Nice Girl Wrong Place skrev 2010-05-12 10:00:05 följande:
Jo, jag har också uppmärksammat just det. Det var därför det kändes meningslöst att föra diskussionen vidare, när den helt plötsligt fann nya, låga nivåer, allt i ett desperat försök att avleda. It's all happening again...
Jag vet inte hur det funkar riktigt här men jag antar att det är folk som anmäler inlägg som de inte tycker passar in, och sen raderas de via s.k. moderatorer. Dessa stänger sedan av de personer som de inte tycker passar in i debatten. Eller debatten förresten, det är ju mer av klubben för inbördes beundran.
Anledningen till att jag inte har svarat beror alltså på att man stängde av mig från FL och inget annat. Frågan är ju varför man då ska fortsätta att skriva nåt här. Det finns ju andra betydligt mer demokratiska fora att föra (riktig) debatt på.
FL har således samma agenda som övriga etablerade svenska massmedier, d.v.s. att utestänga och behandla människor olika beroende på politiska ställningstaganden. Agendan handlar om att förtiga en del av verkligheten och att lyfta fram andra. Ta t.ex. nu trippelmordet i Härnösand, där en ännu icke-dömd man redan har fått sitt namn publicerat i alla de stora tidningarna. Han är svensk. Mördarna i Hjällbo, Landskrona och Västerås har däremot inte fått sin identitet röjd i den etablerade pressen. De är invandrare och har utländska namn. Det försvarar sig t.ex. vissa chefredaktörer med att gärningsmannen i Härnösand ju har erkänt morden. Då skulle nån kanske säga att Mats Alm ju inte har erkänt men ändå fått sitt namn publicerat. Då svarar chefredaktörerna upp med att det i detta fall handlar om "allmänintresse". Och vad som är allmänintresse eller inte bestämmer givetvis dem.
Som vi ser är hela informationsförmedlingen i det här landet manipulerad, med vissa få undantag. En av de få som verkligen söker berätta verkligheten bakom lögnen är Janne Josefsson. Se avslöjandet av korruptionen i Göteborg och kolla Valstugereportaget för en del år sen, där de utåt sett så invandringsvänliga moderaterna visade sig ha helt andra åsikter när de trodde att kamerorna och mikrofonerna var avstängda. De visade sig hysa rent rasistiska åsikter faktiskt, som för Sd vore helt främmande. Anledningen till detta är att de är vindflöjlar som inte vågar stå för sin åsikt i offentligheten
Vi kan se att en ny nationell rörelse har vuxit upp här i landet. Trots indoktrineringen från etablissemangets sida har denna rörelse vuxit sig så stark att sannolikt kommer ett parti från denna rörelse ta sig in i Riksdagen. Den har således en mycket stor potential. Det skulle inte förvåna mig om Sd är lika stort som Dansk Folkeparti vid valet 2014.
Troligtvis har rörelsens framgångar att göra med Internet och de möjligheter den kanalen erbjuder av informationsförmedling/debatt. Vi kan lita på att etablissemanget i framtiden kommer att göra allt för att inskränka tillgängligheten till Nätet, inskränka friheten att t.ex. starta upp web-sidor, ty demokratin betraktas som mycket farlig av den styrande klassen. Snart kommer det säkert att betraktas som ett brott mot yttrandefriheten att vara emot inskränkningar i tryck- och yttrandefrihet på Nätet. Moderatorerna här på FL har redan visat sin inställning i frågan.
De två blocken, Alliansen och de röd-gröna hyser i princip samma ideologi, fast det kan skilja sig åt med några ören hit och dit. Sverige som politisk arena liknar i det mesta numera USA, där Demokraterna och Republikanerna i allt väsentligt tycker likadant, och alla andra politiska riktningar är a-priori diskvalificerade. Så behåller man ett status quo.
Med detta lämnar jag nu detta forum. Det är helt enkelt ingen idé att diskutera dessa frågor ytterligare, åtminstone inte här, för då blir jag ju utslängd på nytt.