta i diskussionerna. Problemet är att de få SD:are som väljer att delta gör det en så kort stund. Det leder kanske till att övriga deltagare, likt fågelskådare som plötsligt fått syn på den dära sällsynta fågeln, nästan ramlar över varandra i hopp om att få ställa sina frågor och föra sina diskussioner. Jag hoppas du kan finna tålamodet att stå ut med detta. Jag ställde frågan om SD har ett bättre ekonomiskt program än de övriga partierna. Om detta var en faktor som gjorde att du valde dem och så fall varför. Jag tycker det är intressanta frågor nu när vi etablerat att SD är ett främlingsfientligt parti. Det är intressant att se om man väljer SD av fler anledningar än att de påstår att de skall ta itu med invandringen till Sverige.
Visst kan man diskutera kring detta, men jag har vare sig tid eller lust att skriva avhandlingar i ämnet. Jag jobbar samtidigt som jag ibland loggar in här mellan varven, och vill man kunna ställa svågor och få svar bör man vända sig till dem som representerar de olika partierna, inte till mig.
Fast det är ju litet talande i sammanhanget, att den som försvarar Sd i olika sammanhang, förväntas redogöra för hela pertiets program. Det är inte seriöst att ha den utgångspunkten. Hur många som röstar på M eller SAP kan/vill göra det, på obetald tid.
Så, var så god att inte ställa en massa frågor. Att ständigt ställa en massa frågor är ingen diskussion. Istället är det att argumentera för sin sak.
De flesta är snabba att klandra Sd för deras invandringspolitik, men om man sen ställer frågan till dem, om vilket politiskt område som helst, så kan de inte svara på varför på det ena eller andra, utan har bara valt ut ett par frågor de är intresserade av. Det har ju märkts här att dem jag har frågat, inte har kunnat ge en klar syn på var de själva styr i invandringsfrågan. Du gjorde det, och det stod klart direkt att du själv vill skära ned på invandringen rejält (att "reglera" den är ju en eufemism, eftersom det ju handlar om att skära ner den, inte om att höja den). Du vill uppenbarligen skära ner den av ekonomiska skäl. Med det resonemanget erkänner du ju för omvärlden att invandringen som den ser ut idag innebär en "kostnad". Det skulle kunna tolkas som främlingsfientligt, har du tänkt på det?